php voor e mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

12/06/2004 16:23:00
Quote Anchor link
beste mensen,
Ik ben een echte leek op het gebies van PHP. Ik heb in dreamweaver een form gemaakt en nu wil ik een scriptje in PHP zodat als ze op de knop verzenden drukken het naar het E mail adres sturen die ik op geef. Nog een vraag is en waar ik altijd mee zit te klooien: hoe moet ik het html file en het PHP file koppelen. want zoiets moet toch? Of kan je het PHP script gewoon in je HTML code zetten. Ik dacht zelf van niet. Zoals jullie zien weet ik er echt niets van af. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar ik moet het gewoon weten en voor mekaar krijgen. alvast heel erg bedankt.

martijn
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:23:37
 
PHP erik

PHP erik

12/06/2004 17:20:00
Quote Anchor link
In principe kan je HTML en PHP gewoon door elkaar gebruiken, als het maar een .php file is. Maar in dit geval wil je natuurlijk wel dat er iets komt te staan zoals 'bericht verzonden'.

Zoek even naar scripts hier op phphulp.nl of anders op phpfreakz.nl. Dan lukt het wel.
 

12/06/2004 17:45:00
Quote Anchor link
thanks ik laat het wel horen of het gelukt is
 

12/06/2004 20:11:00
Quote Anchor link
O ja dat wil ik ook even weten. Wat ik ook soms heb en heel erg raar vindt is dat als ik een scriptje heb en het toe voeg het als download functie opeens fungeert. Ik heb een klein formpje gemaakt en dit php scriptje aan het form toegekent:

$naar_mail = "[email protected]";
$onderwerp = "Je onderwerp";

$van_name = $_POST["van_name"];
$email = $_POST["email"];
mail("$naarmail", "$onderwerp", "$van_name, $email");

Ten eerste klopt dit scriptje ( ik dacht bijvoorbeeld dat er nog zoiets als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<? boven moest