php voor e mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

12/06/2004 16:23:00
Quote Anchor link
beste mensen,
Ik ben een echte leek op het gebies van PHP. Ik heb in dreamweaver een form gemaakt en nu wil ik een scriptje in PHP zodat als ze op de knop verzenden drukken het naar het E mail adres sturen die ik op geef. Nog een vraag is en waar ik altijd mee zit te klooien: hoe moet ik het html file en het PHP file koppelen. want zoiets moet toch? Of kan je het PHP script gewoon in je HTML code zetten. Ik dacht zelf van niet. Zoals jullie zien weet ik er echt niets van af. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Maar ik moet het gewoon weten en voor mekaar krijgen. alvast heel erg bedankt.

martijn
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:23:37
 
PHP erik

PHP erik

12/06/2004 17:20:00
Quote Anchor link
In principe kan je HTML en PHP gewoon door elkaar gebruiken, als het maar een .php file is. Maar in dit geval wil je natuurlijk wel dat er iets komt te staan zoals 'bericht verzonden'.

Zoek even naar scripts hier op phphulp.nl of anders op phpfreakz.nl. Dan lukt het wel.
 

12/06/2004 17:45:00
Quote Anchor link
thanks ik laat het wel horen of het gelukt is
 

12/06/2004 20:11:00
Quote Anchor link
O ja dat wil ik ook even weten. Wat ik ook soms heb en heel erg raar vindt is dat als ik een scriptje heb en het toe voeg het als download functie opeens fungeert. Ik heb een klein formpje gemaakt en dit php scriptje aan het form toegekent:

$naar_mail = "[email protected]";
$onderwerp = "Je onderwerp";

$van_name = $_POST["van_name"];
$email = $_POST["email"];
mail("$naarmail", "$onderwerp", "$van_name, $email");

Ten eerste klopt dit scriptje ( ik dacht bijvoorbeeld dat er nog zoiets als
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<? boven moest

ten tweede als ik dus scriptje dus toeken aan mijn form en ik test het dan krijg ik een scherm van download dit bestand en dan download je dus het php bestand wat ik er aan gekoppeld heb. heel vaak.

gegroet en alvast bedankt weer

martijn
 

17/06/2004 16:17:00
Quote Anchor link
Ik kan je wel helpen maar dan moet je eerst met mij naar bed!!!
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/06/2004 16:20:00
Quote Anchor link
Quote:
Ik kan je wel helpen maar dan moet je eerst met mij naar bed!!!

??

Hmm.. Toen ik dat vorige week tegen een klant in de C1000 zei had ik toch echt een blauw oog.. ;)

Edit:
Martijn, weet je zeker dat jouw host PHP ondersteund?

Elwin
Gewijzigd op 17/06/2004 16:21:00 door Elwin - Fratsloos
 

17/06/2004 18:56:00
Quote Anchor link
he,
euh nou het is alleen nog om te testen of hij het doet. Dus ik heb nog geen host. Misschien ligt het eraan omdat ik nog geen php heb geinstalleerd op mijn computer maar ik heb gekeken en zou niet weten hoe ik dat moet doen. By the way als ik het niet heb geinstalleerd waarom pakt hij dan wel het download functie. das ook php?????? heel vaag.

o enne jojo kweet niet hor maare ben je een girl dan????????????????????? :D:D:D
 
Mitch X

Mitch X

17/06/2004 20:08:00
Quote Anchor link
@Elwin : Dat moet je wel subtiel brengen he? ;)
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

17/06/2004 21:34:00
Quote Anchor link
@Mitch: Ik zei nog alsjeblieft, maar toch... dat dikke oog.. ;)

@Martijn: Als je geen PHP hebt geïnstalleerd, zoals je zelf al zegt, kan je natuurlijk ook nooit PHP gebruiken...
Om te installeren zijn er een aantal 'totaal-pakketten' op Internet.

Je zou op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/101 kunnen kijken.

Elwin
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.