PHP zoek functie in categorie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chino Zheng

Chino Zheng

16/11/2018 01:32:48
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik zit nu al een tijdje vast met mijn zoek functie op mijn site. De website die ik in elkaar heb geknutseld heeft verschillende producten die verdeeld zijn in categorieën. De zoek functie zoekt alleen over de hele database. Mijn bedoeling is als ik op een categorie klik en dan ga zoeken dat het zoekt in die categorie. Dus als voorbeeld als ik op categorie 'mugs' druk en in de search form 'pizza' type dan zouden er geen uitkomsten moeten komen, terwijl nu met mijn database wel resultaten tevoorschijn komen met ergens in de titel 'pizza'. Dit is mijn zoek functie: https://pastebin.com/yHQUx6s2


Hulp zou welkom zijn.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:55:07
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

16/11/2018 01:42:57
Quote Anchor link
Dan zul je de categorie moeten toevoegen aan je zoekquery. Als je het zelf in elkaar hebt geknutseld is dat triviaal.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/11/2018 08:33:44
Quote Anchor link
Kan je jouw relevante code a.u.b. hier plaatsen? Straks is je link naar pastebin verlopen o.i.d. en heeft niemand wat aan dit topic.
Gewijzigd op 16/11/2018 08:34:58 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

16/11/2018 15:30:59
Quote Anchor link
Dit zijn twee aparte formulieren. Eentje voor categorieën en eentje voor een zoekterm. Als je eerst zoekt op categorie vindt je uiteraard alle items uit die categorie, maar als je opnieuw zoekt met een zoekterm is jouw website alweer vergeten dat je in die categorie zat. Dit wordt namelijk nergens onthouden. Daarbij is het ook niet erg zinnig dat je twee keer zou moeten zoeken om een item met een specifieke zoekterm en categorie te kunnen vinden.

Je zult dus die twee formulieren alsook de resulterende query moeten combineren zodat je de mogelijkheid hebt om tegelijkertijd te kunnen zoeken op categorie en/of zoekterm.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.