Phpmailer als spam in hotmail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

L deB

L deB

24/02/2016 12:31:22
Quote Anchor link
Hallo beste mensen,

Ik gebruik op mijn portfoliowebsite in aanbouw phpmailer om de gegevens van het contactformulier naar mezelf te sturen en een kopie naar de gebruikers. Dit doe ik met de smtp gegevens van Strato waar ik de site laat hosten. Naar mijn eigen e-mailadres (bijvoorbeeld [email protected]) gaat het elke keer goed. Bij hotmail gebruikers komt het in de map ongewenst.

De standaardinstellingen binnen PHPmailer heb ik normaal ingevuld. De from en reply-to komen overeen enz. smtpAuth op true en gebruik van ssl.

Ik heb er redelijk wat over gelezen via google maar kom niet veel verder tot nu toe. Ik heb het idee dat er extra headers toegevoegd kunnen worden die de kans dat het gezien wordt als spam verkleinen. Welke dit zijn weet ik niet. Kan iemand mij dit vertellen?

Verder heb ik bij Strato gister SPF-records ingeschakeld, die binnen 24 uur actief worden ook in het dns. Voor zover ik begreep vergroot dit de kans dat de mails minder snel als spam worden gezien, klopt dit?

Alvast bedankt :)
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 05:36:43
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

24/02/2016 12:50:00
Quote Anchor link
Tot zover heb je alles zo te zien prima gedaan, SPF is tegenwoordig bijna vereist als je niet in spam wil verdwijnen, net als DKIM/DomainKeys. Een andere factor die vaak over het hoofd gezien wordt is de inhoud van het bericht. Als daarin ook patronen zichtbaar zijn die duiden op een spambericht zul je je bericht moeten aanpassen.
Natuurlijk is het ook raadzaam om te controleren of de server die je gebruikt niet op blacklists staan.
Gewijzigd op 24/02/2016 12:51:33 door Ben van Velzen
 
L deB

L deB

24/02/2016 14:54:40
Quote Anchor link
Dank je, heb nu een link gevonden waarvan ik zelf het idee heb dat het wel erg nuttig kan zijn dus wil die even delen

https://www.mail-tester.com

Ik neem aan dat deze link vrij betrouwbaar is om het mee te testen?

Afbeelding

Ontbreekt dus nog aan verificatie en ik sta op 2 zwarte lijsten blijkbaar. Een score van 7,5 dus dat is wel goed verder.

Dit staat er als bericht bij de verificatie: "Je bericht is niet ondertekend met DKIM". Dat is dus waarop je me inderdaad al attendeerde, moet er naar kijken wat ik daarvoor moet doen.

Wat betreft zwarte lijsten, het volgende:
'Vermeld in SPAMCANNIBAL'
'Vermeld in SORBS-SPAM'

Ik vraag me af of jullie me hier wat meer over kunnen vertellen. Ik heb namelijk geen spam verstuurt. Ik heb wel aardig wat tests verstuurd naar 2 hotmail adressen van mezelf via het formulier. Bij het ene hotmail adres komt het wel gewoon in Postvak in, bij het andere in ongewenst. Ik weet niet precies waarom dit het geval is maar belangrijker is denk ik hoe ik uit die zwarte lijsten kan komen (als dat kan?) en waarom ik er uberhaupt in zit. Heb verder geen spam verstuurd.

Alleen wel het contactformulier geprobeerd vanuit ongeveer 3 verschillende locaties naar 2 verschillende hotmail adressen... kan dat er al voor zorgen dat je op een zwarte lijst komt? Domeinnaam verder gewoon nieuw, heb er ook nog haast niks op staan en niks mee gedaan behalve het contactformulier...
Gewijzigd op 24/02/2016 14:59:52 door L deB
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2016 15:07:28
Quote Anchor link
De spam wortd niet geidentificeerd aan de hans van je domeinnaam, maar aan de hand van je IP. Blijkbaar is er een andere gebruiker effectief bezig geweest met spammen vanaf de server waar je gebruik van maakt, of is hij/zij getroffen door een lek in de beveiliging van zijn mail-systeem.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

24/02/2016 15:11:37
Quote Anchor link
Deze persoon lijkt hetzelfde probleem te hebben (al is stratoserver wss iets anders dan strato), wellicht heb je iets aan de tips in de reactie. Wat Ariën zegt klinkt plausibel.
Gewijzigd op 24/02/2016 15:13:59 door Thomas van den Heuvel
 
L deB

L deB

24/02/2016 15:13:06
Quote Anchor link
Oke en kan ik daar iets aan veranderen? Bedoel is het bijvoorbeeld normaal (en voor hen mogelijk) om aan Strato te vragen of de site een ander ip adres kan krijgen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2016 15:18:33
Quote Anchor link
Een ander IP-adres is wel erg rigoureus.
Ik zou even enkele dagen afwachten, dan verdwijnt een blacklist-entry wel, tenzij er nog vrolijk wordt doorgespammed.
Uiteraard kan je ook contact opnemen met je hosting Strato. Zij kunnen vast wel wat meer druk neerleggen om hun IP-adres van de blacklist te verwijderen, of uitzoeken wie er verantwoordelijk voor is en ingrijpen.
Gewijzigd op 24/02/2016 15:21:17 door - Ariën -
 
L deB

L deB

24/02/2016 15:27:31
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 24/02/2016 15:11:37:
Deze persoon lijkt hetzelfde probleem te hebben (al is stratoserver wss iets anders dan strato), wellicht heb je iets aan de tips in de reactie. Wat Ariën zegt klinkt plausibel.


Via die link uitgekomen op http://isnotspam.com

Quote:
* 0.0 URIBL_BLOCKED ADMINISTRATOR NOTICE: The query to URIBL was blocked.
* See http://wiki.apache.org/spamassassin/DnsBlocklists#dnsbl-block
* for more information.
* [URIs: isnotspam.com]
* -1.0 RCVD_IN_DNSWL_LOW RBL: Sender listed at http://www.dnswl.org/, low
* trust
* [81.169.146.193 listed in list.dnswl.org]
* 3.5 BAYES_99 BODY: Bayes spam probability is 99 to 100%
* [score: 0.9999]
* -0.0 RCVD_IN_MSPIKE_H3 RBL: Good reputation (+3)
* [81.169.146.193 listed in wl.mailspike.net]
* -0.0 SPF_PASS SPF: sender matches SPF record
* 0.2 BAYES_999 BODY: Bayes spam probability is 99.9 to 100%
* [score: 0.9999]
* 0.1 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
* 0.8 MPART_ALT_DIFF BODY: HTML and text parts are different
* -0.0 RCVD_IN_MSPIKE_WL Mailspike good senders
* 0.0 UNPARSEABLE_RELAY Informational: message has unparseable relay lines
X-Spam-Status: Yes, hits=3.6 required=-20.0 tests=BAYES_99,BAYES_999,
HTML_MESSAGE,MPART_ALT_DIFF,RCVD_IN_DNSWL_LOW,RCVD_IN_MSPIKE_H3,
RCVD_IN_MSPIKE_WL,SPF_PASS,UNPARSEABLE_RELAY,URIBL_BLOCKED autolearn=no
autolearn_force=no version=3.4.1
X-Spam-Score: 3.6


Een spamscore van 3.6 lijkt me alsnog teveel. Bij bayes spam probability staat '3.5'. Mag ik daarmee aannemen dat als ik de body content aanpas van het bericht (wat meer invulling geef, het is nu gewoon een replybericht met de originele input van de user) deze score daalt en daarmee het aanzienlijk minder spammy kan lijken?



Toevoeging op 24/02/2016 15:30:00:

- Ariën - op 24/02/2016 15:18:33:
Een ander IP-adres is wel erg rigoureus.
Ik zou even enkele dagen afwachten, dan verdwijnt een blacklist-entry wel, tenzij er nog vrolijk wordt doorgespammed.
Uiteraard kan je ook contact opnemen met je hosting Strato. Zij kunnen vast wel wat meer druk neerleggen om hun IP-adres van de blacklist te verwijderen, of uitzoeken wie er verantwoordelijk voor is en ingrijpen.


Oke bedankt, ga ik toch even contact met hen opzoeken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/02/2016 15:38:13
Quote Anchor link
Als je de body aanpast naar iets minder 'testerig', dan zal de score wel wat minder worden.
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

24/02/2016 21:14:10
Quote Anchor link
Ook hier zelfde probleem met stratoserver
domainkey spf record etc hebben weinig nut tegen hotmail enz

dr zit nog een check bij hotmail, ligt ietsje anders, paar weken geleden bekeken weet niet meer wat t precies was

T zal tijd nodig hebben

https://support.microsoft.com/en-us/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=en-us&ccsid=635919419523143916

Tis niet alleen vanaf phpmailer maar gewoon de server ik zn geheel
Gewijzigd op 24/02/2016 21:22:06 door Dennis WhoCares
 
L deB

L deB

24/02/2016 22:39:37
Quote Anchor link
Heb het even in mijn favorieten gezet, ga het morgen lezen.

Heb nu blijkbaar een oplossing:

ik heb in plaats van [email protected] nu [email protected] gebruikt om mee te versturen. Zelfde scores bij de sites als http://isnotspam.com maar nu komt het wel in het postvak in bij mensen (getest bij meerdere).

Ik heb geen jota idee waarom dit heeft geholpen, ip's in die rapporten zijn ook hetzelfde... maar misschien dat het voor meer mensen werkt? Deze, naar verhouding, simpele oplossing.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.