phpmyadmin error

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »
Viktor

Viktor

09/02/2006 21:25:00
Quote Anchor link
Eigenlijk de bekende error.
Maar aangezien ik geen topics kon vinden waar dit in stond (ik heb het meeste geprobeerd, maar zonder resultaat).
Dus, gister heb ik apache, php en mysql geïnstalleerd, php en apache doen het perfect, mysql weet ik nog niet, want phpmyadmin geeft een error.
Nou de bekende error:

kan de MySQL extensie niet laden,
controleer de PHP configuratie.
Documentatie

php.ini heb ik ook al goed gezet.
Ik heb ook al verschillende bestanden in windows/system32 en windows/system gezet.
Maar alles zonder resultaat.

Wie kan mij helpen...

a.b.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:17:28
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

09/02/2006 21:31:00
Quote Anchor link
Je moet de mysql extensie nog installeren gok ik. Maak eens een .php bestand met daarin
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php phpinfo(); ?>
, en kijk of daar iets met betrekking tot myslq staat :).
 
Viktor

Viktor

09/02/2006 21:50:00
Quote Anchor link
Er staat niks over mysql in in phpinfo.
 
Viktor

Viktor

09/02/2006 21:51:00
Quote Anchor link
dubbelpost
Gewijzigd op 10/02/2006 15:32:00 door Viktor
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

09/02/2006 22:02:00
Quote Anchor link
Staat er iets in je php.ini met 'mysql' en een ; ervoor?
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 15:07:00
Quote Anchor link
Heb ik ook weggehaald.
Je bedoeld php_mysql.dll.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/02/2006 15:10:00
Quote Anchor link
staat er een php_mysql.dll in je extension dir?
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 15:13:00
Quote Anchor link
Ja... Staat er ook in.
 
Erik Rijk

Erik Rijk

10/02/2006 15:33:00
Quote Anchor link
kopieer dat bestand naar C:\windows en herstart apache
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 16:31:00
Quote Anchor link
Hmm, ik heb niks anders gedaan en nu doet ie het :).
Alsnog bedankt :).
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 21:52:00
Quote Anchor link
Ik post het maar hier want ik heb nog een vraag,
eigenlijk niet over phpmyadmin maar over apache:

Hoe kan ik apache 2 het beste beveiligen zodat er geen/weinig hackers in kunnen breken?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/02/2006 21:56:00
Quote Anchor link
Geen PHP scripts laten openen van buitenaf, apache zelf is goed het is de gebruiker die niet (veilig) kan scripten.
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 22:01:00
Quote Anchor link
Dus niet gaan includen?
En anders, hoe kan ik php en mysql beveiligen :+ ?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/02/2006 22:10:00
 
Viktor

Viktor

10/02/2006 22:12:00
Quote Anchor link
Dat is met scripts... Ik wil dus hoe ik op mijn server alles kan beveiligen zonder dat een hacker zo mijn computer hackt.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

10/02/2006 22:20:00
Quote Anchor link
Een hacker doet dat dmv scripts, dat is wat ik je net probeer uit te leggen... de onveiligheid van een server zit achter de computer, niet in.
 
Viktor

Viktor

11/02/2006 09:56:00
Quote Anchor link
Dus eigenlijk is er geen mogelijkheid om je pc goed te beveiligen.
 
Han eev

Han eev

11/02/2006 10:19:00
Quote Anchor link
Tuurlijk wel...
Als jij je scripts zo goed maakt... dan zal er ook niet snel een hacken binnen komen.
 
Viktor

Viktor

11/02/2006 12:06:00
Quote Anchor link
Dus je hoeft aleen maar veilig te scripten...
en dan heb ik nog mijn laatste vraag:
hoe kan ik in phpmyadmin users toevoegen en dat zij rechten hebben in hun eigen database en de andere databasen niet kunnen zien.
Ik heb een klein beginnetje: in de database mysql dan users en daar toevoegen, maar dan heb ik nog niet dat zij alleen in hun eigen database kunnen komen...
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

11/02/2006 12:13:00
Quote Anchor link
hier leg ik uit hoe je een nieuwe database aanmaakt, en daar een user inzet met alleen rechten op die database.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.