phpMyAdmin foutcode 200

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

E-Identity Developer met Projectleider Kwaliteiten

Functieomschrijving Voor de kamer van koophandel zijn we op zoek naar een E-Identity developer met projectleider kwaliteiten. Voor deze opdracht zoekt KVK een Informatieanalist met Technisch Projectleider en ICT developer kwaliteiten, met kennis van E-identity. We zoeken in de breedte en niet specifiek in de diepte qua skillset. Een Junior Projectmanager, een Junior Informatieanalist, een Junior Developer (full stack), een Junior Designer en een Junior ICT architect ineen, met een sterk gevoel van stakeholder management en planning vaardigheden. Door de internationale setting, én de realisatie van ontsluiting van en naar basisregisters toe zijn wij op zoek naar enige ervaring binnen

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »
Wladimir S

Wladimir S

10/01/2025 00:53:01
Quote Anchor link
Op mijn laptop maak ik al jaren gebruik van Xampp en phpMyAmin.
Voordat ik de code bij mijn provider neerzet kan ik het thuis dus eerst testen.
Dat gaat al jaren goed.

Sinds gisterenmiddag heb ik opeens last met phpMyAdmin, op mijn lokaal netwerk.
Als ik localhost/phpmyadmin intik, om in de database te kijken, krijg ik error 200, dat aangeeft dat de connectie met de server verbroken is.
Via de software kan ik de lokale databases gewoon benaderen.

In een andere topic zag ik iets staan over 27.0.0.1, dus dat eens gebruikt en 127.0.0.1/phpmyadmin werkt wel.

Heeft iemand een idee waarom localhost/phpmyadmin niet meer werkt?

Voor de goede orde, ik heb niets aan ini-bestanden gewijzigd.

Bij voorbaat dank,
Wladimir
Gewijzigd op 12/01/2025 20:46:26 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

20/01/2025 19:19:17

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/01/2025 01:14:40
Quote Anchor link
Misschien is je hosts-bestand aangepast dat localhost niet meer gekoppeld word aan 127.0.0.1

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/01/2025 01:35:42
Quote Anchor link
Wladimir S op 10/01/2025 00:53:01:
Als ik localhost/phpmyadmin intik, om in de database te kijken, krijg ik error 200, dat aangeeft dat de connectie met de server verbroken is.

Normaliter geeft statuscode 200 juist aan dat het request succesvol was. Kun je een screenshot van de melding plaatsen?

Wladimir S

Wladimir S

10/01/2025 12:20:07
Quote Anchor link
Hierbij de link naar betreffende screenshot

Afbeelding

Toevoeging op 10/01/2025 12:29:27:

Sorry, het is wat groot

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/01/2025 12:44:12
Quote Anchor link
Misschien moet je je memory limit in PHP even opschroeven?

Ivo P

Ivo P

10/01/2025 16:33:52
Quote Anchor link
welke versie van PHPMyAdmin is het? Is die nog een beetje recent?

De melding dat er een Array ergens verwacht wordt, maar NULL aangeboden wordt, klinkt niet direct als een fout van de verbinding, maar eerder dat PMA iets niet netjes afhandelt.
Of dat een kapotte verbinding is? Zou even goed wel kunnen, maar ik vind dat een dergelijke tool daar een fatsoenlijke foutmelding op moet geven en niet zo'n berg (fatal) PHP-errors.

Dus ik hoop dat het een oude PMA-versie betreft op een recente PHP versie.

Wladimir S

Wladimir S

11/01/2025 14:38:40
Quote Anchor link
Sorry vanwege mijn late reactie.
Vanwege familiebezoek kan ik niet constant in de logeerkamer, waar mijn laptop staat.

@Ariën, Ik heb in php.ini de memory_limit verhoogd van 128M naar 256M (en ook 256MB) maar dat helpt niet.

@Ivo P, op mijn laptop gebruik ik versie 7.2.12 van phpMyAdmin.

Bedankt voor jullie hulp zover, volgende week ga ik weer verder zoeken.
Zou een Windows-update (of een Edge-update) misschien roet in het eten gooien?
8 januari ('s avonds laat, vlak voor het slapen gaan) werkt het goed
9 januari (rond 12 uur) werkt het niet meer

Trouwens, zie onderstaande xampp-screenshot.
Op 9 januari stonden er 4 rode kruisjes in de kolom services.
Gisterenavond werkte de rechtermuisknop op deze kruisjes en had ik de bovenste 2 aangezet, zonder positief resultaat.
Vandaag zie ik grijze blokjes waar de rechtermuisknop niet op reageert.
Afbeelding
Gewijzigd op 11/01/2025 14:47:30 door Wladimir S

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/01/2025 15:03:31
Quote Anchor link
Filezilla (FTP), Mercury (lokale mail), en TomCat (Java) heb je niet nodig.

Je moet eerst Apache en MySQL even afsluiten, en dan kan je met het vinkje deze twee toepassingen als automatisch draaiende service installeren. Dan heb je dit control panel niet meer nodig om het aan/uit te zetten.

Toevoeging op 11/01/2025 21:16:02:

Trouwens, misschien is het handig om je control panel te upgraden.

Jan R

Jan R

12/01/2025 09:21:39
Quote Anchor link
Ook interessant om eten is dat phpMyAdmin niet compatible is met php 8.4.
Ze zijn het aan het oplossen.

Wladimir S

Wladimir S

12/01/2025 17:40:17
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties,
Ik heb vandaag weer wat zitten zoeken en wat getest, maar ik kan 'niks' vinden.

ik denk dat ik (voorlopig) 127.0.0.1/phpmyadmin blijf gebruiken.
Daarmee kan ik de database benaderen en muteren.

Zodra ik weer wat extra tijd heb zal ik XAMPP opnieuw installeren.
Ik denk dat ik het bij versie 3.2.2 houd, overstappen naar een nieuwere versie (8.) betekent ook dat ik me in MariaDb moet gaan verdiepen etc.

Nogmaals dank voor jullie reacties.
Wladimir

Adoptive Solution

Adoptive Solution

12/01/2025 19:52:05
Quote Anchor link
Of gebruik adminer.

1(één) bestand. Kan je overal op de webserver plaatsen.

https://www.adminer.org/

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/01/2025 20:45:42
Quote Anchor link
Of gebruik gewoon HeidiSQL als programma.

Wladimir S

Wladimir S

12/01/2025 22:34:08
Quote Anchor link
Ik kon het uiteraard niet laten en heb nog verder gezocht op die foutmelding.
Over het algemeen vond ik de oplossing 'leeg de cache en het probleem is opgelost'.
De eerste poging gaf geen goed resultaat.

Maar omdat ik zo vaak die oplossing vond heb ik de cache meerdere keren geschoond, daarna xampp opnieuw opgestart.
En even zo vaak ging het niet goed.

Tenslotte heb ik 1 keer http://localost/phpmyadmin (dus inclusief http://) ingetikt en het werkt weer zoals vanouds.
Zelfs als ik nu de http weglaat werkt het weer.

Bedankt voor jullie meedenken.

Ivo P

Ivo P

13/01/2025 10:43:19
Quote Anchor link
Quote:
@Ivo P, op mijn laptop gebruik ik versie 7.2.12 van phpMyAdmin.

Dat is op zich wel bijzonder, aangezien ze pas bij versie 5.2.1 zijn aangeland.

Mocht je je vergissen met de versie van PHP: versie 7.4 die je nog wel eens ziet, is eigenlijk al zwaar verouderd.
De laatste 7.2.30 is van 2020 en 7.2.12 is van nov. 2018

Je hoeft niet per se de allerlaatste versies te gebruiken, maar je voorkomt wel dat onderdelen van je systeem "raar" gaan doen als iets niet meer helemaal compatiblel is.

Ik ben geen gebruiker van PhpMyAdmin, zelfs beetje anti door slechte ervaringen zo'n 15-20 jaar geleden, maar dat de laatste update al bijna 2 jaar geleden is, verbaast me.

Ook ik geef de voorkeur aan HeidiSQL.

Wladimir S

Wladimir S

15/01/2025 14:42:17
Quote Anchor link
@Ivo P, dat is het versienummer dat ik zie met phpinfo().
zie ook de bijlage
Afbeelding

Waarschijnlijk is dit ook de versie die ik kreeg nadat ik xampp geïnstalleerd heb.

Maar hoe zit het dan met de versienummers?
Online, dus bij de provider, zie ik versie 5.6.40 met buildate: Nov 8 2023 12:58:40
Gewijzigd op 15/01/2025 14:47:51 door Wladimir S

Ivo P

Ivo P

15/01/2025 15:18:45
Quote Anchor link
Dat is dus inderdaad de versie van PHP.

Volgens mij is het goed om het volgende in de gaten te hebben.

Je hebt xampp geinstalleerd. Nu gebruik ik het zelf niet en ik weet ook niet hoe daar met versienummers gewerkt wordt.
Wel weet ik, dat zo'n versie dan een aantal zaken op je pc / server installert.

* PHP
* MySQL database
* Apache
En mogelijk optioneel ook nog PHPMyAdmin.

Elk van deze stukken software heeft zijn eigen versie.

Wat jij met phpmyinfo() te voorschijn haalt, is de versie en informatie van PHP. Daarvan heb je dus versie 7.2.12

Dat is behoorlijk oud, zoals ik hierboven al eens aangaf: nov 2018.

Je provider zit op versie 5.6.40 (en die hebben ze in nov 2023 op een server gezet.)
Echter, 5.6.40 is van 10 jan 2019 (6 jaar geleden dus). Nauwelijks nieuwer, maar van een oudere tak van PHP dan de 7 serie.
Het was de laatste release van de 5.6 serie

Let erop dat wat je ontwikkelt op 7.2 niet per se goed / hetzelfde werkt in 5.6!

Verder zijn beide versies eigenlijk antiek.
Als er geen goede reden voor is, zou ik beide niet gebruiken.

Voor een groot project werk ik mee aan software die nu op 7.4 draait. En dat vinden we eigenlijk te oud, maar aangezien het een afgeschermde omgeving is en nieuwe bugs een groter risico zijn dan de verbeteringen ons helpen, kunnen we nog niet upgraden.

Maar voor één site is het onnodig om op zo'n oude php versie te blijven hangen. Het is alsof je nu je muziek vanaf CD speelt.
Mogelijk is het ingegeven door de verandering van de mysql-extensie in PHP, waarbij de mysql_query() etc zijn vervangen door mysqli_query(), maar los dat liever op dan op zo iets ouds te werken.

En je provider verdient eigenlijk slaag om in 2023 (en nog steeds) een server met een 5 / 6 jaar oude php versie op te tuigen.

Advies: upgrade naar PHP 8. (8.4, 8.3 of desnoods 8.2)

Meestal, als je niet al te uitgebreide dingen doet, zal de Mysql of MariaDB versie niet zo heel veel uitmaken.
Zorg wel dat PHPMyAdmin, wat een script is om je database te beheren, en dus los staat van PHP en de database zelf, in elk geval pas bij je php-versie.

En hou in de gaten dat PHPMyAdmin dus niets meer is dan een tooltje in PHP dat je gebruikt om de database te beheren.
Dat staat dus los van de PHP versie
En wat veel mensen ook verwarren: PHPMyAdmin is ook niet de database zelf. Die database wordt alleen maar benaderd via dat script.

Toevoeging op 15/01/2025 15:29:31:

aanvullende info:
* https://www.php.net/ChangeLog-5.php#5.6.40
* https://www.php.net/ChangeLog-7.php#7.2.12

https://www.php.net/

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.