phpmyadmin: geen bevestigings-popup meer na import csv file?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Wim Brugman

Wim Brugman

03/02/2025 18:07:01
Quote Anchor link
Ik gebruik dagelijks, en al jaren phpmyadmin, en upload kleine csv files naar de server van mijn webhostingprovider.

Nooit een probleem, maar sinds een paar weken ontvang ik na het importeren van een csv file (maar ook na het truncaten van een tabel) geen (gele) "popup" meer met de melding dat het klaar is (of een rode dat er wat fout is gegaan).

Maar let op: na een truncate of import van een csv file lijkt er niets te gebeuren (er veranderd niets aan het scherm) maar op de achtergrond blijkt de opdracht wel uitgevoerd te worden/zijn.

Dit gedrag is vooral vervelend als ik een foutje heb gemaakt en niet meer de melding "duplicate key" zie.

Ik heb het getest in firefox en opera, geen verschil.

Heeft iemand een idee?

PHP hulp

PHP hulp

15/02/2025 10:48:15

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2025 18:11:53
Quote Anchor link
Je update phpMyAdmin wel regelmatig? Of wordt deze door je hosting geleverd? Om welke versie gaat het?

Wim Brugman

Wim Brugman

03/02/2025 18:25:54
Quote Anchor link
Dat doet mijn hostingprovider.
Huidige versie: 5.2.2-1.el8.remi

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2025 18:58:06
Quote Anchor link
Mogelijk heeft je hosting iets aan phpMyAdmin veranderd, of is het een bug in die versie.
Je kan ook proberen af te stappen van phpMyAdmin en op je eigen PC bijvoorbeeld HeidiSQL je draaien. Maar dan moet je hosting wel MariaDB/MySQL vanuit buiten naar binnen open hebben staan.

Ikzelf gebruik al jaren geen phpMyAdmin meer, op kleine dingetjes na. Alles doe ik via HeidiSQL of direct in de commandline. Maar ik heb alles dan in eigen beheer. ;-)
Gewijzigd op 03/02/2025 18:58:21 door - Ariën -

Wim Brugman

Wim Brugman

07/02/2025 11:22:37
Quote Anchor link
Even een update, vooral voor anderen die met hetzelfde probleem kampen:

Het probleem blijkt een bug te zijn in phpmyadmin 5.2.2 en staat op de lijst om opgelost te worden Details zijn hier te vinden:

https://github.com/phpmyadmin/phpmyadmin/issues/19593

Overigens had ik geschreven dat ook tijdens het truncaten ik geen bevestiging kreeg is onjuist, die krijg ik wel. Alleen dus niet na een import.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.