PhpMyAdmin moet enkel 1 tabel tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Anaplan Developer

Dit ga je doen What are you going to do: Picking up Stories: Design planning had, how are we going to build it in Anaplan; Talking to the end user to build a forecasting model; Having contact with the data team about which data is needed; Being able to convert an Excel sheet into a 3, 4 or 5 dimensional modeling environment; Giving knowledge sessions about Anaplan; Solving incidents; Making instructional videos on how teams should read forecasts; Writing blogs about forecasting. Hier ga je werken We are looking for an Anaplan Builder to deliver end-to-end solutions within a big

Bekijk vacature »
Eddy E

Eddy E

22/07/2019 18:49:30
Quote Anchor link
Goedenmiddag.

Binnenkort wil het Ministerie van OCW in mijn database meekijken van lerarentekortisnu.nl, waar ik graag aan mee werk.
Nu staan daar ook veel gegevens die zij helemaal niet hoeven te zien.

Hoe kan ik maken dat ze wel de database kunnen zien, maar dan enkel 1 (of 2) tabellen?
Ik kan uiteraard een andere gebruiker aanmaken met enkel lees-rechten etc, maar dan limiteer ik ze nog steeds niet tot 1 tabel.
Hoe?

Of de rest overhevelen naar een andere database?

Of kan ik ze enkel één view laten zien, maar wel dat zelf allerlei functies als SUM(), COUNT(), JOIN LEFT() etc kunnen gebruiken?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:39:50
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

22/07/2019 19:16:54
Quote Anchor link
Na een gebruiker met wachtwoord te hebben aangemaakt, doe dit :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
GRANT SELECT ON database.tabel1 TO 'ocw';
GRANT SELECT ON database.tabel2 TO 'ocw';


Kwam het hier tegen :

https://serverfault.com/questions/565343/how-to-grant-and-revoke-rights-to-tables-using-phpmyadmin

Op andere plaatsen zal het ook wel te vinden zijn.

Met adminer vul ik velden in.
https://www.adminer.org/
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 19:27:45
Quote Anchor link
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.
Gewijzigd op 22/07/2019 19:29:17 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 22:40:29
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Waarom stuur je ze geen dump, of aangepast uittreksel?

Potentieel verouderde informatie. Onnodig extra werk.

- Ariën - op 22/07/2019 19:27:45:
Ik weet niet wat er nog meer in je database staat, maar als dit persoonsgegevens zijn druist dit behoorlijk tegen de AVG-regelgeving aan.

Dit kun je, zoals @Adoptive aangeeft, zelf helemaal dichttimmeren. Plus ik neem aan dat er een soort van "code of conduct" wordt afgesproken, waarin staat vastgelegd waarvoor de data wel en niet gebruikt mag worden. En met views zou je de data op voorhand al geanonimiseerd kunnen aanbieden als privacy een heikel punt zou zijn.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:10:16
Quote Anchor link
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek.

Andere partijen laten spitten in live-database vind ik een dikke no-go, tenzij er echt noodzaak voor is (jusitie o.i.d.). Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.
Gewijzigd op 22/07/2019 23:10:51 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/07/2019 23:21:56
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ook als je alles dichttimmert, waarbij je mag hopen dat je niet teveel dichttimmert zodat je applicatie niet meer goed werkt, om maar wat te zeggen. Of wat als je door een fout iets niet goed dichttimmert en iemand per ongeluk wat verwijderd.

Zolang je dit alles -wat voor oplossing je ook kiest- ophangt aan een aparte database-user zou dat de normale werking niet moeten belemmeren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/07/2019 23:32:25
Quote Anchor link
Dan alsnog spelen er nog wat andere factoren die het kunnen belemmeren.
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

23/07/2019 00:47:25
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:32:25:
Wat is er mis met een losse doorzoek-database?

Je creëert daarmee zelf een synchronisatieprobleem, het lijkt mij gewoon veel makkelijker om één bron voor je data te hebben?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 00:57:31
Quote Anchor link
Ik zou daar geen voorkeur aan geven. Ik noem het dan ook geen 'synchronisatie-probleem' plus dat je alle data kan vrijgeven die ze mogen inzien. Je kan prima anonimiseren of niet relevante velden weghalen.
Gewijzigd op 23/07/2019 01:03:09 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

23/07/2019 05:46:01
Quote Anchor link
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2019 09:04:24
Quote Anchor link
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?
Gewijzigd op 23/07/2019 09:43:27 door - Ariën -
 
Eddy E

Eddy E

23/07/2019 17:34:47
Quote Anchor link
- Ariën - op 22/07/2019 23:10:16:
Ikzelf zou niemand zomaar vrij in een database laten kijken. Dan zou ik liever voor een dynamisch script gaan waarbij ze zelf kunnen zoeken, sorteren etc.

Als dat teveel moeite kost, dan kan je het één en ander overhevelen naar een doorspit-database en eventueel anonimiseren. Nadeel: Deze is niet up-to-date, maar je kan met een geautomatiseerd proces dit wel elke dag actualiseren. Ik neem aan dat dit wel voldoende is voor hun onderzoek


Dit lijkt mij een mooie oplossing.
Al is het maar elk uur dat het geupdated wordt.
Wellicht gewoon een extra sql-user aanmaken met 1 extra database.
En dan daarin enkel wat ze nodig hebben (enige 'persoonsgegeven' is een emailadres).
Voor de rest geen bewaar ik geen emailadressen, wachtwoorden etc.
Maar in andere tabellen (zelfde database) heb ik die wel .Dat mogen zij niet zien.

Over het afspreken wat er gebruikt kan worden: dat is onderwerp van gesprek binnenkort.
Voorheen was alle data (geanonimiseerd uiteraard) vrijelijk downloadbaar.


Toevoeging op 23/07/2019 17:36:33:

Jan R op 23/07/2019 05:46:01:
Ik wist niet dat een ministerie zomaar eigen databases mag opvragen? Is dit dan niet in strijd met de avg?

Toevoeging op 23/07/2019 05:46:27:

Moet dir niet via een rechter gaan?


Gaat, zoals reeds gezegd, om een vrijwillige samenwerking tussen Ministerie en mij.
Dus dit speelt geen rol. De vakbond Aob krijgt ook wekelijks data, maar dan enkel als Excel-bestand.
En de statistieken/conclusie staat al op https://lerarentekortisnu.nl/statistieken-po/?geavanceerd





Toevoeging op 23/07/2019 17:39:23:

- Ariën - op 23/07/2019 09:04:24:
Volgens mij gaat om een verzoek en een samenwerking, en geen juridische procedure.

@Topicstarter: Maar wat voor informatie staat er in deze database? En hoe is deze ingedeeld?


Vooral registraties van wanneer school+klas+groep+aantal-leerlingen etc een lerarentekort had. En hoe het is 'opgelost'.
Per datum, per school (op BRIN-nummer), per groep en oplossing is er 1 record. Gaat om iets van 300.000 records inmiddels. Dan is SQL beter dan Excel ;)
Daarnaast nog wat koppeltabellen waarin ik de brin-nummer (soort kenteken voor een school) heb met daarin de naam, plaats, gps-coördinaten, postcode en bestuurnummer.
Want ook daarvoor is weer een koppeltabel.

Ik ga denk een overzicht genereren en die per uur updaten naar een aparte database die enkel lees-rechten heeft.
Dat lijkt mij wel even wat werk, maar is wel waterdicht en voorkomt dat ze fouten kunnen maken.
 
Michael -

Michael -

24/07/2019 08:21:37
Quote Anchor link
Waarom geen REST Api? Dan kunnen ze er mee doen wat ze willen.
Of je maakt gewoon een pagina met een overzicht of is dat te simpel?
 
Eddy E

Eddy E

25/07/2019 08:12:08
Quote Anchor link
Een overzicht is niet doorzoekbaar, sorteerbaar, analyseerbaar etc.
Met een SQL-database is dat wel het geval, ook voor SUM/COUNT/SORT etc, maar vooral de GROUP BY() en GROUP BY CONCAT() wat handig is.
Daarnaast moet er een referentie komen (zo'n vergelijkingslijst) met een lijst met 6500 brin-nummers.

Momenteel kopieer de data.
Eerst leeg ik de tabel, dan stel ik vanuit 4 andere tabellen 1 nieuwe lijst records samen en die voeg ik in.
Dit duurt zo'n 3 minuten.
Via een cron-job laat ik dit om de 4 uur (0:00, 6:00, 12:00, 18:00) dit uitvoeren.

Kan dat synchroniseren wellicht sneller?
Daar ga ik nog naar kijken.

Toevoeging op 25/07/2019 08:32:52:

Alle direct kopiëren tussen de tabellen, zonder eerst alles in PHP te laden verkorte de tijd van ongeveer 180 seconden naar 4 seconden.
Moest wel even de database-user kopieren naar de nieuwe database (die van OCW) maar dit is een stuk sneller.
Nu openen zij een URL, die verwijdert alle ocw-data, kopieert alle nieuwe ocw-data (in 4 seconden) en stuurt hen automatisch door naar phpMyAdmin.
Hiervoor heb je alsnog inloggegevens nodig, maar die krijgen zij van mij.

Bedankt voor de hulp heren!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.