[PHPMYADMIN] Server probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin Tuns

Kevin Tuns

08/11/2007 21:53:00
Quote Anchor link
Hey allemaal,
ik ben nu al een geruime tijd bezig met het scripten van een eigen wmsysteem. Ongeveer 10 min geleden was ik er nog mee bezig en opeens valt de stroom uit in huis. Geen probleem, ff een nieuwe stop erin gooie en weer opstarten. Hier ging het fout....

Ik start de server opnieuw op en wil weer rustig verder gaan, maar wat blijkt nou? Mijn MySQL config bestand is weg....

De error:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
Welcome to phpMyAdmin 2.9.1.1

Probably reason of this is that you did not create configuration file. You might want to use setup script to create one.

Error
MySQL said:  

#2003 - The server is not responding

Ik kan wel een nieuwe maken, maar ik vraag me af of ik zo ook mijn verloren database terug zal krijgen? Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik moet doen, want ik heb die database echt nodig

BVD,

Nivek
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:31:30
 
Frank -

Frank -

08/11/2007 21:58:00
Quote Anchor link
Offtopic: MySQL is berucht om dit soort zaken, het is gewoon geen goeie database wanneer je zekerheid wilt hebben over de beschikbaarheid van correcte gegevens.

Dit zal je met PostgreSQL niet gebeuren, die heeft als doel om foolproof te zijn. Ook bij zoiets lulligs als een stroomstoring, dat niks bijzonders is.

1x raden wat ik je aanraad...
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

08/11/2007 22:00:00
Quote Anchor link
Ik weet dat je PQ aanraad, maar de vraag is kan mijn webhost dit ook supporten? Ik zit op dit moment bij server4you en ik heb geen idee wat je moet doen om PQ te kunnen draaien. Ga er tevens ook niet vanuit dat ze het voor 1 iemand gaan installeren.
Maarja, dit is natuurlijk nu de oplossing niet... misschien wel iets om in de toekomst naar te kijken.

Het probleem doet zich dus waarschijnlijk voor omdat het configuratie bestand beschadigd is en de reden daarvoor is dat die kut pc uitviel.. Is er dan echt geen mogelijkheid om dit toch nog werkend te krijgen of slaat mysql de gegevens ergens anders op?
 
- -

- -

08/11/2007 22:04:00
Quote Anchor link
Als je zeker weet dat alleen je config bestand weg is, zou ik dit doen:

- Maak een backup van de volledige map waar MySQL in staat.
- Download de zip (of rar oed) van de MySQL versie die jij gebruikt.
- Zet de config file uit de zip in de map van MySQL (niet in de backup map).
- Als het niet werkt, heb je altijd de backup nog...
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

08/11/2007 22:07:00
Quote Anchor link
lol, ik probeerde snel nog even of er verborgen bestanden waren... en wat denk je... Het configuratie bestand bestond wel, maar alleen als ghost. Dus ik de server stoppen en het bestand weer repareren. Hij werkte meteen weer.

Maar hoe zit dat nou met PQ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.