PHPmyADMIN to excel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Tom aan t Goor

Tom aan t Goor

25/04/2011 14:55:35
Quote Anchor link
Ik heb geen idee waar het moet, en ik denk dus hier :o

Want, ik wil iets maken dat je een knopje hebt op je webpagina en als je daar op klikt, dat je database wordt geëxporteerd naar een excel bestand, ik weet dat dit kan met PHPmyADMIN, maar ik weet dus niet hoe dit moet :o


kan iemand mij hier een tutoral van geven?
Of nog beter een heel script :$??
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 12:53:38
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

25/04/2011 15:12:35
Quote Anchor link
Lees de handleiding van de meest waardelose tool phpmyadmin.

Je zult ook je eigen fantasie moeten gebruiken, gezien het exporteren per versie verschillend is.

Oh en nog simpeler is om je titel in te type bij een zoekmachine, duizenden antwoorden liggen daar op jouw te wachten.
Gewijzigd op 25/04/2011 15:13:22 door Noppes Homeland
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/04/2011 15:23:07
Quote Anchor link
PHPMyAdmin is een database beheertool en heeft verder niks te maken met wat jij wil.

Kant en klare scripts aanleveren doen we hier niet (tenzij je een vacature plaatst). We willen je wel helpen, maar je moet er zelf ook moeite voor doen.

Begin eerst eens te zoeken via Google met als zoekopdracht "php mysql to csv".
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

25/04/2011 15:32:36
Quote Anchor link
phpmyadmin is geen tool, het is een bijelkaar geraapt ongestructureerd stuk code wat zich doet voorkomen dat je er een database mee kan beheren.

Er zijn wel betere oplossingen te bedenken dan het sturen van "excel" headers + wat csv data.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

25/04/2011 15:43:21
Quote Anchor link
@Noppes Wat zou jij dan aanraden als database beheer?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

25/04/2011 15:49:14
Quote Anchor link
Voor backup: mysqldump
En voor de rest heb je dan nog het mysql, zodat je vanaf de sql-prompt gewoon kan doen en laten wat je wilt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/04/2011 15:49:18
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 25/04/2011 15:32:36:
phpmyadmin is geen tool, het is een bijelkaar geraapt ongestructureerd stuk code wat zich doet voorkomen dat je er een database mee kan beheren.

Er zijn wel betere oplossingen te bedenken dan het sturen van "excel" headers + wat csv data.


Dat is jouw mening, maar daarmee is en blijft het nog steeds een tool.
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

25/04/2011 15:51:37
Quote Anchor link
Ik zit nu een beetje te kijken naar een alternatief, maar het is allemaal niet heel anders dan PHPmyAdmin. Naja, ik gebruik het toch niet zo vaak.
Ik doe het idd ook gewoon via de mysql statement.

Linkje naar wat ik vond
Gewijzigd op 25/04/2011 15:52:05 door Joris van Rijn
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

25/04/2011 15:55:27
Quote Anchor link
Quote:
Dat is jouw mening, maar daarmee is en blijft het nog steeds een tool.

Yep, het is nog steeds een tool, totdat jij je eens gaat realiseren wat die tool nu eigenlijk allemaal uitvreet met jouw dierbare data.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/04/2011 15:59:19
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 25/04/2011 15:55:27:
Quote:
Dat is jouw mening, maar daarmee is en blijft het nog steeds een tool.

Yep, het is nog steeds een tool, totdat jij je eens gaat realiseren wat die tool nu eigenlijk allemaal uitvreet met jouw dierbare data.

Nou, dan is het misschien een klote tool, maar het is en blijft een tool :)

Ik gebruik het eigenlijk voornamelijk voor het aanmaken van tabellen en het exporteren van de database. Nooit ergens last van gehad, dus ik weet niet wat jij bedoelt met "wat die tool nu eigenlijk allemaal uitvreet met jouw dierbare data".
 
Arjan -

Arjan -

25/04/2011 17:21:38
Quote Anchor link
Allemaal ongefundeerde zeikerij van Noppes als je het mij vraagt. Geef dan eens wat voorbeelden die jouw mening kracht bij zet, want het is vaak roepen zonder concrete voorbeelden (zie hieronder).

Quote:
Er zijn wel betere oplossingen te bedenken dan het sturen van "excel" headers + wat csv data.


Ik ben benieuwd welke dat dan zijn (misschien ook handig om dit gelijk te vermelden want aan deze opmerking heeft niemand wat aan)...
Gewijzigd op 25/04/2011 17:27:25 door Arjan -
 
Roger Keulen

Roger Keulen

26/04/2011 16:06:57
Quote Anchor link
Ik gebruik "MySQL Workbench 5.2 CE" en is gratis te downloaden...

Verder is er geen echte functie officiele voor...
Maar er is wel `iets` wat werkt natuurlijk. Je bent niet de eerste die dit wilt, vandaar dat het ook er in zit...

Gewoon GOOGLE openen en: MYSQL & BACKUP was al genoeg geweest....


4.5.4. mysqldump — A Database Backup Program
The mysqldump client is a backup program originally written by Igor Romanenko. It can be used to dump a database or a collection of databases for backup or transfer to another SQL server (not necessarily a MySQL server). The dump typically contains SQL statements to create the table, populate it, or both. However, mysqldump can also be used to generate files in CSV, other delimited text, or XML format.

If you are doing a backup on the server and your tables all are MyISAM tables, consider using the mysqlhotcopy instead because it can accomplish faster backups and faster restores. See Section 4.6.9, “mysqlhotcopy — A Database Backup Program”.

Toevoeging op 26/04/2011 16:08:35:

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mysqldump.html

Is de link....

Toevoeging op 26/04/2011 16:13:36:

Nu is de vraag natuurlijk: 'Wat moet je met een CSV bestand anno 2011'

En wat gebeurt er met deze file nadat de tabel en/of de stuctuur veranderd is? De prullenbak weer in?

XML lijkt me wel handiger, staat er tenminste nog META-Data bij je waardes.

Data zonder Meta is immers RUIS....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.