PhpMyAdmin waarschuwing over controlegebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

04/10/2016 16:30:39
Quote Anchor link
Nadat ik mysql en PhpMyAdmin heb geinstalleerd, heb ik via de console het wachtwoord voor de mysql user veranderd.
Nu ik met die usergegevens inlog in PhpMyAdmin kom ik er gewoon in, en kan ik alles doen. Maar ik krijg onder aan de pagina een rode balk met de volgende foutmelding:

Verbinding voor de controlegebruiker zoals in de configuratie is opgegeven is mislukt.

Hoe kan ik dit oplossen?
PhpMyAdmin opnieuw installeren?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:32:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2016 16:37:15
Quote Anchor link
Draait MySQL wel op de server?
 
Wesley -

Wesley -

04/10/2016 16:37:18
Quote Anchor link
Loop het bestand config.inc.php, welke je in de installatie map van PhpMyAdmin terug kan vinden, heb je hier ook wel de gebruikersnaam en password doorgegeven? En is dit lokaal (XAMPP of dergelijke)of via een server?
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

04/10/2016 17:08:29
Quote Anchor link
Mysql draait op de server. Het rare is dat ik echt alles kan doen zoals ik gewend ben, maar toch krijg ik onderaan de phpmyadmin pagina, een rode foutmelding balk met de genoemde tekst.

Ik kan nergens vinden waar de configuratiebestanden van PhpMyAdmin zitten, ik dacht al dat ik hier dingen in moest gaan veranderen om het op te lossen, maar normaal werkt het allemaal vanzelf en heb ik nog nooit zo'n configuratiebestand aan hoeven te passen.
Gewijzigd op 04/10/2016 17:08:49 door Mark Hogeveen
 
Wesley -

Wesley -

06/10/2016 09:47:02
Quote Anchor link
Je moet proberen te zoeken naar config-db.php. Misschien via een ftp client zoeken naar het betreffende bestand? Daar moet je wellicht het wachtwoord nog veranderen.

Afbeelding
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.