phpMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 9 januari bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Junior Developer @ MeijsConsulting

Over de functie Meijs heeft al een duidelijk plan voor je klaarliggen! Je leert veel binnen korte tijd en kunt snel zelfstandig aan de slag. Je gaat onder begeleiding van de productmanager en twee andere developers aan de slag met kleine projecten en opdrachten om kennis te maken met de applicatie. Na de eerste maand zal je: Eigen verantwoordelijkheden krijgen voor de implementatie van verschillende features binnen het product (in-app notificaties, community, First Time User Experience); Onderzoek doen naar verschillende mogelijkheden voor de implementatie; Diverse implementatie-mogelijkheden voorstellen op basis van je kennis. Scalability en Security staan hieraan ten grondslag. Over

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »

iOS Developer

As a medior iOS developer, we expect that you have at least three years' experience with mobile development. As a member of our scrum team, you work together towards the best results. You are empowered to create the best solution for our customers and take full responsibility of the mobile platform: building, testing and supporting it. Experimenting in the use of the latest techniques and technologies is part of the job. Functie-eisen You have at least 3-year experience as an iOS developer in building large-scale mobile apps.
You work with Swift and Objective C and/or XCode and OS SDK has no

Bekijk vacature »

Lead Mendix Developer

Heb jij passie voor software ontwikkeling en vind je het leuk om eindgebruikers snel te helpen door het realiseren van web en mobiele applicaties? Vind jij het leuk om junior ontwikkelaars te begeleiden en te enthousiasmeren door het delen van je kennis? Heb jij de ambitie om door te ontwikkelen naar een Full Stack ontwikkelaar? Dan is dit jouw topbaan! Met meer dan 100 bedrijven in verschillende product-marktcombinaties is geen dag hetzelfde bij VDL. Als Lead Low Code Developer ontwikkel je met Mendix nieuwe functionaliteiten voor bestaande applicaties. Applicaties waar eindgebruikers graag mee werken. Daarnaast zijn er tal van nieuwe

Bekijk vacature »

Senior ETL Developer

Functieomschrijving How does building an entirely cloudbased, open source data warehouse sound to you? As ETL developer at Randstad Groep Nederland IT that is exactly what you will be doing. As the world’s largest HR service provider, the amount of information that passes through our systems every day is vast. Using accurate data to inform our decision making processes and to guide us is therefore an integral part of our strategy. Our Data Insights team are helping us build an entirely new environment between our AWS datalake and Tableau reporting, drastically reducing the number of reports we need. Where our

Bekijk vacature »

Senior Java developer (backend)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance java developer / scrummaster (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Delphi Developer

As a Delphi Developer you work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible. How do I become a Delphi Developer at Coolblue? You work together with other development teams to make our back-office applications work as optimal as possible, being extending features or migrating them to APIs. Everything to put a smile in our colleagues' faces! Although you are a Delphi Developer, you are not averse to some C#. Would you also like to become a Delphi Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing

Bekijk vacature »

Freelance senior ICT ontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 86,00 Team LIV is op zoek naar een enthousiaste, flexibele, multitaskende en hands-on ontwikkelaar met veel ervaring in het gedeeltelijk of volledig zelfstandig bepalen van ontwikkel- en realisatie aanpak. Onze nieuwe collega moet in staat zijn te werken in een hectische omgeving waarbij er sprake is van zeer verschillen realisatietrajecten voor wat betreft(technische)diepgang, startmoment (wel/geen beschrijvingen beschikbaar) en klantcontact. De gekozen ontwikkelmethodiek dient passend te zijn voor het op te lossen vraagstuk waarbij samenwerking met de testengineer in relatie tot Systeem integratie test

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

16/04/2022 08:16:36
Quote Anchor link
Hi

Gesteld dat op meerdere computers dezelfde versie van maria draait kan ik dan de map data gewoon kopieren?
Onder mijn wamp staat de map C:\wamp64\bin\mariadb\mariadb10.7.3\data\ met daarin 1 map per database.

Normaal gezien importeer ik een sql bestand met alle records maar dit lijkt me sneller :)

Jan

PHP hulp

PHP hulp

01/02/2023 09:19:15

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/04/2022 08:29:07
Quote Anchor link
Dikke no-go, omdat deze niet compatibel zijn met andere versies of configuratie instellingen.

De enige snelste beste oplossing is met mysqldump via de commandline. Uit ervaring is 70 MB al in luttele seconden gedaan.
Gewijzigd op 16/04/2022 08:31:07 door - Ariën -

Jan R

Jan R

16/04/2022 11:46:22
Quote Anchor link
Daarom dat ik ook vermelde "dezelfde versie" :)
Voor zover ik weet heb ik geen commandline in mijn productie. (one.com)
Ik gebruik dus een eigen systeem gebaseerd op een script dat ik ergens gevonden heb.

Mijn uitvoer is dan een gewoon sql bestand zoals
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DROP TABLE IF EXISTS provincies;

CREATE TABLE provincies (
  id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  provincie varchar(20) CHARACTER SET utf8 NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=12 DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci;

INSERT INTO provincies VALUES("1", "Antwerpen");
INSERT INTO provincies VALUES("2", "Brussel");
INSERT INTO provincies VALUES("3", "Henegouwen");
INSERT INTO provincies VALUES("4", "Limburg");
INSERT INTO provincies VALUES("5", "Luik");
INSERT INTO provincies VALUES("6", "Luxemburg");
INSERT INTO provincies VALUES("7", "Namen");
INSERT INTO provincies VALUES("8", "Oost-Vlaanderen ");
INSERT INTO provincies VALUES("9", "Vlaams-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("10", "Waals-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("11", "West-Vlaanderen");

Maar dan veel meer tabellen en records :)
± 12 Mib / 40K records in 111 tabellen

Jan

Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 00:59:59
Quote Anchor link
Eh? Je wilt bestanden kopiëren maar hebt geen CLI? Wat is dat voor onhandige constructie... toch niet zoiets met een webinterface met daarin een file manager? Hoe moet je dan ooit een back-up dump (mysqldump, phpMyAdmin of eigen script) weer inlezen dan? Wil je die opsturen met een webformulier?, dat gaan niet lukken met middelgrote databases van een paar GB?

Jan R

Jan R

17/04/2022 07:41:36
Quote Anchor link
Ikzelf heb lokaal wel cli. one.com echter niet of toch niet dat ik weet. Hun oplossing is om het handmatig te doen via phpMyAdmin. Dat deel lukt dus. echter omslachtig. Ik werk dus met een eigen oplossing zoals al geschreven welke eveneens een goed sql bestand levert. Dat kan ik via cli of mijn eigen oplossing inlezen.

Het kopieren is/was bedoeld om tussen de meerdere lokale computer over te zetten. Gewoon over windows netwerk met een xcopy commando.

Ik zoek ook nog hoe ik het betere kan doen op een synology nas. Ook daar is er geen commandprompt, maar misschien lukt het me wel met een script.

Jan

Adoptive Solution

Adoptive Solution

17/04/2022 09:14:27
Quote Anchor link
Met telnet/ssh/putty kan je inloggen op de NAS :

https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/msg134190/#msg134190

En dan een database restore :

https://mariadb.com/kb/en/restoring-data-from-dump-files/

Toevoeging op 17/04/2022 10:00:28:

Aanvullend .

Login met SSH als root op de syno.
je bent nu in de thuismap : /var/services/homes/admin/

voor een dump :
Code (php)
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -p -u root dvd > dvd.sql

dvd.sql staat nu in je thuismap

voor een import:
Code (php)
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysql -p -u root dvd < dvd.sql

Om de tabellen te zien :
Code (php)
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqlshow -p -u root dvd

Jan R

Jan R

17/04/2022 10:39:36
Quote Anchor link
Je bent me voor adoptive solution :)
Mijn script is klaar was eigenlijk eenvoudig en draait als een taak.
Mijn uitvoer is direct en overschrijft niet. Bestandsnaam met tijd. db_20220417_103205.sql Voor restore kijk ik wat ik kan met wat hierboven staat. Ik zou een deels automatisch oplossing willen waarbij ik enkel moet selecteren welke bestand en klaar is Jan.

script
Code (php)
1
/volume5/@appstore/MariaDB10/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -uroot -p*** db > /volume5/web2/db/httpd.private/sql/db_$(date +%Y%m%d_%H%M%S).sql
Waarbij db de juistenaam van de database is natuurlijk

Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 13:43:07
Quote Anchor link
Een Synology NAS gebruik ik zelf ook. Prima dingetje, heeft ook gewoon SSH.

Off-topic: voor mij is wel erg jammer dat-ie geen PostgreSQL ondersteunt (niet voor gebruikers).
Aangezien ik binnenkort een nieuwe NAS moet heb ik zitten kijken naar QNAP, die kan iets met Docker, dus dan zou ik een officiële Postgres container kunnen gebruiken: https://hub.docker.com/_/postgres
Docker schijnt ook te werken op nieuwere modellen van Synology dan die ik heb: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/Docker
Gewijzigd op 17/04/2022 13:45:31 door Ad Fundum

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 15:39:37
Quote Anchor link
Als je geen CLI mogelijkheden voor mysqldump hebt, dan kan je ook altijd kijken naar BigDump.
https://www.ozerov.de/bigdump/

Zelf ben ik wel een beetje klaar met phpMyAdmin. BigDump doet het importeren in stacks, dus je hebt geen last van time-outs bij grote databases.

Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 20:08:46
Quote Anchor link
Ik wist niet van het bestaan van bigdump, en als het werkt is het wel een optie. Maar het is geen standaard tool, en SSH is dat wel. Wat het beste werkt is de dump eerst kopiëren naar je server met het commando scp of WinSCP (voor wie geen Linux heeft), en dan inlezen met het commando mysql op de server zelf.
Het voordeel is dat je het kopiëren nog even kan controleren met een checksum, anders kan het soms gebeuren dat je data niet klopt zonder dat je het in de gaten hebt..
Gewijzigd op 17/04/2022 20:10:31 door Ad Fundum

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 20:19:48
Quote Anchor link
BigDump is ideaal voor wie geen toegang tot SSH oftewel de CLI heeft.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.