phpMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Airport Developer / System engineer

De functie Als onze nieuwe Airport Developer / System Engineer is je doel om uit nieuwbouw- en onderhoudsprojecten maximale waarde te creëren voor Schiphol Group en haar stakeholders. Vanuit je visie en expertise, maar ook (technologische) ontwikkelingen, wetgeving en beleid vertaal je klantwensen naar een gedegen programma van eisen. In de planontwikkelingsfase werk je nauw samen met Plan Ontwikkelaars om je kennis in te brengen ten behoeve van de kwaliteit van het investeringsvoorstel. Je overlegt met diverse partijen, stelt de vraag achter de vraag en verbindt zo de belangen van de luchthaven, proceseigenaar en asseteigenaar om tot een gedragen ontwikkelopgave

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

16/04/2022 08:16:36
Quote Anchor link
Hi

Gesteld dat op meerdere computers dezelfde versie van maria draait kan ik dan de map data gewoon kopieren?
Onder mijn wamp staat de map C:\wamp64\bin\mariadb\mariadb10.7.3\data\ met daarin 1 map per database.

Normaal gezien importeer ik een sql bestand met alle records maar dit lijkt me sneller :)

Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:13:58
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/04/2022 08:29:07
Quote Anchor link
Dikke no-go, omdat deze niet compatibel zijn met andere versies of configuratie instellingen.

De enige snelste beste oplossing is met mysqldump via de commandline. Uit ervaring is 70 MB al in luttele seconden gedaan.
Gewijzigd op 16/04/2022 08:31:07 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

16/04/2022 11:46:22
Quote Anchor link
Daarom dat ik ook vermelde "dezelfde versie" :)
Voor zover ik weet heb ik geen commandline in mijn productie. (one.com)
Ik gebruik dus een eigen systeem gebaseerd op een script dat ik ergens gevonden heb.

Mijn uitvoer is dan een gewoon sql bestand zoals
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DROP TABLE IF EXISTS provincies;

CREATE TABLE provincies (
  id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  provincie varchar(20) CHARACTER SET utf8 NOT NULL,
  PRIMARY KEY (id)
) ENGINE=InnoDB AUTO_INCREMENT=12 DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci;

INSERT INTO provincies VALUES("1", "Antwerpen");
INSERT INTO provincies VALUES("2", "Brussel");
INSERT INTO provincies VALUES("3", "Henegouwen");
INSERT INTO provincies VALUES("4", "Limburg");
INSERT INTO provincies VALUES("5", "Luik");
INSERT INTO provincies VALUES("6", "Luxemburg");
INSERT INTO provincies VALUES("7", "Namen");
INSERT INTO provincies VALUES("8", "Oost-Vlaanderen ");
INSERT INTO provincies VALUES("9", "Vlaams-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("10", "Waals-Brabant");
INSERT INTO provincies VALUES("11", "West-Vlaanderen");


Maar dan veel meer tabellen en records :)
± 12 Mib / 40K records in 111 tabellen

Jan
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 00:59:59
Quote Anchor link
Eh? Je wilt bestanden kopiëren maar hebt geen CLI? Wat is dat voor onhandige constructie... toch niet zoiets met een webinterface met daarin een file manager? Hoe moet je dan ooit een back-up dump (mysqldump, phpMyAdmin of eigen script) weer inlezen dan? Wil je die opsturen met een webformulier?, dat gaan niet lukken met middelgrote databases van een paar GB?
 
Jan R

Jan R

17/04/2022 07:41:36
Quote Anchor link
Ikzelf heb lokaal wel cli. one.com echter niet of toch niet dat ik weet. Hun oplossing is om het handmatig te doen via phpMyAdmin. Dat deel lukt dus. echter omslachtig. Ik werk dus met een eigen oplossing zoals al geschreven welke eveneens een goed sql bestand levert. Dat kan ik via cli of mijn eigen oplossing inlezen.

Het kopieren is/was bedoeld om tussen de meerdere lokale computer over te zetten. Gewoon over windows netwerk met een xcopy commando.

Ik zoek ook nog hoe ik het betere kan doen op een synology nas. Ook daar is er geen commandprompt, maar misschien lukt het me wel met een script.

Jan
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

17/04/2022 09:14:27
Quote Anchor link
Met telnet/ssh/putty kan je inloggen op de NAS :

https://www.synology-forum.nl/algemeen/nas-benaderen-met-ssh-winscp-putty/msg134190/#msg134190

En dan een database restore :

https://mariadb.com/kb/en/restoring-data-from-dump-files/


Toevoeging op 17/04/2022 10:00:28:

Aanvullend .

Login met SSH als root op de syno.
je bent nu in de thuismap : /var/services/homes/admin/

voor een dump :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -p -u root dvd > dvd.sql

dvd.sql staat nu in je thuismap

voor een import:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysql -p -u root dvd < dvd.sql


Om de tabellen te zien :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/usr/local/mariadb10/bin/mysqlshow -p -u root dvd
 
Jan R

Jan R

17/04/2022 10:39:36
Quote Anchor link
Je bent me voor adoptive solution :)
Mijn script is klaar was eigenlijk eenvoudig en draait als een taak.
Mijn uitvoer is direct en overschrijft niet. Bestandsnaam met tijd. db_20220417_103205.sql Voor restore kijk ik wat ik kan met wat hierboven staat. Ik zou een deels automatisch oplossing willen waarbij ik enkel moet selecteren welke bestand en klaar is Jan.

script
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
/volume5/@appstore/MariaDB10/usr/local/mariadb10/bin/mysqldump -uroot -p*** db > /volume5/web2/db/httpd.private/sql/db_$(date +%Y%m%d_%H%M%S).sql
Waarbij db de juistenaam van de database is natuurlijk
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 13:43:07
Quote Anchor link
Een Synology NAS gebruik ik zelf ook. Prima dingetje, heeft ook gewoon SSH.

Off-topic: voor mij is wel erg jammer dat-ie geen PostgreSQL ondersteunt (niet voor gebruikers).
Aangezien ik binnenkort een nieuwe NAS moet heb ik zitten kijken naar QNAP, die kan iets met Docker, dus dan zou ik een officiële Postgres container kunnen gebruiken: https://hub.docker.com/_/postgres
Docker schijnt ook te werken op nieuwere modellen van Synology dan die ik heb: https://www.synology.com/nl-nl/dsm/packages/Docker
Gewijzigd op 17/04/2022 13:45:31 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 15:39:37
Quote Anchor link
Als je geen CLI mogelijkheden voor mysqldump hebt, dan kan je ook altijd kijken naar BigDump.
https://www.ozerov.de/bigdump/

Zelf ben ik wel een beetje klaar met phpMyAdmin. BigDump doet het importeren in stacks, dus je hebt geen last van time-outs bij grote databases.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

17/04/2022 20:08:46
Quote Anchor link
Ik wist niet van het bestaan van bigdump, en als het werkt is het wel een optie. Maar het is geen standaard tool, en SSH is dat wel. Wat het beste werkt is de dump eerst kopiëren naar je server met het commando scp of WinSCP (voor wie geen Linux heeft), en dan inlezen met het commando mysql op de server zelf.
Het voordeel is dat je het kopiëren nog even kan controleren met een checksum, anders kan het soms gebeuren dat je data niet klopt zonder dat je het in de gaten hebt..
Gewijzigd op 17/04/2022 20:10:31 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/04/2022 20:19:48
Quote Anchor link
BigDump is ideaal voor wie geen toegang tot SSH oftewel de CLI heeft.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.