PHP,MYSQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior PHP ontwikkelaar E-commerce

Functie Het software development team bestaat momenteel 5 scrum teams . Ieder team heeft een eigen SCRUM Master en eigen tester. Zij werken voornamelijk in PHP en met hun eigen geschreven framework wat Symfony based is . Jij bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor het interne softwaresysteem en alle projecten die daar omheen lopen. Alles wat jij ontwikkelt, wordt direct toegepast en uitgerold (wereldwijd). Dit maakt jouw werk tastbaar en uitdagend! Een greep uit jouw werkzaamheden: Toevoegen en ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten Logistieke software ontwikkelen voor intern gebruik Tientallen gigabytes aan data inzichtelijk maken Altijd op zoek gaan naar

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »
E t

e t

21/06/2013 20:21:07
Quote Anchor link
Goedendag allemaal!

Al twee maanden lang maak ik mijn huiswerk opdrachten met de hulp van jullie door eerder gestelde vragen, voorbeelden en scripts maak ik dan ook mijn opdrachten voor HBO TI.

Helaas loop ik nu ergens vast en ben er ook al een tijdje mee bezig om het goed te krijgen.

Wij moeten voor een opdracht OO php maken die kan zoeken in database.

vanuit class pagina wordt er gezocht en vanaf class zoek worden er resultaten weergegeven.

Pagina:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
<?php
class pagina
{

    public $m_zoek;
    
    function
__construct()
    {
    }

    function
__destruct()
    {
    }


    public function toonPagina()
    {

    $this->toonHeader();
    $this->toonBody();
    }

    
    public function toonHeader()
    {

    echo '<!DOCTYPE HTML PUBLIC \'-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN\' \'http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd\'>';
    echo '<html>';
    echo '<head>';
    echo '<title>Zoeken</title>';
    echo '<meta http-equiv=\'Content-Type\' content=\'text/html; charset=iso-8859-1\'>';
    echo '</head>';
    }

    
    public function toonBody()
{

if (!isset($_POST['zoekterm']))
{

echo '
    
<body>
<form method=\'post\'>

<INPUT TYPE=\'Radio\' Name=\'optie\' Value=\'2\'>BoekId <br>
<INPUT TYPE=\'Radio\' Name=\'optie\' Value=\'3\'>Titel<br>
<INPUT TYPE=\'Radio\' Name=\'optie\' Value=\'4\'>Schrijver<br>
<INPUT TYPE=\'Radio\' Name=\'optie\' Value=\'5\'>Prijs<br>
<INPUT TYPE=\'Radio\' Name=\'optie\' Value=\'6\'>ISBNnummer<br>

<input type=\'text\' name=\'zoekterm\'><br>
<input type=\'submit\' name=\'submit\'>
 
</form>
</body>
</html>'
;}
    else
    {
    $m_zoek= new zoek();
    $m_zoek->bereken($_POST['zoekterm'],$_POST['optie']);
    
    
    }
}
}

?>

zoek:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
<?php
class zoek
{

    function
__construct()
    {
    }

    function
__destruct()
    {
    }



public function bereken($zoekterm,$optie)
    {

    $zoekTerm = $_POST['zoekterm'];
    $optie= $_POST['optie'];

    $host="localhost:3307"; // Host name
    $username="root"; // Mysql username
    $password="usbw"; // Mysql password
    $db_name="boek"; // Database name
    $tbl_name="boek"; // Table name

    mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect");
    mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

        if ($_POST['submit'])
        {

            if ($optie==2)
            {

            $offset =0;
            $aantal=10;
            $zoekQuery =mysql_query("SELECT * FROM boek WHERE BoekId LIKE '%$zoekTerm%'    LIMIT $offset, $aantal");
            if (!$zoekQuery ) {
            die('Invalid query: ' . mysql_error());
            }
    

            while ($boek = mysql_fetch_array($zoekQuery))
            {

                echo $boek['BoekId']." ";
                echo $boek['Titel']." ";
                echo $boek['Schrijver']." ";
                echo $boek['Prijs']." ";
                echo $boek['ISBNnummer']." <br>";
            }
            }

            
            elseif($optie==3)
            {

            $offset = 0;
            $aantal=10;
            $zoekQuery=mysql_query("SELECT * FROM boek WHERE Titel LIKE '%$zoekTerm%'    LIMIT $offset, $aantal");
            if (!$zoekQuery ) {
            die('Invalid query: ' . mysql_error());
            }

            while ($boek = mysql_fetch_array($zoekQuery))
            {

                echo $boek['BoekId']." ";
                echo $boek['Titel']." ";
                echo $boek['Schrijver']." ";
                echo $boek['Prijs']." ";
                echo $boek['ISBNnummer']." <br>";
            }
            }

            elseif($optie==4)
            {

            $offset = 0;
            $aantal=10;
            $zoekQuery = mysql_query("SELECT * FROM boek WHERE Schrijver LIKE '%$zoekTerm%'    LIMIT $offset, $aantal");
            if (!$zoekQuery ) {
            die('Invalid query: ' . mysql_error());
            }

            while ($boek = mysql_fetch_array($zoekQuery))
            {

                echo $boek['BoekId']." ";
                echo $boek['Titel']." ";
                echo $boek['Schrijver']." ";
                echo $boek['Prijs']." ";
                echo $boek['ISBNnummer']." <br>";
            }
            }

            elseif ($optie==5)
            {

            $offset = 0;
            $aantal=10;
            $zoekQuery = mysql_query("SELECT * FROM boek WHERE Prijs LIKE '%$zoekTerm%'    LIMIT $offset, $aantal");
            if (!$zoekQuery ) {
            die('Invalid query: ' . mysql_error());
            }

            while ($boek = mysql_fetch_array($zoekQuery))
            {

                echo $boek['BoekId']." ";
                echo $boek['Titel']." ";
                echo $boek['Schrijver']." ";
                echo $boek['Prijs']." ";
                echo $boek['ISBNnummer']." <br>";
            }
            }

            elseif ($optie==6)
            {

            $offset = 0;
            $aantal=10;
            $zoekQuery = mysql_query("SELECT * FROM boek WHERE ISBNnummer LIKE '%$zoekTerm%'    LIMIT $offset, $aantal");
            if (!$zoekQuery ) {
            die('Invalid query: ' . mysql_error());
            }

            while ($boek = mysql_fetch_array($zoekQuery))
            {

                echo $boek['BoekId']." ";
                echo $boek['Titel']." ";
                echo $boek['Schrijver']." ";
                echo $boek['Prijs']." ";
                echo $boek['ISBNnummer']." <br>";
            }
            }
            
        }
    }
}
    
?>

Dit werkt allemaal goed maar zal denk ik nog geen schoonheidsprijs winnen. Terugkomen op mijn echte vraag, Weten jullie hoe ik ervoor zorgen dat ik een navigatie venster kan in bouwen en dan per pagina 10 resultaten printen. Denk aan wat google heeft staan onder zijn pagina's altijd (Goooooogle) op het moment dat je ergens naar zoekt.
Gewijzigd op 21/06/2013 20:49:16 door E t
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 20:42:06
 
Reshad F

Reshad F

21/06/2013 20:40:29
Quote Anchor link
Offtopic:

Je begrijpt hoop ik dat je classes "werken" maar dat het eigenlijk in de prullenbak thuis hoort? maar dat vind ik ook niet echt raar aangezien ze tegenwoordig op HBO opleidingen je liever dingen laten maken zonder eerst uitleg te geven over hoe een class er uit moet komen te zien en de regels waar deze aan moet voldoen.


Ik denk dat je moet zoeken naar pagination. hiermee kan je zorgen dat je zoekresultaten over verschillende pagina's kan verdelen.
 
E t

e t

21/06/2013 20:50:57
Quote Anchor link
hehe Reshad F. Ik dacht eerst nog dat het aan mij lig maar ze hebben dus dat OO gewoon niet goed uitgelegd dan. Anyway wees ook niet zo hard is pas mijn 3e php opdracht:p
 
Reshad F

Reshad F

21/06/2013 20:52:48
Quote Anchor link
Waar heb je precies hulp bij nodig waar kom je niet uit ?
 
E t

e t

21/06/2013 20:57:10
Quote Anchor link
Nou, ik heb nu dus zoekQuery staan er wordt uitgevoerd met een "LIMIT" bij de query heb ik erin gezet dat dat ik maximaal 10 resultaten wil zien. Echter is mijn database vele malen groter om dan toch al het mogelijke te laten zien in 1 pagina is onoverzichtelijk. Als oplossing leek het mij handig om net google een aantal resultaten per pagina te weergeven.

Helaas weet ik niet hoe ik dat nou erin moet zetten.
 
Reshad F

Reshad F

21/06/2013 21:09:41
Quote Anchor link
Ik denk als je pagination googled je tal van voorbeelden vind. Zoals je begrijpt helpen we je hier graag maar dan moet je wel een begin maken. dus zoek even naar pagination en probeer dit te implementeren.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.