PHP-script afwerken zonder browser venster te openen
Betreft grafieken maken in php/jpgraph :
Is het mogelijk in jpgraph een grafiek rechtstreeks naar een bestand weg te schrijven ($graph->Stroke($pad);),
maar dit zonder dat er een browser venster wordt geopend ?
Met dank voor enige reactie.
Is het mogelijk in jpgraph een grafiek rechtstreeks naar een bestand weg te schrijven ($graph->Stroke($pad);),
maar dit zonder dat er een browser venster wordt geopend ?
Met dank voor enige reactie.
Edit:
Titel ontdaan van hoofdletters.
Gewijzigd op 17/02/2021 20:10:05 door - Ariën -
Dat kan via de commandline of automatisch met een interval (bijv. eens per minuut, uur of dag) met een cronjob.
Ik heb wat geprobeerd vanaf de commandline, maar ik krijg steeds dezelfde error :
Warning: require_once(gd_image.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp64\www\grafieken\jpgraph.php on line 19
Fatal error: require_once(): Failed opening required 'gd_image.inc.php' (include_path='.;C:\php\pear') in C:\wamp64\www\grafieken\jpgraph.php on line 19
Warning: require_once(gd_image.inc.php): failed to open stream: No such file or directory in C:\wamp64\www\grafieken\jpgraph.php on line 19
Fatal error: require_once(): Failed opening required 'gd_image.inc.php' (include_path='.;C:\php\pear') in C:\wamp64\www\grafieken\jpgraph.php on line 19
Je mist die bestanden, of het pad klopt niet.
Gewijzigd op 17/02/2021 20:13:22 door - Ariën -
Waarschijnlijk werkt het script vanaf de command-line in een andere directory, en kan ie daarom nu de includes niet vinden. Gebruik eens absolute paden. Bijvoorbeeld:
Mocht je het bestand missen:
https://github.com/corretge/JpGraph/blob/master/src/gd_image.inc.php
In je jpgraph.php staat inderdaad op lijn 19 dat dit bestand nodig is. Let wel op trouwens dat deze versie van jpgraph redelijk oud is :)
https://github.com/corretge/JpGraph/blob/master/src/gd_image.inc.php
In je jpgraph.php staat inderdaad op lijn 19 dat dit bestand nodig is. Let wel op trouwens dat deze versie van jpgraph redelijk oud is :)
Als alternatief op @Rob zijn antwoord zou je ook in het php script kunnen beginnen met het veranderen van de "huidige werkdirectory" naar dezelfde directory als waar het script staat.
Met dank voor alle tips : de laatste twee werken perfect !
Ik begin nu het betreffende script met chdir("C:\wamp64\www");
Ik begin nu het betreffende script met chdir("C:\wamp64\www");