PHP-scripts in apart PHP-bestand

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 4

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2021 17:38:02
Anchor link
>> In de gezondheidszorg gebruikt men wereldwijd veel Latijn, maar om dat als argument te gebruiken om ook waar dat niet nodig is maar Latijn te gebruiken, zul jij ook wel te ver vinden gaan, toch? ;)

Haha, we dwalen af ;-) Ik spreek zelf in het dagelijks leven geen Latijn, maar als dokter/arts/verpleegkundige/apotheker kan het nodig zijn om dat wel te spreken. Hoewel 'spreken' in dit verband een beetje ver gaat, want het gaat (als ik me niet vergis) om namen van aandoeningen en medicijnen die in het Latijn worden weergegeven. Maar gepaard gaande met je beroep zul je je dit jargon dus eigen moeten maken. In de IT geldt min of meer hetzelfde. Hoewel het geen harde regel is, wordt vaak in het Engels geprogrammeerd.

Overigens gebruiken we in onze taal woorden die zijn afgeleid uit het Latijn.

Zo komt het woord ambulance van het Latijnse 'ambulare' (wandelen).

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ambulance
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:02:46
 
Gerard van Katwijk

Gerard van Katwijk

24/11/2021 17:45:50
Anchor link
Ja, Ozzie,

Op zich vind ik de discussie wel leuk maar het heeft niets met de titel van het onderwerp te maken, dus ga ik er inhoudelijk maar niet verder op in. Als ik weer op nieuwe PHP-problemen stuit open ik wel een nieuw onderwerp. Waar het mij om ging is mij immers inmiddels duidelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2021 18:14:08
Anchor link
Klopt, dat gebeurt wel eens dat we op een ander onderwerp uitkomen dan de initiële vraagstelling. Ik dacht dat je het een interessante discussie vond. Klaarblijkelijk niet, haha.
 
Gerard van Katwijk

Gerard van Katwijk

24/11/2021 19:43:50
Anchor link
Ozzie PHP op 24/11/2021 18:14:08:
Klopt, dat gebeurt wel eens dat we op een ander onderwerp uitkomen dan de initiële vraagstelling. Ik dacht dat je het een interessante discussie vond. Klaarblijkelijk niet, haha.

Ik vind het een heel interessante discussie, maar maak jij dan een nieuw onderwerp (bijv. "Nederlands versus Engels") aan? Je kunt er dan op wachten dat ik reageer. :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/11/2021 19:57:14
Anchor link
Zal ik dan maar een eind aan dit topic breien? ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/11/2021 22:14:03
Anchor link
- Ariën - op 24/11/2021 19:57:14:
Zal ik dan maar een eind aan dit topic breien? ;-)

Afbeelding
Bij deze gebeurd :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/11/2021 22:16:26
Anchor link
Vergeet de knoop niet. ;-)
 

Pagina: « vorige 1 2 3 4

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.