[PHP][SQL] Date-field, Textarea, SELECT * EXCLUDE Password

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Full stack Javascript ontwikkelaar

Functie Benieuwd hoe jouw dag eruit ziet? Je komt binnen rond een uur of 10 en dat start je met de morning call. Dit doen we vanaf het hoofdkantoor of op het lab, ligt eraan welk project je mee bezig bent. Na de call en het verdelen van de tickets ga je met je team aan de slag. Rond een uur of 12 is er een goede lunch en ga je smiddags weer lekker door met je werk. De ene keer maak jij een game voor een groot merk om de interactie tussen product en eindgebruiker te vergroten. De andere

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:05:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb 3 select inputs waarin je je geboortedatum kunt invoeren (dag:int, maand:int (index van array, januari == 0, december == 11), jaar:int).
Hoe kan ik dit naar een DATE field vertalen voor in de database?
Ook: hoe kan ik hier de dag en maand uit halen, zodat ik op een verjaardag kan controleren?

Ik heb een TEXTAREA field waarin je een persoonlijk bericht in kunt voeren. Als ik hierin op enter druk, krijg ik een enter te zien. Als ik dan dit verstuur naar de database, krijg ik daarna in de TEXTAREA ook de enters weer te zien. Echter als ik de text uit de database haal en als string laat zien, krijg ik geen enters.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook in de database (phpmyadmin) zie ik netjes de enters staan (veld ziet er ook uit als een TEXTAREA, je kunt de rechterkant en onderkant verschuiven zoals bij een TEXTAREA)

Ik heb op mijn profielpagina een enorme hoeveelheid velden uit de database nodig. Laten we zeggen, alles behalve het wachtwoord en de index; en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is. Kan ik ook een query maken met dit idee?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * EXCLUDE id, Password, Salt FROM User WHERE Username = '".$_GET['u']."'


Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 21:25:39
 
- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 14:32:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar nl2br().

En waar is de beveiliging?
... WHERE Username = '".$_GET['u']."' .... is lek.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:41:10
Quote Anchor link
Niet helemaal lek, ik controleer daarvoor, aan het begin van het script, of de gebruiker 'u' ook echt bestaat. Zo niet, dan gooi ik 'm ergens anders heen (volgens mij vorige pagina).

Ik heb echter al uitgevogeld hoe ik de datum goed in de database krijg, ik was de enkele aanhalingstekens vergeten *facepalm*

Als ik dan de dag en maand wil hebben, gebruik ik dan explode("-") ? (er moet daar ergens nog de variabele meegegeven worden, I know)

EDIT: nl2br() doet exact wat ik wil. Bedankt!

MOAR EDIT: explode werkt ook.
Note to self: jmd als mdj interpreteren gaat enorm kapot (iemand in 1985 is schijnbaar 44jaar oud?)
Gewijzigd op 23/07/2014 14:56:00 door Kevin Zegikniet
 
Erwin H

Erwin H

23/07/2014 14:45:51
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 14:05:12:
en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is.

Wat let je om het over meerdere regels te verdelen? Een php script schrijf je ook niet op 1 regel.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:57:05
Quote Anchor link
@Erwin, klopt. Maar om nou al die velden behalve 3 ofzo te fetchen, vind ik wel heel veel informatie.
En qua schoonheid van het script, lijkt het me ook mooier om een paar velden te excluden, als alles te includen (wat je normaal doet).
 
Erwin H

Erwin H

23/07/2014 15:04:49
Quote Anchor link
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 15:47:37
Quote Anchor link
Erwin H op 23/07/2014 15:04:49:
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.


Oke, blijkbaar is * gebruiken totaal not done.

In dat geval zijn al mn vragen beantwoord, en kan er een slotje op.

Voor toekomstige bekijkers zal ik even mijn oplossingen hier neerzetten:

Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];


TEXTAREA enters zien bij een String echo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$voorbeeld = "Administrators

Gotta

Administrate";

echo $voorbeeld;
echo "<br> --- <br>";
echo nl2br($voorbeeld);

print:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Administrators Gotta Adminstrate

---

Administrators

Gotta

Administrate


EXCLUDE:
Het gebruiken van de asterix (*) in SQL-queries wordt ten zeerste afgeraden.
 
Erwin H

Erwin H

23/07/2014 16:07:13
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];

Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand
 
- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 16:26:22
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Logisch.
Zonder de aanhalingstekens zijn het getallen.
En 1985-05-14 is dan voor mysql gewoon 1966 en dat is geen datum.

Erwin H op 23/07/2014 16:07:13:
Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand

DAY i.p.v DATE
 
Ivo P

Ivo P

24/07/2014 09:28:53
Quote Anchor link
of php's datetime gebruiken


aangenomen dat je ergens $row = ...fetch_assoc() gebruikt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php $datum = new datetime($row['geboortedatum']);

echo 'de maand is '. $datum->format('m');

?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.