[PHP][SQL] Date-field, Textarea, SELECT * EXCLUDE Password

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frontend Developer

De vacature We bouwen met het Eyecons team aan een OTT platform dat zowel Live als on demand sport content aanbiedt. Er liggen een aantal mooie uitdagingen in het verschiet, zoals het realiseren van een interactieve player experience waarbij de user zelf regie kan voeren over de livestream en bijvoorbeeld een samenvatting, livestreaming rechtstreeks vanaf het veld o.b.v. 6-9 AI-driven camera’s, het automatische genereren van clips en samenvattingen welke vervolgens ook weer naar de juiste kanalen worden gedistribueerd. Ook voor de langere termijn hebben we een ambitieuze backlog. Wij zijn op zoek naar een Frontend developer met aantoonbare kennis van-

Bekijk vacature »

Advanced Mendix Developer Order Management Systeme

Advanced Mendix Developer Order Management Systemen (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Advanced Mendix Developer impact maken op de groeiende e-commerce markt? Je doet dit bij PostNL door met je DevOps team onze Mendix applicaties verder te ontwikkelen, waarbij je complexe logistieke business processen vertaalt naar applicaties die ons primaire proces ondersteunen". Wat ga je doen? PostNL wordt een postal tech company We nemen de ontwikkeling van onze IT applicaties in eigen hand door onze eigen software-ontwikkel-capability op te zetten. Als Advanced Mendix Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair, agile werkend Business-IT-team. Samen met dit team bouw je onze logistieke IT-applicaties verder

Bekijk vacature »

Automation Consultant (RPA Developer)

De vacature Full-time remote positie met de flexibiliteit om vanuit onze kantoren in Amsterdam en Woerden te werken. Een gedreven team dat een startup aan het bouwen is om mensen te bevrijden van repetitief werk zodat ze tijd hebben voor wat echt belangrijk is. Over de rol Je dagelijkse activiteiten bestaan uit het begeleiden van onze klanten om succesvol te zijn met RPA. Je inspireert en denkt mee in oplossingen voor klanten met onze software robots, om teams te bevrijden van handmatig en repetitief werk. Je identificeert feilloos de uitdagingen binnen de processen die klanten willen automatiseren. Je automatiseert de

Bekijk vacature »

Product Owner IT

Sta jij stevig in jouw schoenen en krijg jij energie van het vertalen van businessdoelen naar features voor ontwikkelteams? Wat ga je doen? Als Product Owner ben jij het centrale aanspreekpunt voor en in het team. Je verzamelt ideeën, zet de koers uit, bewaakt de voortgang, stemt af met applicatie-verantwoordelijken, andere Product Owners en Projectleiders en stuurt waar nodig bij. Jij achterhaalt moeiteloos de vraag achter de vraag en omdat jij zowel de techniek als de business snapt, ben jij een onmisbare schakel. Je takenpakket is divers en ziet er als volgt uit: Je vertegenwoordigt het belang van de interne

Bekijk vacature »

AWS Datawarehouse Developer

Functieomschrijving Are you an experienced AWS Data Warehouse Developer looking for an international, creative and innovative environment? Would you like to work on a self-service data platform, making sure our data makes its way from a vast array of sources to the right place? At the IT department of Randstad Groep Nederland (HQ) we are looking for you! We’re looking for an AWS Data Warehouse Developer available to join our internal team immediately. Data Warehouse at Randstad Groep Nederland (HQ) You are able to determine the direction and, together with the team, to make the right choices for the long

Bekijk vacature »

Senior Delphi Developer

De vacature Bij MendriX maken we standaardproducten voor onze eindgebruikers. Als Senior Delphi Developer ben je verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en onderhouden van onze mainstream TMS-applicatie. Wil je zelf steeds bijleren en ons ook veel bijleren, dan kunnen wij ons product technisch en functioneel voorop laten lopen. Jij volgt nieuwe technieken in de wereld en bent daarom in staat om deze te vertalen naar nieuwe functionaliteit binnen onze applicatie. Kortom jij bent een topper, een held, een senior of alle drie (of hoe je jezelf ook maar wilt noemen), en je zoekt vrijheid, ruimte en gave uitdagingen voor je zelfontplooiing!

Bekijk vacature »

Front-end Developer

De vacature Binnen een bestaand team van 7 gemotiveerde frontend developers ga je meewerken aan uitdagende projecten voor uiteenlopende klanten. De werkzaamheden zijn allround, en starten bij het technisch ontwerp. Vervolgens werk je de features uit. Voor sommige projecten is dit binnen Craft CMS, bij andere middels een Single Page applicatie met VueJS. Vaker nog is het een combinatie waarbij jij feilloos weet welke techniek het beste past. Binnen het project integreer je eventuele API koppelingen die het interne backend team ontwikkelt. Via deployment tools wordt je applicatie op Heroku gehost waarbij je zelf invloed hebt op de server configuratie.

Bekijk vacature »

Medior Backend Developer

De vacature Je werkt aan diverse projecten voor nog diversere klanten in alle branches die je kunt bedenken. Je gaat werken met en mee ontwikkelen aan ons in-house ontwikkelde framework welke we als basis gebruiken voor bijna al onze projecten. Jou werk zal dus door 1000den gebruikers per dag worden gebruikt en bekeken. Daarnaast denk je, naast programmeren, mee met onze klanten en zoek je met je team naar het beste resultaat voor het vraagstuk dat er ligt. Je programmeert met PHP, MySQL en op basis van bijvoorbeeld MVC, KISS en DRY. Daarnaast ga je elke dag een beetje werken

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform @ Regio Eind

2021-08-20 iSense Typescript Developer / Cloud platform Ben jij een Typescript Developer en werk je graag aan innovatieve producten? Lees dan snel verder! ISTA47805 Organisatie Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt gebruikt door verschillende klanten. Hierbij

Bekijk vacature »

Java Developer / Back-end Developer / 5000 euro @

2021-10-07 iSense Java Developer / Back-end Developer / 5000 euro Ben jij een Back-end Developer die niets van de wereld wil missen? Wil jij dat jouw werkzaamheden zichtbaar zijn voor een groot publiek? Beschik jij over kennis van de modernste technieken en ben je in staat snel te switchen tussen verschillende projecten? Lees dan snel verder! ISZ51146 Organisatie Onze klant is een high traffic organisatie die kwaliteit en digitale transformatie hoog in het vaandel heeft staan. Het is een dynamische en autonome organisatie gevestigd in hartje Amsterdam. Het professionele team waar je in komt te werken is multidisciplinair. Het team

Bekijk vacature »

Medior Developer

De vacature Als Developer werk je aan opdrachten voor klanten en onze eigen producten. Je vindt het leuk om in een SCRUM team samen te werken en met oog voor detail samen een project te dragen. Je krijgt energie van het uitdenken van oplossingen en presenteert deze graag met trots naar je collega’s of de klant. Je bent nieuwsgierig, staat open voor nieuwe technieken en wil altijd blijven leren. Je vindt het leuk om mee te denken in het gehele proces en helpt graag mee om het werkt beter en slimmer te doen. Functie eisen Een werkplek in een full-tech

Bekijk vacature »

Python Developer

De vacature Je bent betrokken bij het gehele ontwikkeltraject van websites, waarbij jouw focus ligt op het ontwikkelen van de back-end en het CMS. Projecten zullen zowel zeer belevende/visuele websites als corporate websites zijn, die via een CMS beheerbaar zijn. Je technische aanpak is creatief en nauwkeurig waarbij je de structuren helder weet neer te leggen. Ook ben je in staat binnen een team samen te werken, waarbij zaken als kennisoverdracht en duidelijke/eenduidige code centraal staan. Tenslotte ga je tot het uiterste om de diverse door onze eindklant gemaakte producten naar een hoger niveau te tillen. Wij zoeken een gedreven

Bekijk vacature »

Sitecore Developer - Amsterdam

De vacature As a Sitecore Developer, you will be an active member of client project teams playing a hands-on role in producing client solutions. You will be encouraged to continue to develop your skills, share your knowledge with team members and peers, and effectively lead a development stream on a project. A successful Sitecore Developer is highly adaptable, shows strong initiative, is able to work independently, has a driving desire to grow professionally towards specific goals, and is energized by working in a team environment. This position requires a focus on writing great code and a strong understanding of the

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

De vacature Wij zoeken een professional die onderdeel wil zijn van een gedreven team van ca. 10 developers. Een engineer die zowel aan de back-end als de front-end kant kan bijdragen. Als team zorgen jullie voor de technische realisatie en borging van de ambities die we met elkaar als organisatie hebben. Onze club bestaat uit zo'n 20 medewerkers, de lijntjes zijn kort, we maken het waar met elkaar! Functie eisen Jij bent een allrounder. Een full stack ontwikkelaar. Fulltime beschikbaar, geen 9-5 mentaliteit. Gewend om te werken aan grote applicaties. Je kunt je vorige werk laten zien en uitleggen. Je

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer - Eindhoven

De vacature You’re a .NET, JavaScript and HTML fanatic. You have a lot of code-related knowledge and love to share it. You’re great in a team but also shine on your own. You’re passionate about working in project teams with an Agile approach. If you nodded “yes” to most of these statements, get in touch! We’d love to have you on board as our new full-stack developer. As a full-stack developer, you will be an active member on client project teams playing a hands-on role in producing client solutions. You will be encouraged to continue to develop your skills, share

Bekijk vacature »
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:05:12
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb 3 select inputs waarin je je geboortedatum kunt invoeren (dag:int, maand:int (index van array, januari == 0, december == 11), jaar:int).
Hoe kan ik dit naar een DATE field vertalen voor in de database?
Ook: hoe kan ik hier de dag en maand uit halen, zodat ik op een verjaardag kan controleren?

Ik heb een TEXTAREA field waarin je een persoonlijk bericht in kunt voeren. Als ik hierin op enter druk, krijg ik een enter te zien. Als ik dan dit verstuur naar de database, krijg ik daarna in de TEXTAREA ook de enters weer te zien. Echter als ik de text uit de database haal en als string laat zien, krijg ik geen enters.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ook in de database (phpmyadmin) zie ik netjes de enters staan (veld ziet er ook uit als een TEXTAREA, je kunt de rechterkant en onderkant verschuiven zoals bij een TEXTAREA)

Ik heb op mijn profielpagina een enorme hoeveelheid velden uit de database nodig. Laten we zeggen, alles behalve het wachtwoord en de index; en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is. Kan ik ook een query maken met dit idee?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * EXCLUDE id, Password, Salt FROM User WHERE Username = '".$_GET['u']."'

Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

07/12/2021 15:52:33

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 14:32:51
Quote Anchor link
Kijk eens naar nl2br().

En waar is de beveiliging?
... WHERE Username = '".$_GET['u']."' .... is lek.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:41:10
Quote Anchor link
Niet helemaal lek, ik controleer daarvoor, aan het begin van het script, of de gebruiker 'u' ook echt bestaat. Zo niet, dan gooi ik 'm ergens anders heen (volgens mij vorige pagina).

Ik heb echter al uitgevogeld hoe ik de datum goed in de database krijg, ik was de enkele aanhalingstekens vergeten *facepalm*

Als ik dan de dag en maand wil hebben, gebruik ik dan explode("-") ? (er moet daar ergens nog de variabele meegegeven worden, I know)

EDIT: nl2br() doet exact wat ik wil. Bedankt!

MOAR EDIT: explode werkt ook.
Note to self: jmd als mdj interpreteren gaat enorm kapot (iemand in 1985 is schijnbaar 44jaar oud?)
Gewijzigd op 23/07/2014 14:56:00 door Kevin Zegikniet

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 14:45:51
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 14:05:12:
en ik erger me eigenlijk aan de enorm lange regel die daarvoor nodig is.

Wat let je om het over meerdere regels te verdelen? Een php script schrijf je ook niet op 1 regel.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 14:57:05
Quote Anchor link
@Erwin, klopt. Maar om nou al die velden behalve 3 ofzo te fetchen, vind ik wel heel veel informatie.
En qua schoonheid van het script, lijkt het me ook mooier om een paar velden te excluden, als alles te includen (wat je normaal doet).

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 15:04:49
Quote Anchor link
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.

Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

23/07/2014 15:47:37
Quote Anchor link
Erwin H op 23/07/2014 15:04:49:
"Mooi" heb ik persoonlijk niets mee, een script moet werken en toekomstvast zijn. De meeste redenen waarom je geen * in je query moet gebruiken zouden ook nog gelden als je opeens * EXCLUDE of iets dergelijks zou kunnen gebruiken. Dus zelfs als die optie er is (wat volgens mij niet het geval is), zou ik het nog steeds afraden om te gebruiken.

Oke, blijkbaar is * gebruiken totaal not done.

In dat geval zijn al mn vragen beantwoord, en kan er een slotje op.

Voor toekomstige bekijkers zal ik even mijn oplossingen hier neerzetten:

Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];

TEXTAREA enters zien bij een String echo:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$voorbeeld = "Administrators

Gotta

Administrate";

echo $voorbeeld;
echo "<br> --- <br>";
echo nl2br($voorbeeld);

print:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Administrators Gotta Adminstrate

---

Administrators

Gotta

Administrate

EXCLUDE:
Het gebruiken van de asterix (*) in SQL-queries wordt ten zeerste afgeraden.

Erwin H

Erwin H

23/07/2014 16:07:13
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Dag (en maand) eruit halen:
Code (php)
1
2
3
4
$birthday = "1985-05-14";
$birthday = explode( "-", $birthday);
$dag = $birthday[2];
$maand = $birthday[1];

Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand

- SanThe -

- SanThe -

23/07/2014 16:26:22
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 23/07/2014 15:47:37:
Date-field: zorg dat je de datum (in de goede format) wel tussen aanhalingstekens zet:
'1985-05-14'
is niet hetzelfde als
1985-05-14 (wat wordt verbeterd naar 0000-00-00).

Logisch.
Zonder de aanhalingstekens zijn het getallen.
En 1985-05-14 is dan voor mysql gewoon 1966 en dat is geen datum.

Erwin H op 23/07/2014 16:07:13:
Of MySQL functies ervoor gebruiken:
Code (php)
1
SELECT DATE('2014-07-23') AS dag, MONTH('2014-07-23') AS maand

DAY i.p.v DATE

Ivo P

Ivo P

24/07/2014 09:28:53
Quote Anchor link
of php's datetime gebruiken

aangenomen dat je ergens $row = ...fetch_assoc() gebruikt:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php $datum = new datetime($row['geboortedatum']);

echo 'de maand is '. $datum->format('m');

?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.