Pics downloaden - weergeven - opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Peter  paul

peter paul

28/01/2012 14:42:35
Quote Anchor link
het is denk ik niet voor beginnelingen met php, maar het is ook geen OOP dus ik plaats het toch hier.

Ik wil graag het volgende doen. Ik haal een aantal plaatjes van het internet door middel van curl. Vervolgens wil ik deze op mijn website laten zien met allemaal het zelfde formaat. Daar kunnen mijn bezoekers dan de plaatjes van selecteren die ze willen hebben.

Afbeelding

Nou komt mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen. Ik weet hoe ik het formaat zo aan pas dat ze mooi op mijn website komen te staan maar om ze vervolgens op te slaan moet ik ze dan weer eerst binnen halen met curl en ze de goede afmetingen geven om ze dan pas op te slaan? Of kan ik dit in een keer doen? Door de plaatjes het goede formaat te geven, vevolgens deze plaatjes op mijn website laten zien en dan deze plaatjes te gebruiken om ze op te slaan?

Peter
Gewijzigd op 28/01/2012 14:42:47 door Peter paul
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:20:49
 
Peter  paul

peter paul

29/01/2012 18:13:48
Quote Anchor link
*BUMP*
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/01/2012 18:20:21
Quote Anchor link
Je kan je vraag zelf beantwoorden. De vraag is dus, waar loop je tegen aan.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

29/01/2012 18:29:21
Quote Anchor link
Je pleegt geen inbreuk op eventueel copyright van de plaatjes?
 
Peter  paul

peter paul

29/01/2012 20:16:11
Quote Anchor link
Waar loop ik tegen. Ik moet 3 dingen doen. 1 de plaatjes via curl op mijn website krijgen. 2 de plaatjes allemaal het zelfde formaat geven. 3 de plaatjes die geselecteerd zijn, opslaan.

Mijn vraag is, wat is de beste manier om dit te doen. Ik haal de plaatjes op mijn curl en laat ze vervolgens zien op mijn website (geresized). Dan laat ik mijn viewers de plaatjes selecteren die ze willen hebben. kan ik dan op de een of andere manier de al geresizede opgehaalde plaatjes opslaan. Of moet ik opnieuw de plaatjes op halen en rezie voor dat ik ze kan opslaan?
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/01/2012 20:27:56
Quote Anchor link
Je hebt dus geen probleem dan wel vraag. Er bestaat geen beste manier, het is de manier waarop jij het aanpakt en als je niets probeert dan zal je je antwoordt waarschijnlijk enkel maar vinden in het feit dat je hoogstwaatrschijnlijk copyright schendt.
 
Peter  paul

peter paul

29/01/2012 21:02:51
Quote Anchor link
Dit heeft niets met copyright te maken. Maar is mijn vraag nog niet duidelijk, ik wil het uiteraard nog beter proberen uit te leggen.
 
- Jim  -

- Jim -

29/01/2012 22:51:05
Quote Anchor link
1) begin met het ophalen van de plaatjes met curl
als dat werkt,
2) ga kijken met imageresample() (zeg ik uit mn heefd, maar het is te vinden op php.net) hoe je images kunt schalen.
als je dat gedaan hebt,
3) ga je op zoek hoe je met js meerdere plaatjes kunt selecteren en posten.

Dan kijken we concrete vragen waar we iets mee kunnen.
P.s. Lees even HEEL GOED wat er bij puntje 2 tussen haakjes staat!
 
Peter  paul

peter paul

30/01/2012 10:31:29
Quote Anchor link
Het gaat mij op punt 3. Wanneer de plaatjes op mijn site zijn geselecteerd dan moeten ze nog op geslagen worden dit kan blijkbaar met js. Ik heb nog nooit met js gewerkt :S (ik weet het, het wordt tijd) is dit ook mogelijk met php?

Zo nee, waar moet ik dan naar gaan zoeken, om het met js te kunnen maken?
Gewijzigd op 30/01/2012 10:34:34 door peter paul
 
- Jim  -

- Jim -

30/01/2012 12:14:10
Quote Anchor link
Google and find, zoek op "javascript multi select images".
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.