PJirc Server

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

15/03/2004 16:34:00
Quote Anchor link
Ej

Ik heb een PJirc server gedownload op www.pjirc.com , heb de taal aangepast, maar hoe weet ik nu wat mijn host adres is van mijn irc? en hoe start ik de server? Reply Plz
(Ik kan geen engels)
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:49:50
 
Rick

Rick

15/03/2004 19:10:00
Quote Anchor link
PJirc is geen server maar een client, dus je zal een irc server moeten vinden waar je mee verbind

dan gewoon het serveradres bij pjirc invullen en het zou moeten werken, als ik het zo even snel zie is het gewoon een java based irc client
 

15/03/2004 20:52:00
Quote Anchor link
Waar haal je een IRC-Server (gratis)?
 
Rick

Rick

16/03/2004 00:57:00
Quote Anchor link
waarom moet je persee een eigen server hebben?
als je naar efnet ofzo gaat dan kan je zo je eigen kanaal aanvragen

en een irc server, deze bijvoorbeeld:
http://www.xs4all.nl/~beware3/irc/
nog van een nederlander ook :)
 
Arend a

Arend a

16/03/2004 02:00:00
Quote Anchor link
Let wel: wanneer je wil dat iemand wil IRC'en zul je een zgn Shell account moeten aanschaffen (om het stukje server-software 24/7 op te draaien), of thuis een PC hebben draaien die 24/7 aanstaat (of een chatroom willen die sporadisch beschikbaar is).

Laat ik je alvast uit de droom halen: Shell accounts zijn NIET gratis. Het vragen hiernaar op internet zal je ook niet met het meeste respect opzadelen.

http://sourceforge.net/search/?words=ircd geeft ook nog een nette lijst van IRCD (IRCD = IRC-Daemon=Sever) software die bestaat.
 
Rick

Rick

16/03/2004 02:12:00
Quote Anchor link
niet gratis?
ik heb hier anders een paar gratis shells hoor
(ok die heb ik gehackt en zijn dus niet zo legaal)
maar toch, shells kunnen heel gratis zijn [voeg-hier-rolleyes-smiley-in]

af en toe heb ik weleens ruzie met iemand en een ddos met meerdere pc's werkt dan toch beter ;)
maar dan heeft iemand het ook echt verdient hoor, macht moet je niet misbruiken :)
 
Mitch X

Mitch X

16/03/2004 07:29:00
Quote Anchor link
Ok hier is mijn toevoeging :P

Sommige zijn idd gratis, alleen ik hou me er niet zo mee bezig...
Gewijzigd op 16/03/2004 07:30:00 door Mitch X
 
Arend a

Arend a

16/03/2004 10:31:00
Quote Anchor link
Uitzondering
Regel
Bevestiging

Als een van jullie mij de naam van een bedrijf/organisatie geeft dat aan eenieder kostenloos een (betrouwbare) shell voor IRCD danwel eggdrop ter beschikking steld praten we verder :)

Dat je vriendjes hebt die linux kennen en je een accountje geven is compleet iets anders imho. Verder lijkt het me niet slim (bovendien kan het me aan me derriere oxyderen) om aan mij en in fora je l33t skr1ptk1dd00h p0w3rz te showen.

Dit is eerder het verlengstuk van de penis van pubers die meer buiten moeten komen en meer vriendjes moeten maken. Die zo verveeld zijn dat ze in eindeloze flames op medium-x verzijld raken dat het op een gegeven moment nodig is om bedrijfen duizenden euro's schade te berokkenen.

Absoluut geen respect hiervoor, al heeft iemand 'het verdiend'. Wel respect voor nuttige posts, en een van de mensen die een goed aantal nuttige input geeft, maar hou dit maar lekker voor je.

Grtz,

Adje
Gewijzigd op 16/03/2004 13:06:00 door Arend a
 

01/07/2004 12:22:00
Quote Anchor link
1. Wat ook wel handig kan zijn, is een dienst als no-ip.com of dyndns.com.
Daarmee maakt men als ze naar je server willen, simpelweg verbinding met kieshiereenofanderevettenaam.no-ip.com of ikhebeenserververzinmaarwat.dynu.com.
Zo zijn er diverse diensten te vinden, en een groot deel is gratis.
2. Er zijn plenty gratis shell-providers, ook betrouwbare.
Echter, mijn ervaring is dat een betaalde vaak net ietsje meer levert in diensten en ook net weer ietsje betrouwbaarder is, al is de laatste betaalde die ik gebruikte een slecht voorbeeld... de achterlijke geitenaaier verdween opeens en niemand kreeg het reeds betaalde geld terug, en dank zij een legaal foefje in het land waar de shells draaiden, valt daar dus geen aanspraak meer op wat dan ook te maken.
3. Ik weet zo niet wat je ip is (naar de originele poster toe) maar er zijn manieren om daar achter te komen.
Dezen kunnen per os verschillen, dus dat moet je nog effe uitzoeken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.