plaatje pas zichtbaar na inloggen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Marco M

Marco M

16/06/2012 12:54:56
Quote Anchor link
Ook nagedacht over directory traversal?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:42:32
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

16/06/2012 13:27:00
Quote Anchor link
Je zou hem in de private map van de server kunnen zetten en dan hem idd met php renderen. Dat is dan wel het enige nadeel. Ook kan je de plaatjes desnoods in een database zetten; alleen dan moet ook weer gerederd worden..

Waarom ben je daar op tegen?
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 14:46:45
Quote Anchor link
Quote:
Niels, op zich leuk, maar dan kun je het plaatje toch nog steeds direct aanroepen? :-/


Allereerst, sorry voor de late reactie. Maar dat zijn jullie in deze tijd wel van mij gewend --__--

Het maak ze veel moeilijker om ze te vinden. Mensen kunnen (zeer) moeilijk achter de URL komen.

Maar je moet jezelf beter afvragen of je dit wel wilt. Het is allemaal overkill voor niets ;-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 15:08:29
Quote Anchor link
De oplossing van Terence klinkt leuk :)

Niels Kieviet op 16/06/2012 14:46:45:
[Maar je moet jezelf beter afvragen of je dit wel wilt. Het is allemaal overkill voor niets ;-)

Dat is inderdaad een goede vraag.

Maar wat ik bedoelde is dit. Jij zegt, maak er dit van:
http://jouwsite.nl/cache/rg37gAg

Maar als iemand weet dat cache/rg37gAg een bestaand plaatje is, dan kan ie dat plaatje toch gewoon aanroepen op een andere site? Dit is in feite dus niks anders dan:

http://jouwsite.nl/image/logo.jpg

Alleen ziet http://jouwsite.nl/cache/rg37gAg er iets "lastiger" uit.
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 15:27:28
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Als het de hash het op de ene site doet wil het toch niet betekenen dat de hash het ook op een andere site doet?

Kan je wat meer vertellen wat voor soort plaatjes het zijn en waarom je ze wilt afschermen?

Niels
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 15:38:28
Quote Anchor link
Hey Niels,

Echt spannend is het niet. Maar mijn idee was om (tzt) mijn CMS te verbergen, zodat niemand weet dat een site op mijn CMS draait. Stel in Joomla wordt een lek ontdekt, dan wordt dat op een hackersforum gepubliceerd en vervolgens worden alles sites die Joomla gebruiken opgesppord en wordt misbruik gemaakt van dat lek. Vandaar dat ik een keer de gedachte had, als niemand kan zien welk CMS wordt gebruikt, wordt het moeilijker om misbruik te maken van een eventueel lek. Nou, hoe kan iemand zien of een bepaald CMS wordt gebruikt? Soms staat het in de meta-tag (generator), maar als je weet dat een CMS een bepaald plaatje gebruikt (bijv. admin/joomla-logo.php) dan kun je er snel achter komen.

Dus vandaar vroeg ik me af of je een plaatje pas kunt laten zien op het moment dat iemand (die bevoegd is) is ingelogd.

Dus iemand die niet is ingelogd roept deze url aan:
www.eensite.nl/cms/ozzie_logo.jpg
en krijgt een not-found.

Maar iemand die is ingelogd krijgt gewoon het plaatje te zien.

Dat was mijn gedachte.

Grt. Ozzie
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 15:49:25
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

Dan klopt mijn idee toch?

Nogmaals:

Wanneer je site/cache/467Hfa aanroept komt hij dus in de FileController terecht.
In de FileController kan je dan afvangen of iemand rechten heeft om de file te downloaden. Zoja, dat zet je de juiste headers. Anders geef je netjes een 404.

Niels
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 16:13:09
Quote Anchor link
Ah op die manier ;)

En wat is dan bijv. het voordeel van:
http://jouwsite.nl/cache/rg37gAg

ipv

http://jouwsite.nl/image/logo

Dus waarom gebruik jij een gehashde versie en niet de bestandsnaam?
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 16:14:02
Quote Anchor link
:-)

Omdat je dan altijd save zit en dus geen problemen hebt met rare bestandsnamen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 16:16:20
Quote Anchor link
ah oke... maar

http://jouwsite.nl/image/logo

zou dus wel gewoon kunnen?

alleen als een plaatje een accent heeft gaat het mis ofzo? Is dat wat je bedoelt?
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 16:17:17
Quote Anchor link
Jah dat bedoel ik. Ik sla plaatjes ook altijd op zonder extensie.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 16:20:43
Quote Anchor link
"Ik sla plaatjes ook altijd op zonder extensie."

Hoe bedoel je dat? Sla je het plaatje zelf zonder extensie op? Of in de url?

En hoe maak je dan onderscheid tussen jpg png gif?
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 16:21:18
Quote Anchor link
Ik sla de MIME type + hash op in de database :-)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 16:22:33
Quote Anchor link
Maar het plaatje op de server sla je wel gewoon op met extensie toch?

Doe jij dit voor al je afbeeldingen? Opslaan in de database met een hash?
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 16:25:17
Quote Anchor link
Nee, waarom zou ik?

Nee, alleen geüploade afbeeldingen. Afbeeldingen die je in de template gebruik zet ik wel gewoon in een image map.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/06/2012 16:26:33
Quote Anchor link
Ah, oké. Duidelijk :)
Thanks!
 
Niels K

Niels K

16/06/2012 16:26:53
Quote Anchor link
;-)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.