plaatje tonen = bezoek?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/01/2013 19:10:05
Quote Anchor link
Hallo,

Ik vraag me af... als ik een plaatje van mij op een andere website plaats, en die andere website toont mijn plaatje... wordt dit dan door een statistieken programma gezien als een bezoek aan mijn website?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 10:42:34
 
Wouter J

Wouter J

19/01/2013 19:22:17
Quote Anchor link
Ik weet niet welke statistieken programma jij gebruikt?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/01/2013 19:28:18
Quote Anchor link
Ik gebruik momenteel AWstats wat op mijn VPS staat.

Maar ik bedoelde mijn vraag meer in algemene zin... als er een plaatje van jouw website op andermans site staat... geldt dit dan (in het algemeen) als een bezoek aan jouw site? Ziet bijv. Google dat een andere site mijn plaatje gebruikt, of denkt Google gewoon dat mijn site wordt aangeroepen?

Voorbeeld... als een plaatje van mijn website op website X staat, en website X wordt op een dag 100x bezocht, terwijl mijn eigen website 5x wordt bezocht. Dan wil ik in mijn statistieken programma zien dat mijn website 5x is bezocht (en niet 105x). Ik vraag me af of een statistieken programma er rekening mee houdt of er een directe aanroep wordt gedaan, of een indirecte aanroep (vanaf een andere site).
 
Tim S

Tim S

19/01/2013 19:48:46
Quote Anchor link
Maar staat dit plaatje dan op de server of is deze te zien op een pagina? Ook dan hangt het van je programma af.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/01/2013 19:51:20
Quote Anchor link
Nee, deze staat dan wel op mijn server. Er wordt dus in feite gehotlinkt.
 
Erwin H

Erwin H

19/01/2013 20:10:39
Quote Anchor link
Bedenk het zo:
als je pagina 10 paatjes heeft, wordt 1 aanroep naar je pagina dan als 1 bezoek gezien, of als 11?

Als een pagina geladen wordt, worden alle plaatjes in nog eens aparte request aangevraagd. Als bij het bezoeken van jouw pagina die extra aanroepen dus niet geteld worden, dan zal dat voor hotlinks waarschijnlijk ook niet gebeuren. Ja, ik zeg waarschijnlijk want ik ken niet de interne werking van al die stat programma's, maar het lijkt me sterk dat ze hotlinks wel tellen en normale links niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/01/2013 20:36:23
Quote Anchor link
Okeej, thanks...
 
Aad B

Aad B

20/01/2013 12:52:14
Quote Anchor link
AWstats is niets meer dan een loganalyzing tool die jouw apache logs (access.log) volgt/raadpleegt. AWstats is dus geen tool die zelf logt en dat dan bijhoudt. Het antwoord is dus: Komt het request voor het plaatje in access.log dan wordt het ook verwerkt in AWStats.
 
Jack maessen

jack maessen

20/01/2013 14:30:46
Quote Anchor link
Jouw webserver stats zal een gehotlinked plaatje zien als een "hit" en niet als een "visit".
http://www.mediacollege.com/internet/statistics/hits/
Maar een statistieken script dat embedded is op een webpagina, zoals Google Analytics, kan niet weten of het plaatje gehotlinked is of niet
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2013 15:32:51
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties!

@jack maessen: wat bedoel je precies met:

"Maar een statistieken script dat embedded is op een webpagina, zoals Google Analytics, kan niet weten of het plaatje gehotlinked is of niet"

Kun je eens uitleggen wat je hiermee bedoelt?
 
Jack maessen

jack maessen

20/01/2013 20:15:08
Quote Anchor link
Google Analytics gebruikt javascript op jouw webpagina's, het werkt dus alleen wanneer een van jouw pagina's geladen wordt. Wanneer plaatjes worden gehotlinked, worden jouw pagina's niet "geladen", en als zodanig ook niet betrokken bij Google analytics
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2013 21:20:11
Quote Anchor link
Ah, op die manier... en stel nu dat op de andere site waar mijn plaatje op staat Google Analytics staat, zou er dan nog iets mee gebeuren, of ook niet? Want als je het zo zegt kun je dus in Google Analytics niet zien of iemand jouw bestanden hotlinkt?
 
Aad B

Aad B

20/01/2013 22:15:31
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/01/2013 19:28:18:
Ik vraag me af of een statistieken programma er rekening mee houdt of er een directe aanroep wordt gedaan, of een indirecte aanroep (vanaf een andere site).
AWstats is een simpel analyse toolkit voor access.logs en het kijkt in de apache access.log, het zou best kunnen dat AWstats dan vind dat er 105 bezoekers zijn geweest. Maar waarom zou iemand een plaatje van jou site willen gebruiken of hotlinken? Dat is toch vrij ongebruikelijk en mocht je dat constateren via je access.logs dan moet je het plaatje even beschermen tegen hotlinken en een klacht indienen bij de hotlinkende site.
Gewijzigd op 20/01/2013 22:17:16 door Aad B
 
Jack maessen

jack maessen

20/01/2013 22:29:37
Quote Anchor link
Klopt dat kun je idd niet zien. Je kunt dit wel zien in de serverlogging.

Toevoeging op 20/01/2013 22:46:30:

Klopt Aad, per definitie wordt jouw bandbreedte gebruikt.En dat is natuurlijk een kwalijke zaak.
De belangrijkste reden voor hotlinking (denk ik) is dan ook de bandbreedte te reduceren bij de hoster.
Een andere reden wat ik me kan bedenken is het beperken van de data op je webserver (als je echt heel veel plaatjes op je website hebt), waardoor je minder storage nodig hebt.
Maar hotlinken is in principe gewoon stelen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2013 23:21:40
Quote Anchor link
In principe is het ook stelen, en daarom vraag ik me dus af of je je ertegen moet beschermen.

Echter... stel dat je hotlinking tegengaat, dan worden er neem ik aan ook geen afbeeldingen van jouw site in zoekmachines getoond. En dan ben je dus weer minder goed vindbaar... Dat lijkt me een groot nadeel.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

21/01/2013 11:28:35
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 20/01/2013 23:21:40:
In principe is het ook stelen, en daarom vraag ik me dus af of je je ertegen moet beschermen....


't Is maar hoe je het zelf bekijkt.
Ik heb sowieso nooit gevonden dat diefstal/stelen een juist woord is om te beschrijven wat gebeurt met content; trafiek van data; remix; ...
Als iemand mijn fiets steelt, ben ik die fiets kwijt. Met content gebeurt dit niet; alles wordt gekopiëerd.
Trouwens, het begrip piraat is nog veel belachelijker (piraten stelen boten).
maar ja ...

Uiteraard houdt niemand je tegen om je images buiten de root te zetten en alles via GD te regelen.
Op dat moment kan je elke request loggen. $_SERVER['HTTP_REFERER'] vertelt je vanuit welke webpagina de request is vertrokken. Daar kan je uiteraard filteren; een white- of black list maken met domeinen waarvan je wel of niet wil dat ze hotlinken; slechts een beperkte resolutie toelaten voor hotlinkers; ...

hotlinking kan perfect een logische keuze zijn. bv. een affiche voor een fuif staat op mijn site; die affiche wordt dan gepost op de fora van alle studentenkringen (of wie ook je doelpubliek is). Extra voordeel: je kan de affiche veranderen; bv. elke week wordt een extra verrassing zichtbaar (of fouten worden verbeterd).
Dan wordt die trafiek ook echt gebruikt voor het doelpubliek dat je zelf wil bereiken.

Dat is natuurlijk iets anders dan een website met miljoenen bezoekers die een foto op jouw site ziet; een hot link zet en jouw server opzadelt met een belachelijk hoge trafiek. Het lijkt me duidelijk dat dit soort jongens dit niet hoort te doen.

Dus - op de vraag of actie nodig is - afhankelijk van de concrete situatie kan het antwoord compleet variëren. Het is puur een kosten-baten-analyze. Is het de moeite waard ... ? Hoe veel energie steek je er in om hoeveel schade te vermijden? Dit lijkt me de meest relevante vraag.

---

En wat doet de analyze software?
Het lijkt me precies 1 van de taken van Google om zinvol te analyzeren.
bv. om het verschil te maken tussen HITS (afkorting voor how idiots translate success) en zinvollere getallen. Ik veronderstel dat ze dat ook doen. En als ze dat niet doen; doe het dan zelf; log zelf alles en bereken zelf wat de betekenis voor jou is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2013 11:55:07
Quote Anchor link
Dankjewel Kris!

"HITS (afkorting voor how idiots translate success)"

Haha, goeie! Die moet ik onthouden :-)))

Ik denk dat ik er voorlopig niks aan doe. En inderdaad, zoals jij zelf zegt kan het in sommige gevallen handig zijn. Ik stelde de vraag ook niet zozeer omdat iemand nu mijn content 'steelt', maar meer omdat ik bezig ben met het inregelen van de Apache configuratie en ik me afvroeg of hotlinking nog steeds iets is om rekening mee te houden. Ik kwam in een .htaccess bestandje van een paar jaar geleden wat rules tegen om hotlinking tegen te gaan. En op die manier begon ik erover na te denken... En zo kwam ik dan ook weer bij statistieken terecht. Is het gunstig voor je statistieken of voor SEO als een andere site jouw content toont.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

21/01/2013 12:14:46
Quote Anchor link
Google heeft zelf een pagina waar het uitlegt wat jij kan doen om hen te helpen. Ik zou vooral dat goed lezen en daar rekening mee houden.

Google kan meer aandacht geven aan url's die op een bepaalde marier is geformatteerd, maar ik zie niet in waarom dat hoeft.
Google kan even veel aandacht geven aan 'site.com/index.php?page=fotos&reeks=245&id=15' of 'site.com/fotos/245/15/' of 'site.com/fotos#245/15'.
Of het effectief zo is; lees hun richtlijnen (ik zou het niet weten).
Gewijzigd op 21/01/2013 12:20:41 door Kris Peeters
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2013 12:19:43
Quote Anchor link
De exacte ins en outs van Google kent niemand. Dat is een goed bewaard geheim. Is een kwestie van proberen en kijken wat het beste werkt.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

21/01/2013 13:34:09
Quote Anchor link
Het lijkt me dat er veel zelfbedrog bij komt te kijken. Wij, het volk, plakken een echte waarde aan virtuele dingen. Wanneer je succes kan uitdrukken in 1 getal, vraag je er zelf om om bedrogen te worden.

Jij vraagt basically: "Is er iets dat ik kan doen om meer punten te scoren bij Google?"
Indien het antwoord ja is; weet je zelf dat die score weinig betekent.
Ons soort volk, de scripter, is precies gespecialiseerd in het proberen bedotten van het systeem. Proberen hits uit te lokken; ajax requests sturen, ...
De grote jongens zijn daar nog veel kundiger in dan wij.

Daar komt nog bij dat het opportunisten, hackers, spammers, charlatans allerhande aantrekt.
(bv. Zolang mensen bereid zijn om te geloven in astrologie, zal je charlatans vinden die bereid zijn om horoscopen te verkopen; geef ze eens ongelijk)
Als het volk rangschikkingen maakt op basis van likes, followers, ... dan vragen we er toch zelf om dat mensen daar geld in zien.
Mensen die 5€ vragen om x aantal sites te liken; om te doen alsof ze je vriendin zijn op facebook...
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/01/2013 13:51:03
Quote Anchor link
Hehehe... voel ik daar wat frustraties? :-)))
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.