Plaatsen van mijn DynaGrid Open Source project

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees Schepers

kees Schepers

17/10/2007 10:09:00
Quote Anchor link
Beste Admins/Mods,

Ik ben al enkele jaren bezig met mijn eigen Open Source project DynaGrid. Echter heb ik sinds 3 maanden geleden besloten om het Open Source aan te bieden aan de community onder de New BSD license.

Even in het kort:
DynaGrid is een OO PHP project, waarmee je snel, makkelijk en dynamisch tabellen kan opbouwen. Sorteer functionaliteit, browse, eigen kolommen toevoegen, data manipulatie, custom styling, en nog een hele hoop.

Momenteel bezig met de eerste versie die gebruikt wordt door 4 bedrijven, en ik wil hem eigenlijk als eerst releasen op PHPHulp, zodat wat mensen hem kunnen testen. Hierna lanceer ik mijn website en zet ik hem ook daar op.

Nu weet ik niet veel van licenties maar ik heb weleens gelezen dat alles wat op PHPHulp wordt gepost valt onder de "X" licentie, en heb ik hier wel bezwaar tegen als deze licentie niet hetzelfde is als de licentie van mijn project.

Mijn vraag; is er hier een oplossing voor ?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 15:01:17
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

17/10/2007 10:11:00
Quote Anchor link
Post hier een link in de scriptlib, en laat het alleen downen van je eigen site met je eigen voorwaarden

Edit:

Ik ben geen mod of admin
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
Frank -

Frank -

17/10/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Quote:
De GPL (General Public License) zorgt ervoor dat de auteursrechten niet geschonden worden. "De GPL zorgt ervoor dat alles geplaatst op phphulp (onder enkele voorwaarden) verder gratis gepubliceerd mag worden mits de broncode gratis openbaar gemaakt wordt."
Dit is de licentie die hier op PHPhulp van toepassing is.

Waarom maak je geen project bij SourceForge aan? Dat is toch hét OS-platform.
 
Hipska BE

Hipska BE

17/10/2007 10:27:00
Quote Anchor link
De scripts die hier in de scriptslibrary uitgegeven worden, vallen automatisch onder de GNU GPL licentie ( http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html )

Als je hier niet mee akkoord gaat, dan moet je je script hier niet plaatsen.
Alternatieve optie, maak een topic aan in het form met een link naar je site met daarop je script onder uw gekozen licentie.

Ik hoop dat ik het correct vermeld heb.
 
Kees Schepers

kees Schepers

17/10/2007 11:22:00
Quote Anchor link
Oke er is mij het e.e.a duidelijk.

Wellicht dat ik inderdaad op SourceForge een project aanmaak :) weet het allemaal nog niet, de code en handleiding zijn in ieder geval wel af!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.