[PLESK] PgSQL, geen rechten om schema's te maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Storeman storeman

storeman storeman

19/06/2008 21:03:00
Quote Anchor link
Ik zit al een tijdje bij webreus, tot zover redelijk positief, maar ik kwam nu iets tegen waar mijn broek vanaf zakt.

Ik wilde eens wat serieuzer aan de gang met PostgreSQL, dus ook online gaan gebruiken. Om het gelijk lekker aan te pakken ook wat schema's toepassen, maar helaas, ik blijk via pgphpadmin geen schema's aan te kunnen maken in verband met de rechten. Ik kan maar één type gebruiker aanmaken via PLESK, dus dat kan geen soelaas bieden.

Ik heb een paar keer met webreus gemaild, maar tot mijn grote verbazing lijken ze geen idee te hebben waarover ik het heb en ze wijzen naar PLESK, als dat zo is zoals jij zegt, dan komt dat door PLESK, en daar zijn vast bepaalde redenen voor.

Mijn vraag dus, kan dit daadwerkelijk aan plesk liggen? Ik twijfel een beetje aan het antwoord van de helpdesk, dus jullie advies (Postgresql versie 8.08, PLESK 8.2).

Overigens heb ik ook positieve ervaringen met de helpdesk van webreus.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:00:56
 
Frank -

Frank -

19/06/2008 21:19:00
Quote Anchor link
Plesk ken ik nauwelijks, maar daar zit het probleem ook niet. Er is voor jou als db-gebruiker een account aangemaakt die onvoldoende rechten heeft. Dat is een instelling in de database, de beheerder van de database kan dit eenvoudig aanpassen door de juiste alsnog toe te kennen. Kost niet meer dan een minuutje tijd.

Willen ze dit probleem voor eens en voor altijd oplossen, zullen ze de template-database van de juiste rechten moeten voorzien. Op het moment dat je dan een nieuwe database aanmaakt, op basis van de genoemde template, heb je het probleem van de rechten niet meer.

Kortom, los het probleem op in de database, daar heb je onvoldoende rechten. Wijzen naar Plesk is onzinnig, Plesk kan daar gelukkig niets aan doen. De DBA zal het moeten oplossen, GRANT is z'n beste vriend.
 
Storeman storeman

storeman storeman

19/06/2008 22:28:00
Quote Anchor link
Ja, zo'n vermoeden had ik al. Plesk is echter een compleet pakket (dus waarschijnlijk hebben ze zelf geen idee wat pg is), dus ook die templates zitten in plesk. Ik zie wel een admin account bij de database-users, maar uiteraard heb ik daar het wachtwoord niet van. (Ik kan ook niet buiten PLESK om inloggen op phppgadmin).

Ik ga nog één keer tot goede wil verzoeken, anders is het verder zoeken naar een betaalbare pg host (tot zover nog niet echt iets gevonden tegen webreus prijzen).
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.