poging Nextcloud te installeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Guido van Harten

Guido van Harten

07/11/2019 12:14:21
Quote Anchor link
(Allereerst hoop ik dat ik mijn vraag in de goede rubriek plaats...)
Ik doe een poging om Nextcloud te installeren. Ik gebruik daarvoor een handleiding die past bij mijn situatie. Wel ontdekte ik er enkele afwijkingen in t.o.v. mijn situatie: in de handleiding wordt PHP 7.2 genoemd, maar ik heb PHP 7.3.

Al met al krijg ik Nextcloud niet geïnstalleerd:
Interne serverfout

De server was niet in staat je aanvraag te verwerken.

Stuur de hieronder afgebeelde technische details naar de server beheerder wanneer dit opnieuw gebeurt.

Meer details in de serverlogging,

Technische details
Extern adres: 192.168.2.254
Aanvraag ID: ZpLavWgQUq5mLzTAtIY6

Het opgegeven IP-adres is mijn KPN Experiabox. Daarin heb ik de poorten 80 en 443 geforward, zodat deze ook extern te benaderen zijn.

Ook heb ik proberen te zoeken naar de error-logs, maar deze niet kunnen vinden.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout heb ingesteld?

Vriendelijke groet,
Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:52:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2019 12:19:44
Quote Anchor link
Dit lijkt mij niet bepaald een extern adres: 192.168.2.254.
Ik gok dat je ergens bij de installatie een fout IP-adres/hostname/FDQN hebt ingesteld.

Overigens:
Niet elke router ondersteunt NAT Loopback, dus kan je in dat geval niet altijd je eigen apparatuur bereiken via je externe IP. Ik lees hier en daar dat het ook geldt voor een KPN Experiabox. In dat geval kan je lokaal op je eigen computer je DNS aanpassen via het 'hosts' bestand. Of via een omweg als VPN of een mobiele verbinding deze proberen te bereiken.
 
Guido van Harten

Guido van Harten

07/11/2019 12:37:23
Quote Anchor link
Beste Ariën,
Dank voor je reactie.
Ik had de afgelopen dagen al Nextcloud proberen te installeren (toen via een Ubuntu-snap). Maar ik kreeg steeds een oude versie voorgeschoteld. Omdat het toen wel gelukt is om Nextcloud te openen via de FDQN, ga ik ervan uit dat het niet mijn router is die de verbinding tegenhoudt. Ook op mijn smartphone met uitgeschakelde WIFI was de website bereikbaar.

Vlak na het posten van het bericht las ik nogmaals de handleiding in de genoemde URL en daarin zag ik: "Head to http://YOUR_IP_ADDRESS/nextcloud/". Merkwaardig genoeg krijg ik een soortgelijke fout met een ander extern IP-adres (wat geen extern adres is): 192.168.2.11.
Dit is overigens NIET het IP-adres waarop Ubuntu draait. Dus waar dit IP-adres vandaan komt...?

Vriendelijke groet,
Guido
Gewijzigd op 07/11/2019 12:38:45 door Guido van Harten
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/11/2019 12:48:03
Quote Anchor link
Draait er nu wat op poortje 80 van dat ip-adres?
Doe anders eens een traceroute naar dat adres? Dan weet je vast wel waar het uitkomt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.