Poolse tekst breekt mijn contact formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full Stack Lead Developer met passie voor water

Full stack Lead developer Aquasuite® voor watertransport en zuivering

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Organisatie Deze organisatie is gelegen in de buurt van Breda en met OV ontzettend goed te bereizen. Voor deze partij zijn wij momenteel op zoek naar PHP talent wegens een groot tekort aan ontwikkelcapaciteit. Na een kwaliteitsslag is gebleken dat het team van ruim 8 developers wel extra handen kan gebruiken, momenteel zijn zij dagelijks bezig met het (door)ontwikkelen van ingewikkelde systemen. Binnen deze organisatie krijg je de mogelijkheid technisch écht de diepte in te gaan, dit omdat jemag werken aan zware applicaties voor een product dat wereldwijd wordt gebruikt in de branche. Functie Als schoolverlater of als PHP developer

Bekijk vacature »

.NET Developer / C# / miljarden berichten / Zorgse

Functieomschrijving Zit jij aan je plafond als .NET C# Developer? Wil jij de stap maken naar dé .NET software organisatie van Tilburg? Lees dan nu verder! Bedrijfsomschrijving werken bij een organisatie waar je met het volgende in aanraking komt: High-intensity dataverkeer, meer dan 2,7 miljard berichten per jaar; Development aan .NET applicaties die maandelijks miljoenen euro's verwerken; Salaris als developer tot bijna 70.000 euro op jaarbasis; Geen partij in de omgeving van Tilburg die zo'n complex .NET applicatielandschap heeft; Werken aan meer dan 50 diensten, verdeeld over 10 Scrum teams; Focus op o.a.: C# en ASP.NET in een Agile organisatie;

Bekijk vacature »

Progress Developer / Internationale markt

Functieomschrijving Wil jij in een toonaangevende organisatie werken met de ambitie om de (inter-)nationale markt te bewerken? Reageer dan nu! Uitvoeren van analyses ter bevordering van de betrouwbaarheid en performance van de applicatie; Implementeren van functionaliteiten in eigen Back Office pakket; Meedenken over de architectuur en tevens waarborgen van de architectuur; Programmeren van functionele en technische wijzigingen; Bijwerken van documentatie; Troubleshooten van complexe incidenten; Aanroepen van webservices, message handling; Functie-eisen Minimaal HBO werk en denkniveau; 6+ jaar ervaring in software ontwikkeling; Ruime ervaring met Progress / OpenEdge; Zeer sterk analytisch vermogen; Je bent communicatief en je gaat proactief te werk;

Bekijk vacature »

Python developer

Hou jij van afwisseling? Ben je klaar met steeds hetzelfde doen? Constant bug fixen, onderhoud en dezelfde technieken? Zoek jij meer innovatie op technisch gebied? Wil jij op dit punt in je carrière breder ontwikkelen? Dit allemaal in-house, met doorgroeimogelijkheden waar je het op korte termijn zelfs tot architect of teamlead kan schoppen? lees dan snel verder! Organisatie Het bedrijf zit gevestigd in Amsterdam Noord op fiets afstand van het Centraal Station. Het bedrijf is ongeveer 12 jaar geleden opgericht maar is de laatste 2,5 geëxplodeerd wat er voor zorgt dat ze hard op zoek zijn naar een stabiele kracht

Bekijk vacature »

Mr/Sr Systeembeheerder ICT projecten + leaseauto +

Microsoft Systeem Infrastructuur Virtualisatie VMware HyperV Office365 Server 2012/2016/2019 Back-up Veeam RES Ivanti Migraties Updates Upgrades Troubleshooten System Engineering Monitoring Cloud Azure ICT Medior/Senior Systeembeheerder Wij zijn de olie, jij de motor Opdrachten in de regio's Utrecht, Noord-Brabant, Zuid-Holland, Noord-Holland, Flevoland Wat nu als een organisatie nog steeds kritieke data op een Server 2003 heeft draaien? Beginnen jouw handen dan ook te jeuken!? Sta jij te trappelen om een verbeterslag te maken? Vind jij het leuk om uitdagende projecten te doen en in meerdere keukens te kijken? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! Wij zoeken een ervaren

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer / Innovator / Disruptor

Organisatie Direct bij binnenkomst word je gegroet door vrolijke baliemedewerkster. Jij loopt door de open gangen door naar de ontwikkelaarsruimte. Hier staat de dampende koffie op je bureau al op jouw te wachten. Je bent iets vroeger aangekomen, dus jij begroet de rest van jouw team ook bij binnenkomst. Jullie zijn namelijk écht een hechte club! Als losse start-up binnen de grote moederorganisatie waar jullie deel van uit maken zien jullie jezelf ook als innovators en disruptors (denk Billy Beane in Moneyball). Iedere dag zijn jullie als team bezig om grote veranderingen door te voeren binnen de financiële branche! Jouw

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaars gezocht voor een leuk jong en dy

Vacature Omschrijving Deze ambitieuze partij is dertien jaar geleden opgericht en heeft twee jaar geleden een ander MKB-bedrijf overgenomen. Het is een jong en dynamisch informeel team van vijftig medewerkers en ze hebben een work hard, play hard mentaliteit. Bij dit bedrijf gaan ze alleen voor de allerbeste resultaten en dit zie je ook terug in hun trouwe klanten, zoals een groot Rotterdam openbaarvervoersbedrijf. De visie is dat design en technologie de mens verder brengt. Dat digital in dienst staat van de mens. Met hun ontwerpen daaraan bijdragen is wat hen drijft en hun werk zin geeft. In 2005 begon

Bekijk vacature »

Senior C# .NET Developer

Heb je ervaring in ontwikkelen van applicaties m.b.v. C# en ben je een Teamplayer met goede communicatieve vaardigheden? Dan ben jij de Senior C# .NET Developer die we zoeken! Senior C# .NET Developer Je komt te werken in een gezellig en informele scrumteam en bouwt mee aan de ontwikkeling van een nieuwe applicatie voor groothandelaren in de bloemen- en plantenbranche. Hierbij krijg je de mogelijkheid jezelf te ontwikkelen in de richting jij wilt! Front end, back end of full stack. Wij vragen van jou… Ervaring in ontwikkelen van applicaties m.b.v. C# Teamplayer met goede communicatieve vaardigheden Een pro-actieve werkhouding De

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Organisatie Dit gezellige familiebedrijf is 12 jaar geleden opgericht door vader en zoon. Samen hebben zij hun affiniteit voor programmeren en onderwijs gecombineerd in geavanceerde software voor scholen. Vanuit hun vestiging in Weesp wordt er met 5 man sterk gewerkt aan een product dat door honderden scholen in Nederland, Aruba en Curaçao wordt afgenomen. Nu ze jaren lang marktleider zijn is er besloten om hun dienstverlening uit te breiden en de software door te gaan ontwikkelen. Hetgeen dat dit bedrijf zo aangenaam maakt voor de developers is de informele sfeer in combinatie met de hoge verantwoordelijkheid. Er is erg veel

Bekijk vacature »

Met jouw volle rugzak aan ontwikkelervaring ben je

Vacature Omschrijving Voor deze snelgroeiende organisatie met een markt leidende positie op het gebied van geautomatiseerde factuurverwerking ben ik opzoek naar een ervaren C# ontwikkelaar. Het bedrijf is gevestigd in Zuid-Holland en bestaat uit 33 man. Er zijn verschillende afdelingen zoals een sales afdeling en een developers afdeling. Het development team bestaat momenteel uit 13 man en jij zou de 14de kunnen worden! De klantenkring bestaat uit verschillende soorten partijen. Je moet hierbij denken aan transportbedrijven, administratiekantoren maar ook bijvoorbeeld voetbalclubs. Het bedrijf wil graag de sterke groei voortzetten en wat is er nou mooier op het gebied van je

Bekijk vacature »

ICT Teamleider / Developer

Voor Scouting Nederland in Leusden zijn we op zoek naar een Teamleider ICT / Developer, met kennis van PHP en SQL. De Teamleider ICT ressorteert hiërarchisch onder de clustercoördinator Ondersteuning. De teamleider geeft operationeel en functioneel leiding aan de medewerkers van het team ICT. Binnen het team ICT is de teamleider meewerkend voorman. Scouting Nederland heeft een eigen ICT afdeling, bestaande uit beroepskrachten en vrijwilligers. De beroepskrachten houden zich voornamelijk bezig met Ontwikkeling, de vrijwilligers o.a. met Testen, Beheer, Trainingen en Helpdesk. Activiteiten worden uitgevoerd in samenspraak met het ICT-team en in samenwerking met andere teams in de organisatie. De

Bekijk vacature »

Traineeship PHP developer

Organisatie Gevestigd in een prachtig pand in het centrum van Amsterdam timmert deze digital agency met ruim 30 man sterk hard aan weg. Ze hebben zowel hun eigen publisher platformen als projecten die ze voor hun opdrachtgevers maken. De platformen van deze organisatie hebben een kleine 10 miljoen unieke bezoekers, 60 miljoen pageviews en bijna 5 miljoen volgers op social media. Daarnaast heeft deze organisatie een eigen advertentie netwerk dat ze beheren voor zowel hun eigen platformen als zo’n 300 andere websites. Omdat ze bij deze organisatie geloven dat technologie de sleutel is tot succes wordt er ontzettend veel geïnvesteerd

Bekijk vacature »

Ben jij een Java-ontwikkelaar die van scrumsprints

Functieomschrijving Als Java developer kom je te werken in een klein team. Je maakt een product op een uniek platform (o.a. JAVA 8), denkt mee over architecturen en over het uitbouwen van features. Binnen deze organisatie is persoonlijke ontwikkeling erg van belang. Je wordt ingezet als expert op een of meerdere omvangrijke vraagstukken over performance, het borgen van privacy en het optimaal uitwerken van een goed beveiligd product. Functie-eisen - HBO werk- en denk niveau; - Minimaal 2 jaar relevante werkervaring; - Ervaring met Scrum/Agile is een pré; - Je hebt kennis van en ervaring met Linux; - Je hebt

Bekijk vacature »

PHP programmeur

Organisatie Wanneer je binnen komt lopen bij dit bedrijf zie je meteen waarom dit bedrijf zo goed gegroeid is! De kwaliteit is namelijk van het hoogste niveau. Wat begonnen is op een zolderkamer is uitgegroeid tot een organisatie waar tijdens het hoogseizoen zo’n 300 mensen werken. In de showroom staat een greep van de collectie prachtig uitgesteld en zie je meteen waar je het voor doet. Aan de muur hangen verschillende awards die zij gewonnen hebben en middels zijn ze Nederland al ontgroeid. Ze hebben voet aan de grond in onze buurlanden maar ook Frankrijk en dit is nog maar

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2019 22:53:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een contactformulier en merk dat als ik een groot blok Poolse tekst (als 1 alinea) verstuur, deze onjuist in de e-mail naar beheerder komt te staan.

Voorbeeld van hoe de tekst dan weergegeven wordt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.

Echter, wanneer ik dezelfde tekst in meerdere alinea's verdeel en verstuur, ziet de e-mail er weer prima uit.

Ik verstuur de mail met de volgende header:
Code (php)
1
2
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit

Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Guido
Gewijzigd op 09/05/2019 23:18:40 door Guido -

PHP hulp

PHP hulp

18/07/2019 01:22:57

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

09/05/2019 23:32:43
Quote Anchor link
Hoe ziet de rest van je mail script eruit? Gebruik je gewoon de platte mail() functie?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/05/2019 23:46:57
Quote Anchor link
Is dat eerste fragment niet gewoon een quoted-printable Content-Transfer-Encoding?

Maar goed als je character encoderingen niet kloppen maakt dat verder niet zoveel uit :p.

Alles wat er verkeerd ingaat komt er naar alle waarschijnlijkheid ook weer vernaggeld uit.

Mogelijk wordt de quoted-printable tekst gewoon weergegeven als tekst?
Of mogelijk kan de mail client hier niet mee overweg?
Of dus de character encodering gaat ergens mis en dan kan je mail client hier ook geen chocola meer van maken.

En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Rijst wel de vraag: hoe ontstaat dat fragment precies, waar komt dit vandaan, en waarom behandel je het als 8bit?

Het fragment ziet er wel ok uit, maar er ontbrak waarschijnlijk een (initieel) =-teken. Als je wilt dat we bronmateriaal inspecteren besteed hier dan s.v.p. ook enige zorg aan. Het werkt doorgaans een stuk fijner bij het vormen van een plaatje als je ook echt alle puzzelstukjes hebt...

Het volgende ziet er Pools uit, geen idee wat het betekent:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
ob_start();
?>
=C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.<?php
$content
= ob_get_clean();

header('Content-Type: text/plain; charset=UTF-8');
echo quoted_printable_decode($content);
?>

Quote:
artikelen op de site. Heel lang was ik op zoek naar informatie over het toxische gedrag van Googlen in een relatie en ik begon pas te zoeken nadat de toxische relatie was geëindigd.

Ehhhh... Ok dan!
Gewijzigd op 10/05/2019 10:46:07 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 11:04:50
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie!

Het betreft een WordPress plugin en ik gebruik deze functie om de ingevoerde tekst te sanitizen: https://developer.wordpress.org/reference/functions/sanitize_textarea_field/

In die hoedanigheid verstuur ik het dan ook weer.

Maar nogmaals, als ik een lange Poolse tekst als 1 alinea verstuur gaat het dus mis, maar als ik er enkele alinea's van maak, wordt het wel goed in de e-mail weergegeven.

Ik ben daar zelf niet achter gekomen, maar een gebruiker van het formulier. Zie:
https://wordpress.org/support/topic/mobile-phones-dont-recognize-text-maybe-is-problem-with-polish-language-latin/page/2/#post-11514349

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 11:07:22 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 13:47:17
Quote Anchor link
Uhm.

Je hebt het over sanitize_textarea_field. Maar volgens vscf-options.php is de sanitize_callback voor het Message-veld sanitize_text_field en niet sanitize_textarea_field, die overigens nergens voorkomt?

Oftewel, ben je je textarea niet op de verkeerde manier aan het valideren (als een input veld)?

Daarnaast. Deze plugin heb je zelf geschreven?

Ik heb trouwens de ballen verstand van WordPress. Maar wat je zegt komt niet overeen met code als je het mij vraagt.

In het algemeen heeft het geen zin om een situatie te bestuderen waarvan je weet dat deze niet klopt.
Repareer de fout en kijk dan of het probleem nog speelt.

Guido  -

Guido -

10/05/2019 14:47:13
Quote Anchor link
Hi Thomas,

Nee, bestand options is iets anders, daar kun je onder meer de veld labels invoeren. En dat zijn normale text velden.

Maar voor zover ik kan nagaan is er juist geen fout in mijn script, en zoals eerder doorgegeven wordt de tekst prima weergegeven wanneer ik deze in enkele alinea's verdeel.

Maar het zou dus mogelijk (of waarschijnlijk) kunnen liggen aan hoe de sanitize_textarea_field ermee omgaat... maar daarvoor kan ik beter een thread openen op het WP forum.

Had in de tussentijd een simpel standalone-formulier gemaakt en alle Poolse teksten komen gewoon goed binnen. Dat versterkt mijn vermoeden dat het daar aan ligt..

Guido

Toevoeging op 10/05/2019 15:03:59:

Trouwens, WordPress gebruikt PHP mailer voor het versturen van mail:
https://core.trac.wordpress.org/browser/tags/5.1.1/src/wp-includes/pluggable.php#L144

Heb alle validering / sanitizing eruit gesloopt maar nog steeds geen verschil.
Dus mogelijk dat het aan PHP mailer ligt.

Guido

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:09:59
Quote Anchor link
Definieer je daar niet de validatieregels?
Code (php)
1
2
register_setting( 'vscf-label-options', 'vscf-setting-9', array('sanitize_callback' => 'sanitize_text_field') );
//                                                                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

EDIT: en als PHPMailer alles (standaard?) quoted-printable encode geef je nog steeds de verkeerde Content-Transfer-Encoding mee in jouw code.

Je stelt de encoding ook compleet buiten PHPMailer in, dus dat maakt het ook lastig voor PHPMailer om dit op te pikken.

De default encoding van PHPMailer is zelf quoted-printable blijkbaar. En deze wordt ook nergens expliciet ingesteld in de WP-code (middels $phpmailer->Encoding = 'xyz' ofzo). Maar jouw mail zegt vrolijk dat het 8bit is. Kan me voorstellen dat programma's die de mail moeten lezen dan in verwarring raken.

Heb je voor de gein al eens de source van zo'n mailtje bekeken? Welke headers zitten daar in?

En de instelling "de fout zit niet in mijn code" is natuurlijk geen fantastisch uitgangspunt. Je zult er echt van voor naar achteren doorheen moeten. De eerste steen die op mijn weg lag is wat mij betreft nog steeds een verkeerde manier van validatie van de textarea.
EDIT: ok labels, dat maakt dan dus geen biet uit.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:31:18 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:25:40
Quote Anchor link
Hoi Thomas,

Ja, voor het veld-LABEL. Niet voor de input. Alle invoer binnen WordPress behoort op deze manier gevalideerd te worden.

Maare, het blijkt inderdaad te liggen aan de Content-Transfer-Encoding.
Code (php)
1
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE

Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 15:25:59 door Guido -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:28:20
Quote Anchor link
Guido - op 10/05/2019 15:25:40:
Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Assumption is the mother of all f*ckups.
Quote:
En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Stond al in de eerste reactie :p.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:32:21 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:38:42
Quote Anchor link
Ik was even vergeten dat er nog een script was, die z'n ding ook nog deed... PHP-mailer dus.
Ik had alle validatie / sanering uit mijn plugin gesloopt, maar zonder resultaat.
Dus als ik het goed begrijp zit er in dat PHP-mailer script iets wat dit veroorzaakt?
En om dat te "fixen" moest ik die Content-Transfer-Encoding wijzigen?

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:47:21
Quote Anchor link
vscf-submission.php regel 74:
Code (php)
1
headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit" . "\r\n";

Zou je kunnen aanpassen, en wellicht helpt weghalen ook. Misschien beter om dat alles of zoveel mogelijk aan het mailprogramma zelf over te laten?

Kijk ook eens hoe de mailtjes er uiteindelijk uitrollen. Welke headers bevatten die allemaal?
Gewijzigd op 10/05/2019 15:49:14 door Thomas van den Heuvel

Guido  -

Guido -

10/05/2019 16:09:49
Quote Anchor link
Weglaten, want staat er nu inderdaad dubbel in:

X-Mailer: PHPMailer 5.2.22
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Bedankt!

Guido

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.