Poolse tekst breekt mijn contact formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2019 22:53:45
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een contactformulier en merk dat als ik een groot blok Poolse tekst (als 1 alinea) verstuur, deze onjuist in de e-mail naar beheerder komt te staan.

Voorbeeld van hoe de tekst dan weergegeven wordt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.


Echter, wanneer ik dezelfde tekst in meerdere alinea's verdeel en verstuur, ziet de e-mail er weer prima uit.

Ik verstuur de mail met de volgende header:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit


Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Guido
Gewijzigd op 09/05/2019 23:18:40 door Guido -
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 01:56:01
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

09/05/2019 23:32:43
Quote Anchor link
Hoe ziet de rest van je mail script eruit? Gebruik je gewoon de platte mail() functie?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

09/05/2019 23:46:57
Quote Anchor link
Is dat eerste fragment niet gewoon een quoted-printable Content-Transfer-Encoding?

Maar goed als je character encoderingen niet kloppen maakt dat verder niet zoveel uit :p.

Alles wat er verkeerd ingaat komt er naar alle waarschijnlijkheid ook weer vernaggeld uit.

Mogelijk wordt de quoted-printable tekst gewoon weergegeven als tekst?
Of mogelijk kan de mail client hier niet mee overweg?
Of dus de character encodering gaat ergens mis en dan kan je mail client hier ook geen chocola meer van maken.

En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Rijst wel de vraag: hoe ontstaat dat fragment precies, waar komt dit vandaan, en waarom behandel je het als 8bit?

Het fragment ziet er wel ok uit, maar er ontbrak waarschijnlijk een (initieel) =-teken. Als je wilt dat we bronmateriaal inspecteren besteed hier dan s.v.p. ook enige zorg aan. Het werkt doorgaans een stuk fijner bij het vormen van een plaatje als je ook echt alle puzzelstukjes hebt...

Het volgende ziet er Pools uit, geen idee wat het betekent:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
ob_start();
?>
=C5=84skich artyku=C5=82=
=C3=B3w na stronie. Bardzo d=C5=82ugo szuka=C5=82em informacji przez Google=
na temat zachowa=C5=84 toksycznych w zwi=C4=85zku i zacz=C4=85=C5=82em szp=
era=C4=87 dopiero po zako=C5=84czeniu toksycznej relacji.<?php
$content
= ob_get_clean();

header('Content-Type: text/plain; charset=UTF-8');
echo quoted_printable_decode($content);
?>

Quote:
artikelen op de site. Heel lang was ik op zoek naar informatie over het toxische gedrag van Googlen in een relatie en ik begon pas te zoeken nadat de toxische relatie was geëindigd.

Ehhhh... Ok dan!
Gewijzigd op 10/05/2019 10:46:07 door Thomas van den Heuvel
 
Guido  -

Guido -

10/05/2019 11:04:50
Quote Anchor link
Hallo,

Bedankt voor jullie reactie!

Het betreft een WordPress plugin en ik gebruik deze functie om de ingevoerde tekst te sanitizen: https://developer.wordpress.org/reference/functions/sanitize_textarea_field/

In die hoedanigheid verstuur ik het dan ook weer.

Maar nogmaals, als ik een lange Poolse tekst als 1 alinea verstuur gaat het dus mis, maar als ik er enkele alinea's van maak, wordt het wel goed in de e-mail weergegeven.

Ik ben daar zelf niet achter gekomen, maar een gebruiker van het formulier. Zie:
https://wordpress.org/support/topic/mobile-phones-dont-recognize-text-maybe-is-problem-with-polish-language-latin/page/2/#post-11514349

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 11:07:22 door Guido -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 13:47:17
Quote Anchor link
Uhm.

Je hebt het over sanitize_textarea_field. Maar volgens vscf-options.php is de sanitize_callback voor het Message-veld sanitize_text_field en niet sanitize_textarea_field, die overigens nergens voorkomt?

Oftewel, ben je je textarea niet op de verkeerde manier aan het valideren (als een input veld)?

Daarnaast. Deze plugin heb je zelf geschreven?

Ik heb trouwens de ballen verstand van WordPress. Maar wat je zegt komt niet overeen met code als je het mij vraagt.

In het algemeen heeft het geen zin om een situatie te bestuderen waarvan je weet dat deze niet klopt.
Repareer de fout en kijk dan of het probleem nog speelt.
 
Guido  -

Guido -

10/05/2019 14:47:13
Quote Anchor link
Hi Thomas,

Nee, bestand options is iets anders, daar kun je onder meer de veld labels invoeren. En dat zijn normale text velden.

Maar voor zover ik kan nagaan is er juist geen fout in mijn script, en zoals eerder doorgegeven wordt de tekst prima weergegeven wanneer ik deze in enkele alinea's verdeel.

Maar het zou dus mogelijk (of waarschijnlijk) kunnen liggen aan hoe de sanitize_textarea_field ermee omgaat... maar daarvoor kan ik beter een thread openen op het WP forum.

Had in de tussentijd een simpel standalone-formulier gemaakt en alle Poolse teksten komen gewoon goed binnen. Dat versterkt mijn vermoeden dat het daar aan ligt..

Guido


Toevoeging op 10/05/2019 15:03:59:

Trouwens, WordPress gebruikt PHP mailer voor het versturen van mail:
https://core.trac.wordpress.org/browser/tags/5.1.1/src/wp-includes/pluggable.php#L144

Heb alle validering / sanitizing eruit gesloopt maar nog steeds geen verschil.
Dus mogelijk dat het aan PHP mailer ligt.

Guido
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:09:59
Quote Anchor link
Definieer je daar niet de validatieregels?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
register_setting( 'vscf-label-options', 'vscf-setting-9', array('sanitize_callback' => 'sanitize_text_field') );
//                                                                                      ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

EDIT: en als PHPMailer alles (standaard?) quoted-printable encode geef je nog steeds de verkeerde Content-Transfer-Encoding mee in jouw code.

Je stelt de encoding ook compleet buiten PHPMailer in, dus dat maakt het ook lastig voor PHPMailer om dit op te pikken.

De default encoding van PHPMailer is zelf quoted-printable blijkbaar. En deze wordt ook nergens expliciet ingesteld in de WP-code (middels $phpmailer->Encoding = 'xyz' ofzo). Maar jouw mail zegt vrolijk dat het 8bit is. Kan me voorstellen dat programma's die de mail moeten lezen dan in verwarring raken.

Heb je voor de gein al eens de source van zo'n mailtje bekeken? Welke headers zitten daar in?

En de instelling "de fout zit niet in mijn code" is natuurlijk geen fantastisch uitgangspunt. Je zult er echt van voor naar achteren doorheen moeten. De eerste steen die op mijn weg lag is wat mij betreft nog steeds een verkeerde manier van validatie van de textarea.
EDIT: ok labels, dat maakt dan dus geen biet uit.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:31:18 door Thomas van den Heuvel
 
Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:25:40
Quote Anchor link
Hoi Thomas,

Ja, voor het veld-LABEL. Niet voor de input. Alle invoer binnen WordPress behoort op deze manier gevalideerd te worden.

Maare, het blijkt inderdaad te liggen aan de Content-Transfer-Encoding.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE


Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Guido
Gewijzigd op 10/05/2019 15:25:59 door Guido -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:28:20
Quote Anchor link
Guido - op 10/05/2019 15:25:40:
Ik wist niet beter dat 8-bit de standaard was?!

Assumption is the mother of all f*ckups.
Quote:
En quoted-printable proberen te serveren als 8bit gaat natuurlijk ook niet vliegen :p.
^ dit is em waarschijnlijk, maak van die 8bit eens quoted-printable zou ik zeggen.

Stond al in de eerste reactie :p.
Gewijzigd op 10/05/2019 15:32:21 door Thomas van den Heuvel
 
Guido  -

Guido -

10/05/2019 15:38:42
Quote Anchor link
Ik was even vergeten dat er nog een script was, die z'n ding ook nog deed... PHP-mailer dus.
Ik had alle validatie / sanering uit mijn plugin gesloopt, maar zonder resultaat.
Dus als ik het goed begrijp zit er in dat PHP-mailer script iets wat dit veroorzaakt?
En om dat te "fixen" moest ik die Content-Transfer-Encoding wijzigen?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

10/05/2019 15:47:21
Quote Anchor link
vscf-submission.php regel 74:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
headers .= "Content-Transfer-Encoding: 8bit" . "\r\n";

Zou je kunnen aanpassen, en wellicht helpt weghalen ook. Misschien beter om dat alles of zoveel mogelijk aan het mailprogramma zelf over te laten?

Kijk ook eens hoe de mailtjes er uiteindelijk uitrollen. Welke headers bevatten die allemaal?
Gewijzigd op 10/05/2019 15:49:14 door Thomas van den Heuvel
 
Guido  -

Guido -

10/05/2019 16:09:49
Quote Anchor link
Weglaten, want staat er nu inderdaad dubbel in:

X-Mailer: PHPMailer 5.2.22
Content-Transfer-Encoding: QUOTED-PRINTABLE
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Bedankt!

Guido
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.