Popup tonen bij website laden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ray Mond

Ray Mond

29/08/2019 11:48:06
Quote Anchor link
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een scriptje wat een popup laat tonen bij het laden van de website en graag alleen 1x per dag.
Nu kwam ik al iets tegen https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/tutorial-popup-pagina-tonen/101642/ wat ook zeker werkt maar dat is bij elke refresh, graag zou ik er ook een scrollbar in willen verwerken.

Wat nog dichterbij in de buurt komt is: https://relatiebuddy.com/ de popup die daar verschijnt, zoiets zou nog mooier zijn :-) Is er iemand die dit misschien heeft liggen op cookies denk ik dan? 1x per dag laten verschijnen.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:08:12
 
Jan R

Jan R

29/08/2019 12:36:44
Quote Anchor link
Op zich is dit rechtstreeks niet moeilijk in php.
indien cookie niet bestaat, zetten en divje met de tekst schrijven. via css opmaken


bij mij is dit de code.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
function centerMessage($msg, $klasse=''){
    echo '<div onclick="this.style.display=\'none\'" class="' . $klasse . '">' . $msg . '<br><br>Klik op dit vlak om te sluiten</div>';                
}

Ik heb ook nog een code welke de div automatisch laat sluiten
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
function tempMessage($msg, $msec = 1000){
       if($msec<0) {$msec=0;}
    if (!isset($_SESSION['msgcounter'])){$_SESSION['msgcounter']=1;}
    $_SESSION['msgcounter']++;
    $id = 'msg' . $_SESSION['msgcounter'];
    echo PHP_EOL . '<div id="' . $id . '" onclick="this.style.display=\'none\'" class="msg">' . $msg . PHP_EOL . '<br><br>Klik op dit vlak om te sluiten.';
       echo '<span id="spanclock' . $_SESSION['msgcounter'] . '" class="fr">' . ms2time($msec) . '</span></div>' . PHP_EOL;
        if($msec>0){
            echo '<script>' . PHP_EOL;
            echo '    setTimeout(function (){hidemsg("' . $id . '")}, ' . $msec . ');' . PHP_EOL;
            echo '  setTimeout(function (){
                down1sec(document.getElementById("spanclock' . $_SESSION['msgcounter'] . '"));
                }, 1000);' . PHP_EOL;
            echo '</script>' . PHP_EOL;
        }
}
Gewijzigd op 29/08/2019 12:39:30 door Jan R
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2019 12:37:05
Quote Anchor link
Als je iets zoals de FancyBox gebruikt, en het voorbeeld van de modal gebruikt. Dan ben je al een aardig eind op weg.
Gewijzigd op 29/08/2019 13:08:06 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.