Portfolio website met googlemaps

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene Wennekes

Rene Wennekes

24/08/2010 16:45:58
Quote Anchor link
Heb mijn website enigszins verbeterd en ik wou weten wat jullie ervan vinden.

http://www.renewennekes.com

De verbetering zijn dat foto's na aanklikken zichtbaar worden gemaakt in het gedeelte van het venster dat actief is en blijft (fixed).

Toegevoegd zijn de latitude en longtitude coordinaten van waar de foto's zijn genomen (nog niet alle) en de mogelijkheid om een google map (tevens google-earth) kaartje te openen.
Dezelfde api waar marktplaats ook gebruik van maakt.

In verband met toekomst schrijf ik in stricht html. Enige uitzonderingen die een negatief resultaat geven zijn de google-applicaties (iframe)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:11:55
 
Arjan -

Arjan -

24/08/2010 17:13:54
Quote Anchor link
Eerste indruk: Het komt redelijk chaotisch over, echter vind ik de layout wel passen bij je werkzaamheden (donkere achtergrond bij foto's is mooi).
Wat mij ook redelijk snel opviel is dat je foto's niet van een dermate hoge kwaliteit zijn die je verwacht bij een fotograaf (pixelig en wazig).
Ik denk dat je er goed aan doet om de foto's in een hoge resolutie te tonen, aangezien dat ook de kwaliteit bepaald van jouw werk (en volgens mij heb je een goede camera, maar worden de afbeeldingen gecomprimeerd opgeslagen of niet?).

De bewegende header vind ik minder geslaagd, het leidt af van hetgeen wat belangrijk is, namelijk de foto's. Persoonlijk vind ik een rustige website, waar de foto's echt uitspringen, het aantrekkelijkst.

Aan de hand van de coordinaten achterhalen waar de foto is genomen is een mooie toevoegen en is zeker bruikbaar.

Verder een uitgebreide website waar zeker potentie in zit!
Gewijzigd op 24/08/2010 17:15:41 door Arjan -
 
Jens V

Jens V

24/08/2010 18:46:56
Quote Anchor link
Ik sluit me aan bij Arjen. Het is niet het mooiste ontwerp dat ik ooit heb gezien, maar slecht is het zeker niet.

Wat ik zeker er zou uithalen is inderdaad de bewegende header. Naar mijn mening zijn bewegende elementen zéér irritant op een website. Ze nemen daarbij ook nog eens de aandacht van het essentiële weg.

Het Google maps idee vindt ik ook wel mooi. Aan de hand daarvan kan je je makkelijk situeren. :)

In het algemeen doet het dus wel wat het moet doen.

Jens
 
Victor Php

Victor Php

24/08/2010 18:51:32
Quote Anchor link
Mooie rustige website.
Ik sluit me aan bij de andere 2, alleen heb ik nog wel 2 opmerkingen.

Ik zou het blokje 'personal' naast de andere zetten.
En..
Volgens mij toont niemand meer die w3c schools dingen op z'n site ;-)
En zoals de andere jongens zeggen: de bewegende header eruit :-)
 
Aad B

Aad B

24/08/2010 20:32:05
Quote Anchor link
@Rene: het omrekenen (eerdere topic) is dus gelukt? Het werkt erg gaaf.
Wat is de api die marktplaats ook gebruikt? Kan je die delen ? Mag in een pm.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

29/08/2010 13:21:32
Quote Anchor link
Arjen - op 24/08/2010 17:13:54:
Wat mij ook redelijk snel opviel is dat je foto's niet van een dermate hoge kwaliteit zijn die je verwacht bij een fotograaf (pixelig en wazig).
Ik denk dat je er goed aan doet om de foto's in een hoge resolutie te tonen, aangezien dat ook de kwaliteit bepaald van jouw werk (en volgens mij heb je een goede camera, maar worden de afbeeldingen gecomprimeerd opgeslagen of niet?).


Zou kunnen, een aantal eerdere foto's had ik aangepast op schermgrootte. Naderhand heb ik het zo aangepast dat de foto zich aanpast aan het vensterscherm. Dus in dit geval zal de browser het resizen (wat invloed zal hebben op de kwaliteit denk ik).

Ook had ik laatst de gps coordinaten toegevoegd aan de foto's (exif) en zodoende zal er wel een licht kwalieits verlies hebben plaatsgevonden bij het 2e keer wegschrijven (jpg).

Die w3c dingen gaan er idd uit.

Ik laat jullie weten wanneer ik weer e.e.a. veranderd heb.

Alvast bedankt voor de feedback.
 
Duco W

Duco W

29/08/2010 17:22:14
Quote Anchor link
Ik heb even een snel gekeken, en moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet. Ga zo door!
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

29/08/2010 17:39:56
Quote Anchor link
Misschien een "lame" opmerking maar ik in het Engels (I) is altijd in hoofdletter geschreven :p.
http://www.renewennekes.com/personal.php
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

04/10/2010 23:41:44
Quote Anchor link
Wat betreft de kwaliteit waar Arjen het over had.
Ik heb nu de mogelijkheid ingebouwd om de foto's zowel in originele foto (dus scherpe kwaliteit) te bezichtigen als wel aangepast aan de browser scherm.

De w3c dingen heb ik idd maar verwijderd.
 

04/10/2010 23:46:24
Quote Anchor link
Ik vind dat dubbele menu niet mooi.
Één gewoon standaard balk en één uit blokjes.
Kies één van twee.
 
Rinus o

Rinus o

10/10/2010 03:05:02
Quote Anchor link
De algehele sfeer die je site uitstraalt vind ik professioneel overkomen, je zet verwachtigingen, dat er hier en daar "foutjes" zoals te donkere letters op een donker achtergrond lijkt wel mytisch maar leest wel moeilijk?
Het oogt in elk geval wel goed,

Grtx,
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.