Positioneringsproblemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 18:54:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een ontwerp gemaakt in illustrator, maar weet niet zo goed hoe ik het om moet zetten naar HTML&CSS. De lay-out staat op www.nofaketheater.nl/website-layout.png.

Ik heb al even gekeken naar een tabel, maar dat is niet echt handig in dit geval :)
Heeft iemand tips?

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 12:57:43

PHP Newbie

PHP Newbie

31/12/2007 18:57:00
Quote Anchor link
Je linkje werkt niet. Lay-outs maak je in Layers (ookwel "div's"). Je zult je wat in HTML en CSS moeten gaan verdiepen...

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 19:02:00
Quote Anchor link
Je hebt gelijk, sorry... het is www.nofaketheater.com/website-layout.png.

Verder kan ik me behoorlijk vinden in HTML en CSS, maar deze vind ik toch wat lastiger :)

PHP Newbie

PHP Newbie

31/12/2007 19:10:00
Quote Anchor link
Wat is de bedoeling van dat ontwerp? Waar komen teksten? Komen er teksten? Maak dat even duidelijk :-)

Robbert van Beek

Robbert van Beek

31/12/2007 19:20:00
Quote Anchor link
ik zie niet oz goed waarom dat nodig is, maar voor de beeldvorming: op www.nofaketheater.com/website.png zie je het gewenste eindresultaat.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 08:58:00
Quote Anchor link
Iemand tips?

J V

J V

08/01/2008 09:30:00
Quote Anchor link
Wat PHP Newie al zei, ga met je verdiepen in HTML en CSS, we willen je gerust helpen met problemen die je onderweg tegenkomt. Elke vlakje wat je hebt en dus normaal in een tabel zou zetten, zet je nu in een div. Die div geef je een id mee en met je css bestand kan je die div een positie en/of groote meegeven.
Hier op phphulp staan ook goeie css tutorailen, vooral die van Jan Koehoorn.

Dit is een klein (heel klein) beginnetje, maar zodra je problemen tegekomt, meld ze dan hier, dan helpen we je.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 09:39:00
Quote Anchor link
Okee komt voor elkaar :)
Ik zal ff kijken naar absolute positionering van de div's, ik denk dat dat de beste optie is

J V

J V

08/01/2008 09:54:00
Quote Anchor link
'Robbert:
Okee komt voor elkaar :)
Ik zal ff kijken naar absolute positionering van de div's, ik denk dat dat de beste optie is

Dat is denk ik wel wat jij nodig hebt, want je hebt een vaste inhoud en geen variabele toch?
Zorg wel dat je een container div hebt (die om alles heenzit) en positioneer die relative en geef hem een margin: 0px auto; mee, dan positioneer je hem tegen de bovenkant van je scherm en in het midden.
Daarna kan je de rest absoluut positioneren. Het hoeft niet, maar kan geen kwaad in jou lay-out, omdat er toch niets veranderd qua inhoud.
Mocht je nu wel een variabele inhoud hebben, dan moet je gaan werken met margins en floats, maar dat is alleen zo als je inhoud (tekst enzo) wel eens veranderd.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 09:59:00
Quote Anchor link
Okee dankjewel, ik ga aan de slag!

Pepijn de vos

pepijn de vos

08/01/2008 10:44:00
Quote Anchor link
al die vreemde fonts enzo, ik denk dat het dan allemaal losse plaatjes worden toch?
kan je niet met image maps werken?
http://www.w3schools.com/tags/tag_map.asp

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Dat kan wel, ik wil alleen niet die lange laadtijden! daarbij komt dat ik het niet bijster professioneel vind :)

Joren de Wit

Joren de Wit

08/01/2008 11:39:00
Quote Anchor link
Om die fonts te kunnen gebruiken, zul je er wel verschillende afbeeldingen van moeten maken. Voornamelijk ook omdat je tekst op z'n kant wilt zetten.

Je hoeft echter geen afbeelding voor de hele vakjes te maken, je zou alleen voor de tekst een plaatje moeten maken. De achtergrondkleur van zo'n vakje kun je gewoon met CSS instellen. Op die manier houd je je plaatjes zo klein mogelijk en beperk je de grootte van je pagina.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

08/01/2008 11:42:00
Quote Anchor link
precies.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:07:00
Quote Anchor link
Hey jongens,

Ik ben er weer eens mee bezig geweest en ik krijg (uiteraard) een andere output in IE dan in de browsers. het live "resultaat" is ondertussen te vinden op http://www.nofaketheater.com/2008.

hier een stukje van mn CSS:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#info {
  position: absolute;
  top: 0px;
  left: 0px;
  background-color: #ec009c;
  width: 230px;
  height: 90px;
  background-image: url(img/info.png);
  background-position: center;
  background-repeat: no-repeat;
  border: 2px solid #ffffff;
}

#foto1 {
  left: 233px;
  left: 250; !important
  width: 225px;
  height: 170px;
}

...en de bijbehorende HTML
Code (php)
1
2
3
4
<div class="container">
    <div id="info"></div>
    <div id="foto1"></div>
  </div>

De container is relative gepositioneerd, met een 0px auto margin. Iemand een idee hoe ik de weergaves hetzelfde kan krijgen? of zal ik het met DOM manipulatie op moeten lossen? :S

edit: zoals jullie zien heb ik de oude !important-hack geprobeerd, werkt neit meer in ie7 :(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robbert van Beek

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:09:00
Quote Anchor link
Allereerst het goede doctype. Zet hem op XHTML 1.0 strict.

Daarnaast wil IE6 nog wel eens lastig doen met relatief en absoluut gepositioneerde elementen. Dat heeft te maken met de hasLayout property die Microsoft verzonnen heeft. Zorg dat al je divs in ieder geval een width hebben, dat scheelt al vrij veel problemen.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:17:00
Quote Anchor link
...okee! ik heb toch een hack kunnen vinden:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#foto1 {
  left: 234px;
  * left: 230;
  width: 225px;
  height: 170px;
}

De regel met * ervoor wordt alleen gelezen door IE... in principe "opgelost" dus.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:23:00
Quote Anchor link
Hacks stel je altijd zo lang mogelijk uit. Je hebt namelijk geen enkele garantie over forward compatibility. Problemen met breedtes en dergelijke zijn vaak ook met slimme standaard CSS op te lossen.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 21:52:00
Quote Anchor link
Ja ik weet het, maarja na een avond aankloten was ik het toch echt zat... de breedtes zijn ingesteld, het probleem is nu alleen dat IE de borders neit bij de breedte van de divs optelt en Firefox en Opera wel.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

22/01/2008 21:58:00
Quote Anchor link
IE6 doet dat wel hoor. Nogmaal: het goede DOCTYPE gebruiken.

Mocht dat nog niet werken, dan ga je met wrapper -divs werken.

Robbert van Beek

Robbert van Beek

22/01/2008 22:36:00
Quote Anchor link
Thanks, ik ga daar nog even mee spelen

edit: trouwens, had je doctype reactie even gemist omdat hij tussen mijn eigen postst in staat... sorry!

edit 2: De doctype heeft het gefixt. Sorry, ik hou me vooral bezig met Java en PHP en kan prima een website vormgeven, maar van CSS positionering, doctypes en dat soort dingen heb ik (nog) geen kaas gegeten. Interessant projectje wat dat betreft ;) thanks!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robbert van Beek

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.