Pretty URLs zonder FollowSymLinks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

30/08/2010 09:39:44
Quote Anchor link
Want die is namelijk disabled. (mijndomein.nl)

Dus kreeg ik de tip van iemand om via PHP een router aan te maken.

Het volgende heb ik in mijn .htaccess gezet

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
  RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
  RewriteRule ^(.*)$ index.php?qry=$1 [L,QSA]



Maar weet voor de rest niet hoe ik dit in php zelf moet afhandelen aangezien ik hier nieuw mee ben.

Ik wil dus van site.nl/nieuws.php?id=202 -> site.nl/nieuws/titel_van_artikel/ maken.

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 30/08/2010 09:47:53 door Www JdeRuijterNL
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:40:15
 
Jelmer -

Jelmer -

30/08/2010 09:56:16
Quote Anchor link
Volgens mij heb je voor mod_rewrite juist FollowSymLinks nodig, dus mod_rewrite gebruiken om voorbij die beperking te komen gaat niet werken.

In je htaccess moet je er dan voor zorgen dat multiviews aanstaat. Hopelijk staat dat al aan, of je moet het aan mogen zetten
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Options +MultiViews


Dan kan je site.nl/nieuws.php aanroepen als site.nl/nieuws/ab/c/d/.... Via $_SERVER['REQUEST_URI'] of $_SERVER['PHP_SELF'] mag je dan gaat uitvogelen welke pagina nu precies is opgevraagd. Maar dat moet niet zo moeilijk zijn als je $_SERVER['REQUEST_URI'] en $_SERVER['SCRIPT_NAME'] met elkaar vergelijkt.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

30/08/2010 10:04:17
Quote Anchor link
Jelmer rrrr op 30/08/2010 09:56:16:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Options +MultiViews



Dan kan je site.nl/nieuws.php aanroepen als site.nl/nieuws/ab/c/d/.... Via $_SERVER['REQUEST_URI'] of $_SERVER['PHP_SELF'] mag je dan gaat uitvogelen welke pagina nu precies is opgevraagd. Maar dat moet niet zo moeilijk zijn als je $_SERVER['REQUEST_URI'] en $_SERVER['SCRIPT_NAME'] met elkaar vergelijkt.


Deze heb ik zojuist in mijn .htaccess gezet en zie geen server foutmelding, dus ik ga er van uit dat deze gewoon aanstaat in het httpd.conf bestand waar ik trouwens ook niet bij mag komen van mijn host.

Wat zijn de volgende stappen die ik moet zetten?
 
Jelmer -

Jelmer -

30/08/2010 10:32:48
Quote Anchor link
Wat je kan doen is even een bestandje test.php in je document-root zetten, met daarin slechts:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php var_dump($_SERVER); ?>


En dan kan je experimenteren met het aanroepen, en wat dat voor gevolgen heeft voor de $_SERVER array. Werkt site.nl/test bijv? En site.nl/test/dit-is-een-neptitel? Je ziet dan in de pagina zelf wat dat oplevert in $_SERVER, en als je een beetje door hebt hoe dat allemaal werkt, zou je aan de hand van bepaalde waarden in die $_SERVER array de code moeten kunnen schrijven om dit-is-een-neptitel uit de URL te halen.
 
Www JdeRuijterNL

www JdeRuijterNL

31/08/2010 17:19:58
Quote Anchor link
Hmm host heeft toch +FollowSymLinks aan gezet :) Zeuren helpt :P
Gewijzigd op 31/08/2010 18:50:15 door www JdeRuijterNL
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.