[PREV] Movie list

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/03/2009 14:54:00
Quote Anchor link
Hallo PH-ers,

Een hele tijd terug ben ik begonnen met het maken van een systeem waarin ik mijn titels van mijn dvd's kan opslaan.

Graag zou ik van jullie willen weten wat er echt totaal nog mist en wat (eventueel) beter kan.

URL: http://movies.dennismertens.nl/
Admin: demo demo

M.v.g.
Dennis Mertens
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 01:00:33
 
Robert Deiman

Robert Deiman

10/03/2009 16:30:00
Quote Anchor link
Quote:
The genre Voorbeeld is added.
Notice: Undefined index: movie in /home/dennismert/domains/dennismertens.nl/public_html/movies/genre/new.php on line 31



Is niet helemaal netjes, krijg ik bij het toevoegen van een genre. ;)

Het ziet er verder niet bepaald goed uit, dus dat moet sowieso beter.

Maar verbeterpunten zonder lay-out:
- Heb je veel films, is het toevoegen van een categorie met de checkboxes niet handig
- Bij het zoeken op een lege string (niets invullen) krijg ik:
Quote:
Results for ''
Action (Genre)
Alle Oz dingen!!! (Reek)
basblabl (Movie)
Humor (Genre)
OZ season 1 (Movie)
OZ season 2 (Movie)
OZ season 3 (Movie)
OZ season 4 (Movie)
OZ season 5 (Movie)
OZ season 6 (Movie)
OZ!!!!! (Reek)
Romantic (Genre)
Urban (Genre)
Voorbeeld (Genre)

Oftewel de boel staat dan goed door elkaar. Ik snap dat het alfabetisch is, maar selecteer op zijn minst anders de 2e optie standaard. Dat maakt het een stuk overzichtelijker.

- Het menu onderaan is niet handig (mijn mening) en ook niet qua benamingen
- admin -> toevoegen nieuwe admin, noem het anders "user"
- Waarom zijn de menu-opties bij zoeken totaal anders?
- De tooltip bij genres waarin je de films bij dat genre plaats kunnen erg lang worden bij veel films.
- Ik kan oneindig veel films met dezelfde naam, hetzelfde genre en ook nog hetzelfde type (dvd/ download) toevoegen.
 
Mitchell

Mitchell

10/03/2009 16:42:00
Quote Anchor link
Offtopic:

Ben je ook van plan dit script vrij te geven? Ikzelf was van plan ook zoiets te gaan schrijven voor me anime kijk collectie, maar nooit de tijd voor gehad. :)


Ben niet helemaal weg geblazen door het grafische gedeelte, maar dat komt waarschijnlijk omdat dit nog een test/beta is? Verder werkt het naar mijn mening wel goed. Misschien wat doen met die lege ruimte aan de rechterkant? Opvullen met wat extra data zoals lengte van de film of als het een serie is, hoeveel afleveringen?
 
Dennis Mertens

Dennis Mertens

10/03/2009 16:47:00
Quote Anchor link
De foutmelding was mij nog niet opgevallen :).

De zoek functie moet idd nog flink verbeterd worden. Ik had hier al een topic gestart over mogelijk oplossing van mijn probleem, maar niemand had een goede oplossing. Dus daar ben ik nog steeds mee bezig.

En dat de boel door elkaar staat is wel goed. Alleen je hebt denk ik wel gelijk dat per Section automatisch aangevinkt moet zijn.

En benamingen vind ik momenteel een bijzaak, maar iig bedankt voor de opmerkingen ik zal ze noteren.

En idd er zit geen limiet of controle op, of de film uberhaupt al is toegevoegd.

En alle films in de tooltip tonen kan idd een probleem veroorzaken wanneer deze erg lang wordt (veel films dus). Ik zal even kijken wat ik daar het beste voor kan verzinnen.

Nogmaals bedankt voor de 'verbeterpunten', en die error is echt slordig, die had ik niet verwacht :p zal er snel naar kijken!!

Mitchell schreef op 10.03.2009 16:42:
Offtopic:

Ben je ook van plan dit script vrij te geven? Ikzelf was van plan ook zoiets te gaan schrijven voor me anime kijk collectie, maar nooit de tijd voor gehad. :)


Ben niet helemaal weg geblazen door het grafische gedeelte, maar dat komt waarschijnlijk omdat dit nog een test/beta is? Verder werkt het naar mijn mening wel goed. Misschien wat doen met die lege ruimte aan de rechterkant? Opvullen met wat extra data zoals lengte van de film of als het een serie is, hoeveel afleveringen?
De pagina met de film informatie is nog niet geheel af. Even kijken welke gegevens op de IMDb site nuttig zijn om hier te laten weergeven.

En ik zal denk ik dit script wel vrij geven als mijn Portfolio site af is.

Edit
En de grafische gedeelte is ook niet mijn prioriteit. Ik kan er wel een hele mooie flitsende design omheen zetten, maar als iemand anders dit script wilt inbouwen moet dat toch allemaal weg. En als ik het zelf ga gebruiken, gebruik ik natuurlijk mijn eigen design.

Ik heb het expres basic gelaten, en ja ook de lettertype etc. heb ik expres zo gekozen.

Ook deze error die ik nu zie:
Quote:
Warning: file_get_contents(http://www.imdb.com/title/HOMO'S <n) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/dennismert/domains/dennismertens.nl/public_html/movies/cls.imdb.php on line 9

Is bekend. Ik was tot nu toe de enige die 'toegang' had tot de 'pagina/dir/site/systeem' en het laatste wat ik erin had gezet was die IMDb connector/ripper hoe je het wilt noemen.

Dus hij is bekend

Edit again
Het pagina systeem op 10 gezet (10 m.p.p.*)

Quote:
* f.p.p. = movies per page
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.