Previous step ID

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Simon Rep

Simon Rep

13/11/2019 15:15:47
Quote Anchor link
Ik heb een lijst (CSV) die overeenkomt met de inhoud van een MySQL database.

Alleen in de CSV is de opmaak horizontaal; naam -> probleem -> oplossing

In de database verwijzen de tabellen 'probleem' en 'oplossing' naar een previous ID.

De tabel 'oplossing' verwijst naar probleem maar bij een export (en ook graag import in de toekomst) kan ik geen relatie meer leggen naar 'naam' voor 'oplossing'.

Ik heb gelezen over foreign key maar ik weet niet hoe ik dit moet toepassen.

Er zijn twee databases; flowcharts en flowchart_steps
De tabelstructuur van flowchart_steps is:
id
flowcharts_id (uit de flowcharts db)
prev_step_id
step_text

Geen idee of ik hier hulp kan krijgen maar het probleem is dat in de CSV (naam>probleem>oplossing) op 1 lijn staat.
Als ik exporteer uit de database kan ik geen relatie leggen.

Is er een MySQL code denkbaar om een selectie te maken en die te exporteren naar CSV?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:17:29
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

13/11/2019 16:31:41
Quote Anchor link
Quote:
Is er een MySQL code denkbaar om een selectie te maken en die te exporteren naar CSV?


Op deze pagina :

https://stackoverflow.com/questions/356578/how-to-output-mysql-query-results-in-csv-format

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
SELECT order_id,product_name,qty
FROM orders
WHERE foo = 'bar'
INTO OUTFILE '/var/lib/mysql-files/orders.csv'
FIELDS TERMINATED BY ','
ENCLOSED BY '"'
LINES TERMINATED BY '\n';
 
Simon Rep

Simon Rep

13/11/2019 16:37:36
Quote Anchor link
Thx, het importeren naar CSV is niet zozeer een probleem.

Ik zou graag de 'previous-step' achter elkaar willen zetten.
De database gaat een stroomschema door en haakt steeds terug naar een eerder ID.
Dat is als je het gaat exporteren niet meer leesbaar of te bewerken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2019 17:09:07
Quote Anchor link
Informatie die je niet exporteert naar je CSV is weg.

Zorg dus in ieder geval dat alle relevante informatie in je CSV aanwezig is.

Dan is het waarschijnlijk van belang dat de rijen in de goede volgorde staan, maar als het sorteren niet (goed) lukt in een query zou je dit altijd kunnen verplaatsen naar PHP zelf, of een ander stuk functionaliteit die de CSV verder verwerkt.

CSV is zelf niet zo geschikt om informatie uit af te leiden als dit een simpele "regelindeling" ontstijgt.

De vraag is: wat is je uiteindelijke doel? Dat je blootlegt hoe de onderlinge verbanden tussen (verschillende) problemen / oplossingen zijn, wat nu niet duidelijk wordt uit de CSV (waarschijnlijk omdat er informatie ontbreekt die je niet hebt geëxporteerd)?

Ik zie niet helemaal hoe de flowcharts tabel hier bij komt kijken? Is dat de tabel die de problemen en oplossingen aan elkaar knoopt? Of is dat de concrete implementatie van de abstracte "problemen" en "oplossingen" tabellen? Wat is de relatie tussen al deze tabellen? Heb je een voorbeeld met wat data, dat maakt dit alles waarschijnlijk een stuk concreter.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.