Printen van een pagina waar flash in zit

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- -

- -

01/09/2008 11:51:00
Quote Anchor link
Moggel!

Zit hier met een klein probleempje. We zijn bezig met een pagina waarop allerlei data wordt uitgepoept, waaronder data in een zogenaamde Flash XML chart. Allemaal leuk en aardig, je kan ervoor kiezen om zo'n chart te printen dmv rechtsklik->print. Werkt goed!

Nu het probleem; ik wil die gehele pagina uitprinten, inclusief die chart. Want het is de bedoeling dat er nog meer van die dingen in gaan komen, en je wilt een totaal plaatje kunnen afdrukken, van al die data en niet van een chart per keer... Aangezien de gebruikers van die pagina geen moeilijke fratsen willen uithalen met bv. eens screenshot, zoeken wij een oplossing voor dit probleem...

Iemand een idee?

Ik hoor het graag ;)

Groeten,
Chris

Edit:
Het probleem zit in Firefox, en is op het internet een bekend probleem. Probleem ligt echter niet precies bij Firefox, maar de mensen achter die SWFjes. Zie dit topic op een Amerikaanse website voor meer informatie. Het probleem is voor mij opgelost, ik ben overgestapt op een JS systeem. Bedankt voor de reacties! Greetz, chris@work
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:09:57
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2008 12:06:00
Quote Anchor link
Ipv een Flash-ding gebruiken gewoon een plaatje?
Google heeft ook een API/ding waarmee je die grafieken kan laten zien: http://code.google.com/apis/chart/
 
- -

- -

01/09/2008 12:52:00
Quote Anchor link
@Eddy, het is een interne applicatie, en we mogen/kunnen om die reden geen gebruik maken van applicaties die op andere domeinen staan...

Het liefste zoeken wij een oplossing die het printprobleem verhelpt, mocht niemand die weten hebben we nog een fallback naar een javascript applicatie (prototype). Maar aangezien ik er al zo'n 10-12 uur in dat flash ding heb zitten, zou het natuurlijk het beste zijn dat ik daar mee verder kan gaan....
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

01/09/2008 13:05:00
Quote Anchor link
Umm, de print() functie overschrijven, en je eigen maken waar je via swfobject (gebruik je vast al hiervoor?) de interne print functie van die flash aanroept, en daarna de standaard print functie?
 
- -

- -

01/09/2008 14:20:00
Quote Anchor link
Dat gaat hem dus niet gaan worden... Probleem zit hem in FFox, in Safari print hij wel de flash charts uit maar niet in Firefox...
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

01/09/2008 15:30:00
Quote Anchor link
kun je de charts niet samenvoegen in een flashobject?
 
- -

- -

01/09/2008 15:31:00
Quote Anchor link
Nee, de pagina is in 5 delen verdeeld, van boven een form, in het midden een kaart en aan de rechterkant nog wat frutsels (waarvan 2 in flash), en daaronder nog 3 vakjes waar dus ook flash in komt.

Maar, het is allemaal al verholpen, we zijn overgestapt op een JS die het allemaal wel regeld ;)

Edit:
Zie de beginpost!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
Lode

Lode

01/09/2008 16:17:00
Quote Anchor link
Is 'gewoon' een dikke Firefox bug...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.