Printen vanuit PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wim

Wim

15/11/2006 13:50:00
Quote Anchor link
Ik wil een bestand maken dat ik vanuit PHP kan aanmaken, en daar gegevens in kan veranderen met bijv. str_replace().
Dit omdat ik het betreffende bestand steeds wil laten updaten met nieuwe gegevens die ik uit een database haal, en vervolgens automatisch wil laten opslaan/uitprinten.

Ik heb dit wel eens eerder gedaan met een RTF bestand, echter het uitprinten hiervan is een drama. Word heeft geen command line optie om te printen, en Write dat het wel heeft gooit de opmaak door de war. In het bestand staan 2 plaatjes en een tabel, dus een gewoon tekstbestand werkt ook niet. Ik zou het bestand ook in html opmaak kunnen maken, maar ik weet niet of dat te printen is. (de output van de html dan natuurlijk, niet de code)

Heeft iemand suggesties voor een (andere) oplossing waarbij ik het bestand kan wijzigen en vanuit een PHP script kan printen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:08:58
 
Frank -

Frank -

15/11/2006 13:52:00
Quote Anchor link
Maak een pdf-bestand aan met fpdf. Een pdf-file kun je eenvoudig printen en ziet er altijd hetzelfde uit, welk besturingsysteem of browser je ook gebruikt.
 
Wim

Wim

15/11/2006 14:56:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip Frank. Ik ga daar eens naar kijken.

Ondertussen kwam ik ook volgend stukje code tegen dat zou moeten werken. (op Windows servers).

header("Content-type: application/msword");

$word = new COM("Word.Application") or die("Kon Word niet starten");
$word->visible = true;
$word->Documents->Open($filename);
$word->ActiveDocument->PrintOut();
$word->ActiveDocument->Close();
$word->Quit();

Helaas resulteert dit bij mij in een lange wachtperiode waarbij er niets gebeurd. Het zou in mijn geval denk ik wel handiger zijn dan pdf.

Iemand die hier iets over weet? Word is netjes geïnstalleerd op de server. De header heb ik overigens zelf bijgevoegd omdat ik anders volgende foutmelding kreeg:

"De opslagruimte voor macro's kan niet worden geopend."
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.