Privacy online en de opslag van data

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/10/2012 21:33:46
Quote Anchor link
Vanavond kreeg ik via een vriend een documentaire doorgestuurd. Hij duurt een uur, maar ondanks dat ik dit eigenlijk al min of meer wist vond ik het een indrukwekkende documentaire. Hij is te zien via de onderstaande url:

de docu over jouw privacy

Hij is voornamelijk bedoeld voor de mensen, die wel eens nadenken over hun privacy op internet. Wat wordt er van mij opgeslagen en wat gebeurd er met deze gegevens? Dit beantwoord een deel van die vragen.

Maar mijn vraag is, wat is jullie mening hierover? Voelen jullie je nog wel veilig op internet? Wat als Nederland net zoiets als Frankrijk door voert wat betreft downloaden? Vragen, vragen en nog eens vragen. Schendt dit alles de privacy? En hoe zouden we dit eigenlijk anders kunnen doen? Hoelang laten we dit nog door gaan en waar is onze grens?

(advies: neem even de tijd om hem helemaal te kijken, voor je reageerd)
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:08:56
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/10/2012 23:36:09
Quote Anchor link
Pfff, dat duurde even. Wel interessant.

Normaal sta ik er niet zo bij stil, maar inderdaad... er wordt steeds meer van iedereen opgeslagen. Nu nog niet zo heel erg, maar als straks alle gegevens aan elkaar worden geknoopt dan moet je maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Uit veiligheidsoverwegingen vind ik het oké dat bepaalde gegevens worden opgeslagen. Maar zodra er commerciële belangen om de hoek komen kijken, wordt het onprettig. En daarbij, het analyseren van data is heel lastig. Je kunt data niet 1-op-1 reflecteren op mensen. Voorbeeldje. Iemand in mijn omgeving is ziek. Ik besluit op internet op te zoeken wat die ziekte precies inhoudt. Mijn zoektermen worden opgeslagen en doorgegeven aan de verzekeraar... die vervolgens concludeert dat IK ziek ben! En zo zijn er natuurlijk tig dingen te verzinnen. Uit veiligheidsoverwegingen data (tijdelijk) opslaan is prima, maar meer dan dat moet het ook niet worden vind ik.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.