private, public, global...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Creatieve Front-end developer gezocht!

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Microsoft Acess Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Software Developer, en komen de volgende kennisgebieden jou niet vreemd voor: MS Acces, C# & SQL? Vind jij het daarnaast leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een bijzondere branche? Lees dan snel verder! Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 volgende »

Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:31:00
Quote Anchor link
in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?

zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wesley Overdijk
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 01:22:49
 
Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
array_search? Of array_keys met als 2e argument de waarde die je zoekt.
 

27/01/2010 18:33:00
Quote Anchor link
See Also

array_search() - Searches the array for a given value and returns the corresponding key if successful
isset() - Determine if a variable is set and is not NULL
array_key_exists() - Checks if the given key or index exists in the array
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:37:00
Quote Anchor link
array_search is false als de key niet is gevonden neem ik aan? dus:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
if($suitFlush = array_search(5,$suits))
{
    $punten = checkFlush($suitFlush, $player[1]);  
}


Kan.
 
- Mark -

- Mark -

27/01/2010 18:44:00
Quote Anchor link
Is de waarde waar je op zoekt wel uniek? Anders weet je nog niet zeker of je de goede sleutel hebt of wel? Ik weet niet of dat iets uit maakt voor je script.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 18:56:00
Quote Anchor link
Ja de waarde is uniek. Ik ben bezig met een poker engine... en het einde van een spel heeft maximaal 7 kaarten *voor 1 speler dus* dus het kan niet zijn dat je 2 keer, 5 keer de zelfde suits hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
- Mark -

- Mark -

27/01/2010 19:00:00
Quote Anchor link
:tup: Ik heb niet veel verstand van poker dus ik ga er maar van uit dat het klopt wat je zegt.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 20:51:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een basic vraag, dus ik vraag het hier maar weer...

in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?


zelfde met functies. hoe zit dit precies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
Jelmer -

Jelmer -

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 21:25:00
Quote Anchor link
Ja dat maakt uit.
private = de variabelen mogen alleen binnen de klasse gebruikt worden
protected = de variabelen mogen alleen binnen de klassen en de subklassen gebruikt worden
public = alles mag de variabelen gebruiken
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:27:00
Quote Anchor link
oke... is er een tutorial, waar ik sub classes kan leren gebruiken dan? *nog nooit van gehoord namelijk* ook een constructor zou ik graag snappen. wat het is, en hoe je het maakt.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 21:34:00
Quote Anchor link
oke.. dan is dit een algemeen vragen topic... sorry daarvoor.. Ik vond het gewoon stom om voor elk kleine vraagje een topic aan te maken.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

27/01/2010 21:41:00
Quote Anchor link
Een klein vraagje kan tot een groot antwoord of misschien een discussie leiden. En kan later gelezen worden door mensen met dezelfde vraag.

Maar als je de tutorial doorleest die Jelmer al noemt kon je al een heel eind.
 
Mark Kazemier

Mark Kazemier

27/01/2010 22:05:00
Quote Anchor link
Na het lezen van die tutorial heb je misschien ook nog wel wat aan:
http://development.blog.markkazemier.nl/category/oop-gastenboek/
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

27/01/2010 22:23:00
Quote Anchor link
Why do we need a Constructor?
It is needed as it provides an opportunity for doing necessary setup operations like initializing class variables, opening database connections or socket connections, etc. In simple terms, it is needed to setup the object before it can be used.

"opening database connections"
Hoe werkt dit dan? Hoe roep ik een database connectie aan in een class? dat zie ik namelijk nergens staan....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
Afra ca

Afra ca

27/01/2010 22:45:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 27.01.2010 21:25:
Wat is er mis met een nieuw topic openen?! Nu zijn de posts hierboven allemaal nutteloos geworden omdat de vraag weg is...

http://phptuts.nl/view/45/5/


Met hem.
 
- Jim  -

- Jim -

27/01/2010 22:48:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 27.01.2010 18:31:
in php OOP, een class, maakt het uit hoe je een var maakt? e.g. public, private, global etc.

of maakt dat niet uit? als het wel uitmaakt... wat is het verschil? en wanneer gebruik ik wat?


global (zonder private, protected, public) : $var = 'foo';
is voor de hele package bruikbaar. Packages worden niet gebruikt in PHP, misschien dat iemand zo snel weet of het namespace afhankelijk kan zijn.

private $private = 'hidden4all'; is alleen voor het eigen object bruikbaar
protected: $protected = 'objects_and_extends'; voor het eigen object en extends
public: $public = '4all'; is voor alles en iedereen zichtbaar.

Het advies is vaak om alles/zo veel mogelijk private te maken, en public getters te maken.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

28/01/2010 09:30:00
Quote Anchor link
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.

EDIT:
ik denk dat ik er wel achter ben, als ik het zo lees.
klopt dit dan:

in de functie, van de constructor, zet ik als waarden, wat er door de class meegegeven word. het is vroeg ik ben moe dus ik geef de uitleg anders:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
class User {
  private $_username;

  public function __construct($name) {
    $this->_username = $name;
  }


  public function getUsername() {
    return $this->_username;
  }
}


$user = new User('jan'); //Dus wat ik hier invul, is de $name in de  __construct($name); ?
echo $user->getUsername();
?>


en als ik nou:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$user
= new User();
?>

zou doen? Wat doet de constructor dan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door wesley Overdijk
 
TJVB tvb

TJVB tvb

28/01/2010 09:36:00
Quote Anchor link
waar las je dat private evil is?

Waardes die je niet altijd mee geeft kun je een defaullt value geven.

public __construct($name,$level = 1)....
 
Johan Dam

Johan Dam

28/01/2010 09:38:00
Quote Anchor link
inderdaad volgende x nieuw topic aanmaken, ik lees de vraag en de eerste paar antwoorden gaan over het zoeken in arrays, erg verwarrend,

een constructor geef je de info mee die absoluut noodzakelijk zijn, zoals bv een database object voor de mysql connectie,

$db = new Database();
$cla = new Classe($db);

kan je prima doen
 
- Jim  -

- Jim -

28/01/2010 09:40:00
Quote Anchor link
wesley schreef op 28.01.2010 09:30:
Maar ik las juist ergens: Private is evil.

En ik snap de constructor nog steeds niet. Wat ik probeer te bereiken is dat ik bij het aanmaken van de class de keuzen heb of ik al een waarde meegeef of niet. Zoals een database connectie zou wel fijn zijn. Al heb ik geen idee hoe ik dat doe.


Private is het beste te gebruiken. Deze kan je met een public get_x functie ophalen. Wie zegt dat private evil is, snapt het denk ik niet.

Een constructor wordt gebruikt om het object aan te maken.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.