private static

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Software developer - senior

Functie omschrijving Voor een echt softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking voor de afdeling Software Development! Ben jij op zoek naar een werkgever waar meerdere software developers werken aan interessante projecten? Ben jij op zoek naar een werkgever waar je onderdeel wordt van een team dat echt passie heeft voor het ontwikkelen van software? Dan ben je hier aan het juiste adres! Als softwareontwikkelaar kom je terecht bij een onafhankelijk, door kwaliteit gedreven, doortastend en daarbij op een Agile wijze werkend bedrijf. Ben jij een expert in het vertalen van Componenten van Functionaliteit naar Business lagen?

Bekijk vacature »

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

PHP Developer - medior functie

Functieomschrijving Ben jij innovatief en wil jij je kennis graag delen met jouw nieuwe collega's? Lees dan snel verder! Voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Roosendaal zoeken wij een Symfony developer. Of je nou junior, medior of senior bent, je krijgt hier alle vrijheid en verantwoordelijkheid om jouw eigen loopbaan te ontwikkelen. Je gaat je hier bezig houden met en inspelen op de actualiteiten van jouw vakgebied. Techstack: Symfony, PHP, mySQL. Kennis van Svelte is helemaal mooi meegenomen. Bedrijfsprofiel Al sinds '99 is dit webbureau actief. De kernwaarden binnen het bedrijf zijn integer, dienstbaar en deskundig. Je komt

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Unthinking majority

unthinking majority

19/01/2015 23:08:26
Quote Anchor link
Hallo,

Is het een goede manier om vanuit een static functie inloggegevens
op te halen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
class DBverbinding{

private static $host;
private static $db;
private static $user;
private static $password;

public static function getHost(){
self::$host = "127.0.0.1";
return self::$host;
}


public static function getDB(){
self::$db = "unthinking";
return self::$db;
}


public static function getUser(){
self::$user = "";
return self::$user;
}


public static function getPW(){
self::$password = "";
return self::$password;
}
}

?>


Met private, protected en public werkt het namelijk allemaal vanuit een andere class.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 19/01/2015 23:08:59 door Unthinking majority
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 05:32:49
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/01/2015 23:32:20
Quote Anchor link
Unthinking majority op 19/01/2015 23:08:26:
Met private, protected en public werkt het namelijk allemaal vanuit een andere class.
Alvast bedankt.


vanuit de andere classes roep je enkel de methods (functies) aan. Probeer je echter de properties (variabelen) van de class te benaderen dan krijg je een foutmelding tenzij je de properties public maakt. Zo ook als je de methods private of protected maakt in plaats van public.
Gewijzigd op 19/01/2015 23:33:05 door Frank Nietbelangrijk
 
Unthinking majority

unthinking majority

19/01/2015 23:59:34
Quote Anchor link
Bedankt, dat klopt.
Ik zou protected methods willen ophalen vanuit de andere class.
DBverbinding::getHost() en de rest heb ik protected gezet.

Dat wil ik dan zo gebruiken maar ik krijg deze fout:
"Fatal error: Call to protected method DBverbinding::getHost() from context 'Unthinking' in i:\think\htdocs\unthinking.php on line 11"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<?php
include_once "DBverbinding.class.php";

class Unthinking{
private $host;
private $database;
private $username;
private $password;

public function __construct(){
    $this->host = DBverbinding::getHost();
    $this->database = DBverbinding::getDb();
    $this->username = DBverbinding::getUser();
    $this->password = DBverbinding::getDb();
        
    
        try{
            $this->db = new PDO("mysql:host=". $this->host .";dbname=". $this->database ."",$this->username /*,$this->password */);
            $this->db->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
        }

        catch(PDOException $e)
        {

            $this->set_error("Fout op regel: ".$e->getLine());
            $this->set_error("Foutmelding: ".$e->getFile());
            $this->set_error("Fout in bestand: ".$e->getMessage());
        }
}
}


$majority = new Unthinking;
?>
Gewijzigd op 20/01/2015 00:05:17 door unthinking majority
 
Dos Moonen

Dos Moonen

20/01/2015 00:18:54
Quote Anchor link
Nee.

Als je goed bezig bent komt je code in een version control system (VCS) te staan.
Wachtwoorden wil je niet in dat VCS hebben staan maar in een configuratie bestand.
Zet a.u.b. wel een dummy config bestand in je VCS.

Je mag helemaal zelf weten of dat config bestand een ini file, een yaml file, xml file, json file of iets dergelijks is.

Verder heb je die info alleen nodig om een connectie op te zetten. Zodra de connectie tot stand is gekomen (of dat mislukt) wil je eigenlijk dat die data nergens meer in PHP te vinden is.

Zet je het in een array? Weg met de array!
Maak je een DatabaseConfig class die het config bestand uit leest? Weg met de instantie zodra je de gegevens niet meer nodig hebt!

PS. dat je geen VCS gebruikt is geen reden om een slechte gewoonte aan te leren.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 14:27:35
Quote Anchor link
Okeey,
Ik vind die manieren allemaal geweldig maar niet alle lijken mij echt veilig genoeg als ze
van overal bereikbaar kunnen zijn.
Alles in een array zetten is niet zo moeilijk en de array verwijderen of hergebruiken ook niet.
Op de website van yaml hebben ze het over een hack.
XML lijkt me handiger te gebruiken als er al een verbinding met een database is.
Json jquery is sowieso 90 kB en wil het liefst geen 90 kB dataverkeer gebruiken per inlogpoging.
ini lijkt me nog wel een handige manier.

Bij al deze vraag ik me wel af hoe de gegevens protected ingeladen kunnen worden dus niet buiten het object toegankelijk zijn.
Een slechte gewoonte aanleren is niet zo slecht volgens mij maar op gebied van veiligheid is het niet zo verstandig denk ik.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 14:34:11
Quote Anchor link
>> Op de website van yaml hebben ze het over een hack.
>> XML lijkt me handiger te gebruiken als er al een verbinding met een database is.

Wat bedoel je hiermee? Yaml of xml heeft niks met veiligheid te maken.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 15:00:15
Quote Anchor link
Ik zie nu inderdaad dat Yaml of xml niets met de veiligheid van elkaar te maken hebben.
In mijn geval lijkt Yaml of xml overbodig omdat ik
gegevens van een centraal punt op zou willen halen om verbinding te maken met MySQL.
Een soort DHCP functie waarbij elke class de gegevens op kan halen om verbinding te maken met MySQL.
Ik vraag me af hoe ik bijvoorbeeld een statische functie zou kunnen gebruiken om daarbij private properties op te kunnen halen.
In ieder geval bedankt.
Gewijzigd op 20/01/2015 15:03:28 door unthinking majority
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 15:02:23
Quote Anchor link
Vergeet static, vergeet private ... en leg dan eens even in normale simpele taal uit wat je precies wilt, en waarom?
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 15:15:12
Quote Anchor link
In simpele taal:
toegang tot de database hergebruiken.

Inderdaad eerder protected dan private. (srry was foutje)
het gaat om dit stukje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$this
->host = DBverbinding::getHost();
$this->database = DBverbinding::getDb();
$this->username = DBverbinding::getUser();
$this->password = DBverbinding::getDb();
?>

Ik zou gegevens op willen halen maar ook willen hergebruiken.
Als host heb ik nu localhost of 127.0.0.1.
Maar als ik van host 1 naar host 2 ga wil ik niet dat alles gewijzigd moet maar dat er een vast centraal punt is.
Omdat het ip-adres van de mysql-host meestal niet variabel is, heb ik geleerd om static te gaan gebruiken.

Toevoeging op 20/01/2015 15:33:19:

Misschien een makkelijkere uitleg.

DATABASE gegevens
| |
\|/ \|/
registratie.php login.php
Gewijzigd op 20/01/2015 15:35:35 door unthinking majority
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 15:46:06
Quote Anchor link
Maar wat is nu precies je vraag dan? Je kunt je database-gegevens toch gewoon ergens in een configuratiebestand zettten? Al je configuratiegegevens stop je in een object, en uit dat object kun je dan de gegevens ophalen.

Je zou ook kunnen gaan werken met een service container (dependency injection) maar ik weet niet of je daar de kennis voor hebt.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:03:01
Quote Anchor link
Zo'n service container is eigenlijk wat ik bedoelde.
De vraag was dus eigenlijk of het de beste manier is om een service container te gebruiken of een configuratiebestand.
Deze prioriteit hou ik altijd aan: veiligheid->snelheid->makkelijkheid
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:08:29
Quote Anchor link
Het hangt er vanaf waar je zelf de voorkeur aan geeft. Uiteindelijk is een service container makkelijk, maar die is wel moeilijker om te maken. Het is niet iets wat je zomaar even doet, en het steekt ook anders in elkaar dan jouw eerdere voorbeelden.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:26:01
Quote Anchor link
Statisch is dus het probleem.
Variabel werkt alles maar statisch kan ik het niet veilig maken.
Met een zoekrobotje is dat zo te hacken.

Mijn voorkeur gaat naar een service container.
1 service punt waarbij honderden classen onderling met elkaar kunnen praten.
Ik wil niet dat een object ermee kan praten dus dat het protected blijft.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:37:20
Quote Anchor link
Ik snap echt niet wat je bedoelt. Wat heeft een zoekrobot er mee te maken??

Objecten moeten ook met je service container praten, dus ik snap niet waar jouw angst vandaan komt. leg eens uit waar je bang voor bent? Wat denk jij dat er kan gebeuren?
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:41:32
Quote Anchor link
Wanneer de link bekent is zou dat include kunnen worden van buitenaf en dus
zo de mysql login gegvens op kunnen halen.
En zou er remote alle adres en privacy gevoelige informatie opgehaald kunnen worden.
Dat heeft er mee te maken waarom veiligheid mijn eerste prioriteit is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:46:42
Quote Anchor link
>> Wanneer de link bekend is zou dat include kunnen worden van buitenaf en dus

Dus zet je dat bestand buiten de public folder zodat niemand er bij kan.
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 16:54:04
Quote Anchor link
Maar is die link dan nog wel toegankelijk vanuit een public class?

Toevoeging op 20/01/2015 16:56:33:

Ik heb namelijk alleen nog maar een localhost.
PHP heb ik nog nooit public gebruikt.
Dus misschien dat mijn kennis daarbij misschien wat minder is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 16:58:12
Quote Anchor link
>> Maar is die link dan nog wel toegankelijk vanuit een public class?

Uiteraard. Ik denk dat je beter eerst even wat beter in kunt lezen hoe classes werken, want ik merk dat je hier nog niet helemaal goed van op de hoogte bent. Je trekt allerlei "vreemde" conclusies die niet kloppen.
Gewijzigd op 20/01/2015 16:58:39 door Ozzie PHP
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 17:01:41
Quote Anchor link
Quote:
Je trekt allerlei "vreemde" conclusies die niet kloppen.


Mag ik als leerpuntje mogen weten welke conclusies niet kloppen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/01/2015 17:11:04
Quote Anchor link
>> Mag ik als leerpuntje mogen weten welke conclusies niet kloppen?

Ja dat mag uiteraard. Je trekt conclusies op basis van dingen die niets met elkaar te maken hebben. Public, protected en private hebben niets te maken met het feit of bestanden binnen of buiten de webroot staan. Het geeft enkel aan hoe de methods en properties in een class (wel of niet) door andere classes benaderd kunnen worden. Dit heeft verder niets te maken met "de buitenwereld". Als je je bestanden buiten de webroot zet, kunnen hackers er niet bij (tenzij ze je server in weten te komen). Vanuit programmeer-oogpunt ga je vervolgens bepalen of je public, protected of private methods en properties gaat gebruiken, maar dit heeft dus niks te maken met veiligheid tegen hackers. Het heeft wel alles te maken met slim programmeren.
Gewijzigd op 20/01/2015 17:11:25 door Ozzie PHP
 
Unthinking majority

unthinking majority

20/01/2015 17:21:09
Quote Anchor link
Dat begrijp ik.

Ik zie nu niet zo snel waar ik die conclusie heb getrokken.
Een webrobot is totaal verschillend tussen een zoek of hack robot.
Misschien dat ik het onduidelijk neergezet heb ergens.
Public heeft er mee te maken dat het buiten de class als object toegankelijk is.
Protected en Private heeft ermee te maken dat het alleen binnen de class toegankelijk is.
Wanneer alle static properties zowel private, protected of public toegankelijk is, is de veiligheid weg.

En natuurlijk heeft het mede veiligheid tegen hackers te maken.
Wanneer ik op een andere server een stukje php neerzet en een andere class include is het niet de bedoeling dat die mijn static gegevens op kunnen halen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.