"Probleem" bij berichten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PH Piet

PH Piet

13/02/2012 00:00:21
Quote Anchor link
Mijn berichten-systeem ziet er als volgt uit: http://www.pictourl.com/clean/7db5b1ad

Werk goed maar, als iemand dezelfde naam heeft "toevallig" (bv: Tester T) dan weten andere gebruikers niet Wie Wie is.

Nu is mijn vraag: "Hoe zouden jullie het oplossen?".
-OF-
Is het eventueel mogelijk een foto te tonen wanneer je met je pijtje over de naam van een gebruiker gaat?
Gewijzigd op 13/02/2012 00:02:24 door PH Piet
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:21:15
 
Remko Tes

Remko Tes

13/02/2012 00:37:49
Quote Anchor link
Je kunt in sql aangeven dat de index van een waarde 'unique' moet zijn, wat ik er van begrepen heb is het dan niet mogelijk om een zelfde waarde in te voren..

Mocht ik het verkeerd hebben begrepen ben ik ook benieuwd naar de opties
 
PH Piet

PH Piet

13/02/2012 00:54:54
Quote Anchor link
De gebruikers die zich hebben ingeschreven met naam en voornaam worden automatisch in de lijst "Aan:" geladen in een "dropdown" menutje. Natuurlijk moeten gebruikers zich registeren via hun emailadres (dat uniek moet zijn) en hun profiel activeren.
 
Frank WD

Frank WD

13/02/2012 03:09:51
Quote Anchor link
Als men zich moet registreren dan kun je de naam veld toch uniek aangeven?
Als je dan een gebruikers hebt als: Puk van Petteflat en er is iemand die de zelfde naam wilt gebruiken. Deze 2e persoon krijgt dan de melding naam reeds in gebruik. U dient een andere naam te kiezen.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

13/02/2012 11:52:03
Quote Anchor link
Er is een reden waarom men traditioneel met een username werkt.
Die username moet uniek zijn.

De redenen daarvoor ... heb je eigenlijk zelf al gegeven in je vraag.

Inloggen doe je met die username. Daarnaast mag je uiteraard ook de echte naam in het profiel opnemen.

Wat eventueel ook kan, is dat de gebruiker inlogt met zijn e-mailadres. Dan moet het veld "email" op uniek gezet worden.
Meestal onthoud je beter met welk e-mailadres je hebt geregistreerd, dan met welke username.
 
Erwin H

Erwin H

13/02/2012 12:05:15
Quote Anchor link
Oplossing 1 hebben Frank en Kris al gegeven, maak gebruik van unieke usernames.
Maar oplossing 2 is om iets anders (semi-)unieks te tonen bij de namen. Dat kan inderdaad een foto zijn, of misschien hun echte (voor)naam, of als je ook een vrienden systeem hebt dat je kan zien of de persoon een vriend is. Echter bij deze tweede oplossing zal je altijd de mogelijkheid houden dat het nog steeds gelijk blijft en dus onduidelijk wie wie is. Als ze beide bijvoorbeeld geen foto hebben toegevoegd valt dat al weer af. Voornaam is ook al snel gelijk en als ze dan ook nog eens allebei geen vriend zijn is alles weer gelijk.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.