probleem downloaden file

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Backend Developer Scrummaster .NET

Samengevat: Deze werkgever is een ambitieus internetbedrijf met een passie voor digitale communicatie. Ben jij geschikt als Backend Developer? Heb je ervaring met .NET platform? Vaste baan: Backend Developer / SCRUM Master Scrum HBO WO €3.800 - €6.000 Deze werkgever is een innovatief bedrijf met enthousiaste mensen die jarenlang ervaring hebben met het ontwikkelen internet- en intranetoplossingen. Wij houden van korte lijnen en open en eerlijke communicatie. Wij zetten graag onze jarenlange ervaring in om perfect werkende oplossingen te ontwikkelen. Wij ondersteunen dienstverlenende organisaties bij het ontwikkelen en realiseren van een effectief, adaptief communicatieplatform. Je ontwikkelt met ons de meest

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 12:39:15
Quote Anchor link
Goedendag,
Ik ben een programmeer leek maar heb een probleem met een scriptje waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik maak gebruik van een script dat inlogd op een bepaalde website en daar een bestand download en op mijn eigen server onder bepaalde naam weer opslaat.
Nu gaat dat goed zolang het een directe verwijzing is naar het bestand.

Maar nu moet ik vrijwel hetzelfde doen maar kan ik niet rechtstreeks naar het bestand verwijzen omdat deze dynamisch opgebouwd wordt en de naam dagelijks veranderd (zit een maand en datum in bestandsnaam.
Wel heb ik een vaste link die ervoor zorgt dat laatste bestand automatisch start met downloaden.
Dat werkt echter zolang ik die gewoon ind e browser open en het bestand dan naar mijn computer download.
Deze link ziet er als volgt uit:

http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

als ik het script met deze url als locatie van file aanroep via cron-job krijg ik de volgende foutmelding:

/bin/sh: -c: line 0: unexpected EOF while looking for matching `"'
/bin/sh: -c: line 1: syntax error: unexpected end of file


het script is als volgt:

Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<?php

    
    $remotefile
= 'http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3';
    $localfile = '/home/wns/domains/domeinnaam.nl/public_html/feeds/bestandsnaam-test.csv'; // <-- Change this to an existing directory where to store the xml file
        
    // This file is needed to save the session cookie

    $scalacookie ='tmp/naamcookie.txt'; // <-- Change this to an existing directory to store a temporary file containing the cookie (cookie jar)
      
    $loginUrl = "http://domeinnaam.nl/wp-admin";
    
    // User name and password to login the website, a separate account can be create for this.
    $user = 'gebruikersnaam'; // <-- put your login here
    $pw = 'wachtwoord'; // <-- put your password here
    
    //init curl

    $ch = curl_init();

    //Set the URL to work with
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $loginUrl);

    // ENABLE HTTP POST
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);

    //Set the post parameters
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'login_email='.$user.'&login_password='.$pw);

    //Handle cookies for the login
    curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $naamcookie);

    //Setting CURLOPT_RETURNTRANSFER variable to 1 will force cURL
    //not to print out the results of its query.
    //Instead, it will return the results as a string return value
    //from curl_exec() instead of the usual true/false.

    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

    //execute the request (the login)
    $store = curl_exec($ch);

    //the login is now done and you can continue to get the
    //protected content.
    //set the URL to the protected file

    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $remotefile);

    //execute the request
    $content = curl_exec($ch);

    // close session
    curl_close($ch);

    //save the data to disk
    file_put_contents($localfile, $content);

?>


Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen zodat hij ook met die aanroep van te downloaden bestand werkt?
Groet

Daniel
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 08:28:47
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/09/2015 12:49:43
Quote Anchor link
Hoe ziet je cronjob-commando er uit?
 
- SanThe -

- SanThe -

01/09/2015 12:54:54
Quote Anchor link
Hoe ziet het commando er uit in de cronjob?






Te laat, Aar was me reeds voor.
Gewijzigd op 01/09/2015 12:56:59 door - SanThe -
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 13:41:01
Quote Anchor link
Oeps.....

/usr/bin/wget -O /dev/null "http://domeinnaam.nl/feeds/feed-download.php

Had laatste " dus per ongeluk verwijderd....

heb nu /usr/bin/wget -O /dev/null "http://desexwinkel.nl/feeds/feed-download.php" en nu wordt bestand bestandsnaam-test.csv wel aangemaakt.

Maar dan een nieuw probleem: bestand is leeg terwijl bronbestand welke hij moet downloaden en als bestandsnaam-test.csv moet opslaan 71MB groot is.

Toevoeging op 01/09/2015 13:43:54:

Overigens ben ik vrij omslachtig bezig. bronbestand staat namelijk ook op mijn eigen server.
Maar dit bronbestand wordt via een cronjob automatisch dagelijks gegenereerd door een script wat ik gekocht heb.
maar dat script kan het gedownloade bestand (een uittreksel van bepaalde info uit mijn database) dus niet onder een vaste naam opslaan maar enkel dus met een maand en datum toevoeging.

En ik heb het bestand nodig op een vaste locatie met een vaste naam zodat een externe partij die dagelijks weer kan ophalen. vandaar dus op deze omslachtige manier.
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2015 18:11:22
Quote Anchor link
Als het dagelijks aangemaakt, zit er dus een patroon in als:

8-31.csv (gisteren)
9-1.csv (vandaag)
etc?

Dan kan je dat prima doen.
Je kan ook met glob() kijken welke bestanden er zijn en met filemtime() kijken welke het nieuwste is...
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

01/09/2015 18:36:27
Quote Anchor link
de file komt te staan in de map ....../uploads/2015/09 en volgende maand in de map uploads/2015/10 enz.
en de naam van het bestand is als volgt: bestands-naam September 01 09_14.csv

en stuk vanaf September veranderd dus dagelijks/maandelijks.
In diezelfde directory komen nog vele honderden andere bestanden te staan, namelijk alle productfoto's van nieuwe producten.
Kunnen dus honderden/duizenden files in die map komen te staan. dus eenvoudigweg de laatste nemen is ook niet de oplossing.

Maar iemand aan de hand van script een idee waarom er een leeg bestand aangemaakt wordt?
 
Eddy E

Eddy E

01/09/2015 19:51:46
Quote Anchor link
Nu weet ik dat je de upload-map in Wordpress ook kan wijzigen...
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

02/09/2015 09:55:30
Quote Anchor link
dat zal geen verschil maken aangezien dan zowel de foto's voor nieuwe producten als de gegenereerde exports dus naar die nieuwe map gaan
 
Eddy E

Eddy E

02/09/2015 16:28:56
Quote Anchor link
Maar dan weet je welk waar het bestand staat.
En je weet hoe het bestand heet.
Want jij laat dat bestand aanmaken.

Dan is het toch gewoon copy()?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

02/09/2015 16:55:14
Quote Anchor link
Daniel Feenstra op 01/09/2015 13:41:01:
maar dat script kan het gedownloade bestand (een uittreksel van bepaalde info uit mijn database) dus niet onder een vaste naam opslaan

Waarom niet? Script kun je toch aanpassen om dat te realiseren?!
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

02/09/2015 17:39:28
Quote Anchor link
Uiteraard kan ik het bestand elke dag handmatig kopiëren en naar een andere map verplaatsen en de naam veranderen. maar wil dat dat automatisch gebeurd.

En ja je kan het bestand aanpassen zodat het ergens anders opgeslagen wordt maar die aanpassingen gaan dan steeds verloren als het script weer geupdate wordt.
Ik moet dus echt met een script zoals bovenstaand het bestand van ene naar andere locatie copieeren.

Maar bovenstaande script werkt dus prima als de url van bronbestand echt naar bestand verwijst en eindigd op .csv of .xml maar werkt nu niet doordat de url verwijst naar een plek waarmee bestand aangemaakt wordt. Dat zou toch op te lossen moeten zijn?
 
Michael -

Michael -

02/09/2015 18:02:23
Quote Anchor link
Het bestand dat je hebben wilt komt van een externe partij? Kan je hier ook het volledige adres gegeven waaruit je em nu probeert te downloaden? Anders is het moeilijk te raden wat je mist.

Je zegt zelf dat er een patroon in het opslaan zit /2015/09/Bla september 9.csv o.i.d. Dan kan je dus ook het bestand van gisteren als je dit pad weet na te bootsen.
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

03/09/2015 07:33:09
Quote Anchor link
Nee komt niet van externe partij.
Ik heb een webshop waarin al mijn producten staan.
Deze producten wil ik ook op o.a. product vergelijkers zoals beslist plaatsen.
Nu heb ik een plugin die de benodigde velden naar een csv of xml bestand kan exporteren.
Die plugin slaat echter op een onhandige plek op en onder een dagelijks wisselende naam.
Wel heb ik een vaste link waarmee bij aanroepen automatisch laatste versie van bestand wordt gedownload.
Die linkt zit echter in mijn admin systeem en werkt dus enkel als ik in de admin ben ingelogd en kan ik dus niet doorgeven aan die externe partijen om de laatste csv te downloaden.

Nu heb ik een scriptje (zie openingspost) welke automatisch kan inloggen op afgeschermde pagina's met gebruikersnaam en wachtwoord en daarna een csv of xml bestand kan downloaden.

Zolang ik rechtstreeks naar een csv of xml file verwijs werkt dat prima en download hij bestand en slaat hij onder ingestelde naam op op locatie van mijn keuze.

Maar nu heb ik dus geen rechtstreekse url van bestand maar een url dat automatisch laatste versie van bestand opzoekt en download. en daar zit hem dus het probleem in.

werkt wel met script: http://domeinnaam.nl/bestanden/bestand.csv
werkt niet met script: http://domeinnaam.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

hoe kan ik dus met bovenstaande script zorgen dat de onderste url ook werkt met downloaden?
Nu krijg ik met onderste url dus een leeg bestand.
 
Michael -

Michael -

03/09/2015 21:13:16
Quote Anchor link
Het kan goed dat je dat in de laatste link een doorverwijzing zit naar het bestand.
Je moet dan dit aan het script toevoegen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);


Je kunt ook voor de curl_exec (regel 46) het volgende plaatsen. Misschien geeft deze nog iets aan waar je wat aan hebt
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
print_r(curl_getinfo($ch));
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 11:40:35
Quote Anchor link
bedankt voor je reactie.
ik heb beide zinnen aan script toegevoegd.
script ziet er nu als volgt uit:
Quote:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
<?php

    
    $remotefile
= 'http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3';
    curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
    $localfile = '/home/wns/domains/url.nl/public_html/feeds/beslist-test.csv'; // <-- Change this to an existing directory where to store the xml file
        
    // This file is needed to save the session cookie

    $scalacookie ='tmp/shopcookie.txt'; // <-- Change this to an existing directory to store a temporary file containing the cookie (cookie jar)
      
    $loginUrl = "http://url.nl/wp-admin";
    
    // User name and password to login the website, a separate account can be create for this.
    $user = 'username'; // <-- put your login here
    $pw = 'password'; // <-- put your password here
    
    //init curl

    $ch = curl_init();

    //Set the URL to work with
    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $loginUrl);

    // ENABLE HTTP POST
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);

    //Set the post parameters
    curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, 'login_email='.$user.'&login_password='.$pw);

    //Handle cookies for the login
    curl_setopt($ch, CURLOPT_COOKIEJAR, $shopcookie);

    //Setting CURLOPT_RETURNTRANSFER variable to 1 will force cURL
    //not to print out the results of its query.
    //Instead, it will return the results as a string return value
    //from curl_exec() instead of the usual true/false.

    curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

    //execute the request (the login)
    $store = curl_exec($ch);

    //the login is now done and you can continue to get the
    //protected content.
    //set the URL to the protected file

    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, $remotefile);

    //execute the request
    print_r(curl_getinfo($ch));
    $content = curl_exec($ch);

    // close session
    curl_close($ch);

    //save the data to disk
    file_put_contents($localfile, $content);

?>


bestand is echter nog steeds leeg nadat aangemaakt is.
De e-mail die ik krijg na uitvoeren van cron-job bevat het volgende:

Quote:
--2015-09-07 11:30:01-- http://url.nl/feeds/feed-download.php
Resolving url.nl... 62.84.241.117 Connecting to url.nl|62.84.241.000|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 980 [text/html]
Saving to: `/dev/null'

0K 100% 208M=0s

2015-09-07 11:30:05 (208 MB/s) - `/dev/null' saved [980/980]
 
Michael -

Michael -

07/09/2015 11:46:21
Quote Anchor link
Regel 5 (followlocation) moet na de curl_init() (regel 18) en voor de curl_exec
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 13:38:34
Quote Anchor link
helaas ook dan blijft het bestand leeg.
moet er maar eens wat geld aan gaan uitgeven om dit op te lossen.
bedankt voor meedenken.
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2015 13:52:34
Quote Anchor link
ben je nu middels curl een bestand van de ene map naar de andere map aan het kopieren binnen dezelfde document root?

Toevoeging op 07/09/2015 13:59:17:

* maak een simpel script dat de dynamische filename nabootst
* doe dat zonder het stuk http://..../ maar gebruik het echte path op de server
* php kan nu dat bestand benaderen, zonder password
* copy file naar beoogde locatie.

alternatief is bijna gelijk:
gebruik een rewrite rule om het niet gevonden bestand beslist-test.csv om te schrijven naar
leeshet.php

in leeshet.php doe je hetzelfde als ik hierboven zeg voor de bestandsnaam
ipv copy doe je
header('Content-Type: application/csv'); // of iets dergelijks
fpasstrhu($file);

zie http://php.net/fpassthru

dat heeft als voordeel dat de file ook op te halen is als jouw scriptje nog niet gekopieerd heeft
maar als nadeel, dat als de nieuwe file er een dag niet is, ook de file van gisteren niet vanzelf gegeven wordt. (op te lossen door in je script dan alsnog naar een dag eerder te kijken)
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 14:28:49
Quote Anchor link
ik probeer inderdaad een bestand op dezelfde server naar een andere plek te kopiëren.
Enkel wisseld de naam en directory waar het bestand staat dus steeds en wil ik het onder een andere vaste naam opslaan.

Ik heb zelf 0,0 verstand van programmeren dus zal toch verder hulp moeten gaan inhuren om dit voor elkaar te krijgen
 
Ivo P

Ivo P

07/09/2015 14:50:41
Quote Anchor link
curl is in elk geval een veel te moeilijke weg.

hoe ziet het path naar de file eruit (waar hij aangemaakt wordt door jouw plugin)?

hierboven heb je het over
http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3

maar daarin herken ik geen bestandsnaam met een datum
 
Daniel Feenstra

Daniel Feenstra

07/09/2015 14:55:25
Quote Anchor link
de url van bestand (van vandaag) is: /domains/url.nl/public_html/wp-content/uploads/2015/09/filenaam-beslist- 2015 September 07 09_14.csv

de url http://url.nl/wp-admin/admin.php?page=pmxe-admin-manage&id=1&action=get_file&_wpnonce=9caaead0e3 is een url die als je die aanroept automatisch de laatst gecreeerde versie van die export job (cron-job) aanroept.

dat script welke ik nu probeerde te gebruiken was eigenlijk ook voor het ophalen van een feed vanaf een heel andere website welke achter een login staat.
Zo gebruik ik dat script in elkgeval op andere sites van me.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.