probleem met email invoer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Niek Kasius

Niek Kasius

12/05/2014 06:01:54
Quote Anchor link
Ik heb een probleem met onderstaand script het geeft me dit: Invalid email address!
Maar post het wel.
Ik heb wel iets dat het tegen houd, Als ik aFouten gebruik zoals in het posten van de naam (de code daar van heb ik ook maar even erbij gezet onderaan) in plaats van echo 'Invalid email address!'
Maar dan kan ik nooit iets posten.
Wat is er fout?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty($_POST))
  {

    $aFouten = array();

    if($_POST['naam'] == ''){
      $aFouten[] = 'Je hebt geen naam ingevuld';
      }
else{
    $naam = $_POST["naam"];
    if(!preg_match("/^[a-zA-Z0-9 ]*$/",$naam)){
       $aFouten[] = "Alleen letters en of cijfers en een zijn toegestaan";
      }
    }

function
checkEmail($email) {
 // checks proper syntax
  if(!preg_match('/^[_A-z0-9-]+((\.|\+)[_A-z0-9-]+)*@[A-z0-9-]+(\.[A-z0-9-]+)*(\.[A-z]{2,4})$/',$email)){
  // gets domain name
  list($username,$domain)=split('@',$email);
  // checks for if MX records in the DNS
  if(!checkdnsrr($domain, 'MX')) {
   return false;
  }

  // attempts a socket connection to mail server
  if(!fsockopen($domain,25,$errno,$errstr,30)) {
   return false;
  }

  return true;
 }

 return false;
}

 
$email = trim($_POST['email']);  
if(!checkEmail($email)) {  
echo 'Invalid email address!';
}

else {
 echo 'Email address is valid';
}

?>


en dit is de input:

<input type="text" size="34" maxlength="40"  name="email" placeholder="Je email adres">


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php

if(count($aFouten) != 0)
  {

            
  for($Fi = 0; $Fi < count($aFouten); $Fi++)
     {

     echo $aFouten[$Fi]; header('Refresh: 2; url=index1.php'); exit;
   }
}

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:41:40
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/05/2014 09:23:01
Quote Anchor link
- Gebruik filter_var() om emailadressen te valideren: http://www.php.net/manual/en/filter.examples.validation.php
- je functie checkEmail geeft op drie plaatsen FALSE terug. Echter weet je niet wat er fout gaat. Je fout afhandeling is dus niet voldoende.
- Misschien een punt van discussie maar om de DNS-MX er op te checken en te kijken of je een socket kunt openen zou echt nooit bij mij opkomen. Ik zie dan liever wat andere anti-spam constructies.
 
Ivo P

Ivo P

12/05/2014 09:40:45
Quote Anchor link
ontbreken van een mx record in de dns, betekent niet dat er geen mail gestuurd kan worden.

In dat geval wordt het bijbehorende A record gebruikt.

[email protected]

Als er geen mx record is voor serverx.example.com
dan zal de mail aangeboden worden aan het ip dat bij "serverx.example.com" hoort.

--
Je validatie van de opbouw van een mailadres is vrij sterk versimpeld en is verouderd: tld's kunnen al heel lang meer dan 4 karakters bevatten (.travel bijvoorbeeld), en sinds kort kan het nog veel langer met de nieuwe tld's
(om nog maar te zwijgen van de mogelijkheid om internet adressen in arabisch, cyrilisch andere niet-westerse karakterset te schrijven)
 
Niek Kasius

Niek Kasius

13/05/2014 19:48:15
Quote Anchor link
Ik heb dit ook geprobeerd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if ($_POST['email'] != "")
{

 //filter_var() sanitizes the e-mail address using FILTER_SANITIZE_EMAIL
 $email = filter_var($_POST['email'], FILTER_SANITIZE_EMAIL);  

 //filter_var() validates the e-mail address using FILTER_VALIDATE_EMAIL
 if (!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL))
 {

  $aFouten = "email is NOT a valid email address.<br /><br />";  
 }  
}

else
{  
 $aFouten = 'Please enter your email address.<br />';  
}

?>

en gewoon met zoals dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($_POST['email'] == ''){
      $aFouten[] = 'Je hebt geen email ingevuld';
      }
else{
    $email = $_POST["email"];
    if(!preg_match('/^[_A-z0-9-]+((\.|\+)[_A-z0-9-]+)*@[A-z0-9-]+(\.[A-z0-9-]+)*(\.[A-z]{2,4})$/',$email)){
       $aFouten[] = "je E-mailadres is niet correct in gevuld";
      }
    }

?>

en dat allebij werkt wel, Maar niet zoals ik wil.
Want als ik bijvoorbeeld: [email protected] invul dan acepteerd die dat.
Maar er moet toch wel een manier bestaan om te controleren of datgene dat achter @ staat correct is, dat je de naam@ niet kunt controleren snap ik nog wel, want dat zou je een lijst met alle emailadressen moeten hebben, en dat zijn er alleen al voor die in nederland geregistreerd staan heel veel, en die moet je dan ook nog eens dagelijks update.
maar dat kan mijn grijze massa niet verwerken. ik heb al moeite om dat wat jullie proberen uit te leggen allemaal te begrijpen.

Toevoeging op 13/05/2014 19:52:40:

Niek Kasius op 13/05/2014 19:48:15:
Ik heb dit ook geprobeerd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
if ($_POST['email'] != "")
{

 //filter_var() sanitizes the e-mail address using FILTER_SANITIZE_EMAIL
 $email = filter_var($_POST['email'], FILTER_SANITIZE_EMAIL);  

 //filter_var() validates the e-mail address using FILTER_VALIDATE_EMAIL
 if (!filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL))
 {

  $aFouten = "email is NOT a valid email address.<br /><br />";  
 }  
}

else
{  
 $aFouten = 'Please enter your email address.<br />';  
}

?>

en gewoon met zoals dit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if($_POST['email'] == ''){
      $aFouten[] = 'Je hebt geen email ingevuld';
      }
else{
    $email = $_POST["email"];
    if(!preg_match('/^[_A-z0-9-]+((\.|\+)[_A-z0-9-]+)*@[A-z0-9-]+(\.[A-z0-9-]+)*(\.[A-z]{2,4})$/',$email)){
       $aFouten[] = "je E-mailadres is niet correct in gevuld";
      }
    }

?>

en dat allebij werkt wel, Maar niet zoals ik wil.
Want als ik bijvoorbeeld: [email protected] invul dan acepteerd die dat.
Maar er moet toch wel een manier bestaan om te controleren of datgene dat achter @ staat correct is.
Dat je de naam@ niet kunt controleren snap ik nog wel, Want dat zou je een lijst met alle emailadressen moeten hebben, En dat zijn er alleen al voor die in nederland geregistreerd staan heel veel, En die moet je dan ook nog eens dagelijks update.

Maar dat kan mijn grijze massa niet verwerken.
Ik heb al moeite om dat wat jullie proberen uit te leggen allemaal te begrijpen.
Gewijzigd op 13/05/2014 19:48:54 door Niek Kasius
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/05/2014 19:58:04
Quote Anchor link
wel.. 123.com bestaat dus gewoon :-) (al wordt je wel ge-redirect).

Wat jij wilt weten is of een email adres in gebruik is.

Waarom? -of- Wat wil je nu eigenlijk voorkomen? Met wat voor script ben je bezig?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

13/05/2014 20:13:34
Quote Anchor link
het is voor een gastenboek en ik wil niet dat iedereen maar [email protected] of nl,de,be,info of welk land, stad of hoe dan ook kan invullen.
om te kijken of een email in gebruik weet ik wel, want die moet dan in je database staan

toegevoegt
ik heb ff gezocht op google en je hebt gelijk 123.com bestaat echt, en nog meer 123. ook
Gewijzigd op 13/05/2014 20:18:59 door Niek Kasius
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/05/2014 20:30:43
Quote Anchor link
Is het dan geen beter idee dat je gebruikers zich even registreren voordat ze mogen schrijven in het gastenboek en ze daarbij hun email moeten bevestigen door op een linkje te klikken dat jij ze hebt toegestuurd?
Gewijzigd op 13/05/2014 20:31:15 door Frank Nietbelangrijk
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

13/05/2014 21:40:39
Quote Anchor link
Niek Kasius op 13/05/2014 19:48:15:
Maar er moet toch wel een manier bestaan om te controleren of datgene dat achter @ staat correct is, dat je de naam@ niet kunt controleren snap ik nog wel, want dat zou je een lijst met alle emailadressen moeten hebben, en dat zijn er alleen al voor die in nederland geregistreerd staan heel veel, en die moet je dan ook nog eens dagelijks update.


Voor telefoonnummers bestaat een telefoongids. Maar ook daar staat niet iedereen in, omdat ze een geheim nummer hebben. Daarnaast vervallen telefoonnummer en worden er nieuwe uitgegeven. Maar voor zover mij bekend is er geen 'telefoongids' met emailadressen.
De oplossing
Frank Nietbelangrijk op 13/05/2014 20:30:43:
Is het dan geen beter idee dat je gebruikers zich even registreren voordat ze mogen schrijven in het gastenboek en ze daarbij hun email moeten bevestigen door op een linkje te klikken dat jij ze hebt toegestuurd?
zou kunnen werken.
Je voorkomt dan echter niet de mogelijkheid van bv. 10minute mail.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/05/2014 22:03:22
Quote Anchor link
Obelix en Idefix op 13/05/2014 21:40:39:
Je voorkomt dan echter niet de mogelijkheid van bv. 10minute mail.


Klopt helemaal maar ik wil ook niet beweren dat registratie alle problemen helpt voorkomen.
Als het om spammen gaat dan zijn er een aantal dingen die je kunt doen om het te voorkomen.

Zo uit mijn pan:
- maximum aantal berichten per tijdseenheid instellen per gebruiker
- captcha in welke vorm dan ook
- hidden form field tegen bots
- verplichte registratie voor gebruikers
- berichten in gastenboek niet direct zichtbaar maken maar eerst goedkeuring van webmaster
- verboden woordenlijst

Ze hebben allemaal voor en nadelen en ja je moet zelf logisch nadenken wat in jouw geval de beste oplossing is
Gewijzigd op 13/05/2014 22:04:03 door Frank Nietbelangrijk
 
Niek Kasius

Niek Kasius

14/05/2014 05:11:34
Quote Anchor link
Eerst even een vraagje.
Het klinkt misschien dom want ik heb er nog nooit van gehoord of gelezen, Maar wat is 10minuten mail ?

Ik heb wel een code die spambots tegen houd als ze te vlug invullen, (ik heb het hier onder ff bij gezet misschien dat het eenvoudiger kan ? ik weet het niet) maar dat werkt ook niet altijd meer heb ik ergens gelezen omdat ze dan gewoon wat langer wachten.
En een registratie script met acticatie-code heb ik ook in een andere map voor members.
Maar een captcha ben ik niet zo blij mee, Ik kan ze zelf al bijna niet ontcijferen als ik ze ergens moet invullen en ik kan nog enigzins goed zien met bril wel te verstaan.
En een maximum aantal berichten per tijdseenheid instellen per gebruiker, zal ik ook nog wel ergens vinden
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?php
session_start();

DEFINE('MIN_SECONDS', 10); // Minimumtijd dat gebruikt moet worden het formulier om te voltooien
$timenow = time();
$process = false;

if (isset($_SESSION['timecheck']['landtime']) && $_POST) {  
    
    $landtime = $_SESSION['timecheck']['landtime'];
    
    // Controleer de hoeveelheid tijd die nodig was
    if (($landtime + MIN_SECONDS) < $timenow) {
        // gepasseerde tijdscontrole
        $process = true;
    }
else {
        // Mogelijk spam
        $process = false;
    }

    
    // Reset the timer
    $_SESSION['timecheck']['landtime'] = $timenow;

}
else  {
    
    // Dit is de eerste pagina verzoek dus de sessievariabele ingesteld op de huidige tijd
    $_SESSION['timecheck']['landtime'] = $timenow;      
}

include("header.php");
?>

<div class="content"><center>
            <div class="row">
                <div class="span12">
                    <h1>Voorbeeld</h1>
                    <h2>Gebruik sessies om spam te stoppen</h2>
                    <p>
                    In het voorbeeld hieronder laat je het formulier niet indienen als er binnen 5 seconden word gesubmit.
                    </p>
                    <?php
                    if (isset($_SESSION['timecheck']['landtime']) && $_POST) {  

                        if ($process === true) {
                            $message   = 'Dank u voor het indienen van het formulier.';
                            $alerttype = 'alert-succes';
                        }
else if ($process === false) {
                            $message = 'Sorry u het formulier te snel verzonden.';
                            $alerttype = 'alert-error';
                        }

                        echo '<div class="alert '.$alerttype.'">';
                        echo $message;
                        echo '</div>';
                    }

                    ?>

in ieder geval bedankt voor de adviezen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

14/05/2014 07:48:51
Quote Anchor link
Niek Kasius op 14/05/2014 05:11:34:
Eerst even een vraagje.
Het klinkt misschien dom want ik heb er nog nooit van gehoord of gelezen, Maar wat is 10minuten mail ?

Bij sites zoals 10 Minute Mail kun je een tijdelijk e-mailadres krijgen, dat 10 minuten geldig is. Dat is lang genoeg om je te registreren en vervolgens als geregistreerd gebruiker de site vol te spammen.
 
Ivo P

Ivo P

14/05/2014 08:41:04
Quote Anchor link
Of omgekeerd:

Na registratie niet je mailbox te laten vullen met ongevraagde reclames, aansporingen om vrienden uit te nodigen, meldingen dat je al 48 uur niet meer op de site was etc
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/05/2014 09:23:55
Quote Anchor link
Zag je in een ander topic plaatsen:
Niek Kasius op 13/05/2014 20:00:19:
3 x 1,50 = 4,50
heb je daar een programma voor nodig, of kunt niet rekenen en weet je niet hoe een calculator werkt.
hahaha


Vervolgens lees ik hier:
Niek Kasius op 14/05/2014 05:11:34:
Het klinkt misschien dom want ik heb er nog nooit van gehoord of gelezen, Maar wat is 10minuten mail ?

Beetje jammer dat je wel in staat bent om zo'n reactie bij een ander te plaatsen, maar niet in staat bent om zelf even Google te gebruiken....
Gewijzigd op 14/05/2014 09:25:55 door Obelix Idefix
 
Niek Kasius

Niek Kasius

14/05/2014 16:52:45
Quote Anchor link
Oke je hebt wel een beetje gelijk.
Maar ik ben wel in staat om zelf even Google te gebruiken.

Bij voorbaat mijn excuses als ik het niet goed formulier, maar ik zie een forum als een soort van discussie waar je met elkaar in gesprek bent over (in dit geval PHP)
Dus als jij met 1 of meerdere personen in gesprek bent en de een of ander zegt iets dat je niet kent dan vraag je toch ook wat het betekend neem ik aan, Of stop je het gesprek dan om het eerst op te zoeken ?

En wat Google betreft dat is ook niet alles, want als ik bijvooebeeld jan jansen zoek krijg ik 100.000 en meer resultaten want als er maar ergens in een site de 3 letters jan opeenvolgend in staan krijg je resultaat.
Quote:
Voor telefoonnummers bestaat een telefoongids. Maar ook daar staat niet iedereen in, omdat ze een geheim nummer hebben. Daarnaast vervallen telefoonnummer en worden er nieuwe uitgegeven. Maar voor zover mij bekend is er geen 'telefoongids' met emailadressen.

en geheime telefoon nummers ben ik geen voorstander van, want dat werk alleen maar crimineliteit in de hand.
Maar dat staat niet ter discussie.

Maar er is wel zoiets als een telefoonboek voor emailadressen.
Deze bijvoorbeeld http://anonmails.de/email-check.php en zo zijn er nog meer.
Gewijzigd op 14/05/2014 16:56:24 door Niek Kasius
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/05/2014 17:40:47
Quote Anchor link
Anti spambot:
Code (js)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<script>
document.write('\n<input type=\"checkbox\" name=\"geenbotje\" value=\"1\"> Ikke niet bot zijn\n');
</
script>
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

15/05/2014 15:38:54
Quote Anchor link
Een forum is voor mij een plek om vragen te stellen/antwoorden te vinden cq krijgen.
Als ik een vraag heb, probeer ik eerst zelf een antwoord te vinden. Lukt dat niet dan open ik een topic en geef daarin aan wat het probleem is, waar ik vast loop en wat ik geprobeerd heb.
Als iemand dan reageert, probeer ik wat met dat antwoord te doen en geef terugkoppelen (gelukt of niet gelukt en in het laatste geval wat er fout gaat).
Wat ik op dit forum steeds vaker zie is dat iemand een vraag plaatst (zonder enige achtergrondinformatie) en dan een stuk kant en klare code terug verlangt. Dat vind ik niet het doel van een forum.
Ik zie een forum dan ook niet als een echt gesprek (hooguit de koffiehoek). Bij een echt gesprek is er gelijk een reactie (mogelijk). Op het forum kan het wel eventjes duren. Ik vind het dan vreemd om hier een vraag te plaatsen en te gaan zitten wachten op een antwoord, terwijl (zoals die 10minutemail) je het antwoord heel snel zelf kunt vinden met Google.
Google is een pracht middel. Je moet het alleen wel weten te gebruiken. Als je zoekt op php, dan krijg je zoveel mogelijke sites dat het niet werkbaar is. Je zult dan meer relevante zoektermen moeten opgeven.

Bij een telefoonboek denk ik aan iets waarbij ik gericht kan zoeken op een telefoonnummer van iemand (o.b.v. naam of adres). Bij e-mail is dat, volgens mij, nog steeds niet mogelijk; ik kan op de site waarvan jij een link geeft, jouw e-mailadres niet opzoeken. Hooguit controleren of het (misschien) bestaat.

Niek Kasius op 14/05/2014 05:11:34:
Maar een captcha ben ik niet zo blij mee, Ik kan ze zelf al bijna niet ontcijferen als ik ze ergens moet invullen en ik kan nog enigzins goed zien met bril wel te verstaan.

Die captcha kun je eventueel ook zelf maken. Kan ook heel eenvoudig: vraag hoeveel 2+2 is. Of zoek eens op php honeypot. Er is heel veel te vinden. Helemaal dichttimmeren kun je het nooit.

Maar is je probleem met de e-mailinvoer ondertussen opgelost?
 
Niek Kasius

Niek Kasius

26/05/2014 22:19:28
Quote Anchor link
Quote:
Maar is je probleem met de e-mailinvoer ondertussen opgelost?

nou niet echt nee.
Want wat ik nu heb werkt wel, als ik rare tekens invoer dat blokt die wel, maar als ik [email protected] invoer geeft die geen foutmelding.
En als op anonmails.com de emailadresen die ik ken invoer krijg ik deze melding: The e-mail address "mijn emailadres" is valid.
Maar als ik [email protected] invoer is die invalid, wel het domein bestaat maar niek123 niet.
En dat bedoel ik als het invalid is bestaat het dus niet.
Gewijzigd op 26/05/2014 22:22:10 door Niek Kasius
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/05/2014 07:08:16
Quote Anchor link
Je kunt twee controles zetten op de hostnaam, het gedeelte na het apenstaartje:

1. Controleer eerst met de PHP-functie getmxrr() of er records voor mail echange (MX) worden gevonden. Worden er inderdaad MX-records gevonden, dan is de opgegeven hostnaam geldig voor e-mail.

2. Worden er geen MX-records gevonden, dan kun je met een DNS-lookup via gethostbyname() controleren of de hostnaam zelf wel bestaat.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/05/2014 08:26:36
Quote Anchor link
Niek Kasius op 26/05/2014 22:19:28:
Want wat ik nu heb werkt wel, als ik rare tekens invoer dat blokt die wel, maar als ik [email protected] invoer geeft die geen foutmelding.

Misschien omdat 123.com een geldig domein is?!

Niek Kasius op 26/05/2014 22:19:28:
En als op anonmails.com de emailadresen die ik ken invoer krijg ik deze melding: The e-mail address "mijn emailadres" is valid.

Waarop controleert die site dan?

Niek Kasius op 26/05/2014 22:19:28:
Maar als ik [email protected] invoer is die invalid, wel het domein bestaat maar niek123 niet.
En dat bedoel ik als het invalid is bestaat het dus niet.

Begrijp ik niet. niek123 bestaat niet? Maar dat staat er ook niet als (voorbeeld)mailadres.

Wat wil je bereiken? Controleren of iemand een bestaand e-mailadres ingeeft? Zoals aangegeven: er is geen "telefoonboek" met bestaande e-mailadressen.
Je kunt hooguit controleren of een domein bestaat en of hetgeen voor @ een geldige combinatie van tekens is.
Wil je zeker weten dat het gaat om een bestaand mailadres, dan zul je een mail moeten sturen naar het opgegeven adres met daarin een verificatielink.
Let op: de adressen via bv 10minutemail zijn ook bestaande adressen, maar van tijdelijke aard. Je hebt dus nog steeds geen enkele garantie dat je een 'echt' mailadres van iemand hebt.
Gewijzigd op 27/05/2014 08:27:31 door Obelix Idefix
 
Niek Kasius

Niek Kasius

27/05/2014 10:07:58
Quote Anchor link
Okee!
Ik heb het begrepen, je kunt dus alleen controleren of @Hotmail.com, nl eu of com en dergelijken bestaan.
Dus als ik dit gebruik kan ik niet meer doen dan afwachten
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13

<?php
 function spamcheck($field) {
   // Sanitize e-mail address
   $field=filter_var($field, FILTER_SANITIZE_EMAIL);
   // Validate e-mail address
   if(filter_var($field, FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
     return TRUE;
   }
else {
     return FALSE;
   }
 }

?>
 
Michael -

Michael -

27/05/2014 10:12:32
Quote Anchor link
Als ik jou was zou ik inderdaad niet teveel waarde hechten aan een e-mailadres. Dit zegt helemaal niks.
Gewoon een controle met filter_var of het er enigszins geloofwaardig uitziet.
Als je zeker wilt weten of een e-mailadres bestaat zou je na 10 minuten een verificatie mail moeten sturen, maar zorg dan wel dat ze intussen gebruik kunnen maken van je dienst (wel afhankelijk van je dienst natuurlijk). Na aanmelden gelijk ingelogd, mail onderweg, binnen 48uur verifiëren.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.