probleem met forms en links

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Eilander

Marco Eilander

21/02/2016 21:54:38
Quote Anchor link
Hallo,

Ik maak gebruik van deze script :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3/jquery.min.js"></script>    
<script>
function loadradiolink(){
    $('#chatbox').load('chat.php',function () {
         $(this).unwrap();
    });
}

loadradiolink();
setInterval(function(){
    loadradiolink()
}, 50);
</script>


maar ik kom met een aantal problemen te zitten:
forms en linkjes aanklikken werkt niet. Is er een manier om dit te verhelpen? Het heeft zeer waarschijnlijk met de refreshtijd te maken, dat de bovenstaande dingen niet werken, maar ik wil het zo live mogelijk hebben, mochten jullie een ander manier weten, dan hoor/lees ik het graag.

Groeten,
Marco
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 10:04:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/02/2016 23:05:17
Quote Anchor link
Elke 0,05 seconde een refresh?
Ik zou liever eens naar sockets kijken als ik jouw was.
Gewijzigd op 22/02/2016 10:34:51 door - Ariën -
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

22/02/2016 00:16:02
Quote Anchor link
Je hebt op dit moment een interval van 50ms, dat is 0.05 seconde! Waarschijnlijk is chat.php nog helemaal niet geladen als het volgende interval wordt gestart (dit is natuurlijk afhankelijk van de code in chat.php, maar meestal duurt het laden van zo'n pagina minimaal 150ms)

Eén oplossing is wellicht om alleen nieuwe informatie te tonen (dus alleen nieuwe berichten), het formulier hoef je dan ook maar één keer te laden. Je kunt bijvoorbeeld ergens in de HTML de id van het laatste bericht zetten, deze stuur je door naar je getMessages.php en daar haal je alle berichten op met een hoger id dan het gegeven id. Met jQuery voeg je deze berichten vervolgens aan de berichten die je al hebt (met append o.i.d).
Gewijzigd op 22/02/2016 00:30:25 door Bo Ter Ham
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

22/02/2016 00:19:57
Quote Anchor link
@Ariën, dat zijn miliseconden, dus elke 0.05 seconden. Dan moet je wel verdomd snel typen om daar een boodschap doorheen te krijgen, of de teller tijdelijk "on hold" houden als het inputveld de focus heeft. Hangt er natuurlijk ook vanaf welk deel je precies refresht. Als je enkel de chatfeed ververst is er toch niet zo'n probleem? Al is 0.05 wel erg snel. Goede manier om je eigen site te DDoSen als het erg druk is :)
 
Marco Eilander

Marco Eilander

22/02/2016 09:51:49
Quote Anchor link
Ik heb de refresh tijd aangepast.
Er zit nu wel een klein vertraging in, maar goed. Het werkt nu in ieder geval. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.