Probleem met NOW()

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark

mark

31/10/2008 12:05:00
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

Ik op op mijn site een release systeempje staan en dan word op de volgende manier uitgevoerd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$select
= "SELECT id, cat, titel, shop, DATE_FORMAT(uitgave,'%d-%m-%Y') AS uitgave1 FROM games WHERE uitgave > NOW() ORDER BY uitgave ASC LIMIT ".$begin.", ".$website['games']."";
$query = mysql_query($select)or die(mysql_error());
?>


Nu horen er 25 games uitgelezen te worden, dit word gesorteerd op de 25 eerst aankomende. Na de 25 word er een nieuwe pagina aangemaakt met daarin de volgende 25 games etc etc.

Het werkt alleen perfect op 1 ding na, en dat zit hem in NOW(). Er horen 25 games getoond te worden van het moment NOW(). Maar hij gaat gewoon verder met uitlezen en toont er meer dan 25.

Als ik NOW() weg haal dan toont die wel 25 maar dan sorteerd hij gewoon op release datum, dus datums uit verleden worden als eerst uitgelezen.

Misschien gebruik ik NOW() verkeerd, hopelijk weet iemand er antwoord op. Vragen kun je altijd stellen.

mvg,
Mark
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:34:00
 
JvG G

JvG G

31/10/2008 12:09:00
Quote Anchor link
misschien heb ik het mis, maar moet je niet sorteren NA de limit?
 
Mark

mark

31/10/2008 12:14:00
Quote Anchor link
ORDER BY is toch altijd als laatst??
 
Erik Rijk

Erik Rijk

31/10/2008 12:22:00
Quote Anchor link
echo $select;
Wat komt hier uit?
 
Mark

mark

31/10/2008 12:32:00
Quote Anchor link
SELECT id, cat, titel, shop, DATE_FORMAT(uitgave,'%d-%m-%Y') AS uitgave1 FROM games WHERE uitgave > NOW() ORDER BY uitgave ASC LIMIT 0, 30

nu weet ik gelijk dat in de aansturing een fout, domme fout van me. Bedankt eric dat je me erop wijst;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.