Probleem met RewriteRule in .htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent

Vincent

15/04/2008 12:30:00
Quote Anchor link
Ik heb een vreemd probleem met RewriteRule in .htaccess.
Ben voor een kennis bezig met het scripten van een portfolio/blog site. Nou zit ie bij zo een fijne host die gebruik van htacess enorm beperkt heeft. Hierdoor moet ik al wat extra werk verrichten om friendly url's werkend te krijgen. Probleem is dat RewriteRule niet goed werkt in een subdir (het cms).

De site staat in een submap van een domein, wat geen probleem is. Gaat goed op de hoofdsite. Een voorbeeldje als
RewriteRule ^index/?$ index.php pakt ie gewoon netjes en /index/ blijft keurig in de url behouden.
Nou heb ik voor een submap dezelfde htacess gebruikt. Na lang puzzelen werd ik niet eindeloos doorverwezen naar de 404 pagina.
Een regel ziet er dan zo uit:
RewriteRule ^index/?$ http://www.hetdomein.nl/submap/beheer/index.php of
RewriteRule ^blog/(.*)/(.*)/?$ http://www.hetdomein.nl/submap/beheer/blog.php?param1=$1&param2=$2

Nou blijft /index/ of /blog/ niet in de URL, maar wordt het doodleuk /indx.php of /blog.php.
/beheer/blog/2/test/ resulteerd dan in /beheer/blog.php?param1=2/test&param2=

Waarom behoudt ie url wel goed in de submap, maar niet in de map in de submap?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:11:20
 
Joren de Wit

Joren de Wit

15/04/2008 12:32:00
Quote Anchor link
Je toevallig niet de [R] flag gebruikt? Deze zorgt namelijk voor een zichtbare redirect...
 
Vincent

Vincent

15/04/2008 12:48:00
Quote Anchor link
Heb de htaccess nu exact gelijk gehouden, op de ErrorDocument 404 redirect na. Nou pakt ie hem wel. Subdir moet er dus ook geheel uit (ipv beheer/blog.php of completedomein/beheer/blog.php gewoon blog.php laten).
Weer wat geleerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.