Probleem met sessievariabelen naar volgende pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ivo P

Ivo P

06/12/2022 16:34:01
Quote Anchor link
Ik heb dat wel eens zien gebeuren.
Dat was toen in combinatie met het wisselen van http naar https
en / of met wisselen tussen www.domain.com en domain.com

Heb je mogelijk nog in .htaccess vlaggetjes staan als HttpOnly;Secure
 
PHP hulp

PHP hulp

19/03/2024 07:57:06
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

06/12/2022 17:00:56
Quote Anchor link
Nee geen vlaggetjes.
Maar wat Jan zegt is zeker vreemd maar vooral omdat php COOKIES ook niet bewaard worden terwijl alle COOKIES van andere sites keuring worden opgeslagen in Chrome.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/12/2022 18:10:42
Quote Anchor link
Het kan zijn dat het top-level domain localhost hetzelfde wordt behandeld als nl, com, enzovoort. Daarvan wil een browser vooral géén cookies en al helemaal geen sessiecookies accepteren, omdat die dan zouden gelden voor elk onderliggende .nl en .com domein.

Dit kun je oplossen door niet localhost te gebruiken maar in /etc/hosts het lokale IP-adres 127.0.0.1 te koppelen aan een lokale hostnaam zoals localhost.net.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/12/2022 12:45:43
Quote Anchor link
Voor locale hostname gebruik ik altijd de .test TLD.
Die is hier prima voor geschikt.

Voorheen gebruikte ik .dev, maar die werd overgenomen door Google, waarna alle browsers HSTS gingen eisen voor verbindingen. Ja, en dat bepaal ik lekker zelf op mijn test-server :p
Gewijzigd op 07/12/2022 12:46:23 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

07/12/2022 16:03:47
Quote Anchor link
Ward van der Put op 06/12/2022 18:10:42:
Het kan zijn dat het top-level domain localhost hetzelfde wordt behandeld als nl, com, enzovoort. Daarvan wil een browser vooral géén cookies en al helemaal geen sessiecookies accepteren, omdat die dan zouden gelden voor elk onderliggende .nl en .com domein.

Dit kun je oplossen door niet localhost te gebruiken maar in /etc/hosts het lokale IP-adres 127.0.0.1 te koppelen aan een lokale hostnaam zoals localhost.net.

Dat lijkt mij wel vreemd.. "localhost" is gewoon het IPv4 loopback adres 127.0.0.1 in mijn /etc/hosts, en hier hebben mijn browsers (Debian met Firefox en Konqueror) daar geen moeite mee.
Ik heb het nog nooit anders meegemaakt ook, dat browsers het niet zouden vreten.

Het enige dat ik extra heb moeten doen in /etc/hosts is het intranet (LAN) adres opnemen met de hostname, niet zijnde localhost. De reden is om met OpenSSL self signed certificaten te kunnen maken. Mijn machine kan dan tegelijk optreden als certificate authority en certificaten ondertekenen. Als ze (CA en requester) allebei dezelfde FQDN zouden hebben werkt het niet.
Ik had die dingen nodig om de database verbinding met TLS te beveiligen op mijn ontwikkelmachine.
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

08/12/2022 21:49:59
Quote Anchor link
Helaas raak ik door mijn matige kennis van laatste genoemde instellingen nu de weg kwijt.

Toevoeging op 09/12/2022 13:24:39:

Eindelijk gevonden!!!

Alles werkte prima op mijn oude MacBook. Dus toch maar weer eens gezocht waar de verschillen zitten.
Opeens viel mij op dat in de adresbalk van Chrome de adressen verschillend waren.

Oud: http://localhost:8888/home/php/index.php
Nieuw: http://127.0.0.1:49263/preview/app/index.html

Alle instellingen van Dreamweaver doorgelopen.
In de tab Real-time-Preview staat de optie Default to Static Browser Preview.
In de oude was deze aangevinkt en de nieuwe niet.
Vervolgens aangevinkt en ja, de sessie variabelen doen het weer.

Allen hartelijke bedankt voor het meedenken en de adviezen.
Groet,
Peter
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/12/2022 13:33:35
Quote Anchor link
Eind goed, al goed ;-)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.