Probleem met sidebar

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart Willemsen

Bart Willemsen

29/07/2011 19:35:21
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben een website aan het maken voor een vriendin van mijn moeder. Alles is bijna klaar, en ben blij met het resultaat alleen heb ik 1 probleem die ik maar niet kan oplossen. Hier is de URL: http://www.jebalansinhanden.nl

De sidebar van de website aan de rechterkant doet een beetje moeilijk..

Zoals je ziet, zit hij niet helemaal goed uitgelijnd. Er zit een kleine ruimte nog tussen, heb geprobeerd met top: -20px maar dan komt het onder niet helemaal goed uit..

Ten tweede wil ik dat de sidebar tot onder aan de pagina doorloopt (tot de rode balk). Dit probeerde ik met height: 100% alleen doet hij het niet. O.o Weet iemand misschien wat ik hier fout doe?

Alvast bedankt! :D

~ Bart
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 13:48:14
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

30/07/2011 03:08:58
Quote Anchor link
Same here ^^ Ik heb door gezocht en kwam daar de Faux Columns methode tegen... Ik heb deze geprobeert bij mij maar werkt niet... ook de height 100% werkte niet... Tis inmiddels 3 uur in de nacht en heb vanaf 1 uur geprobeert... Iemand die mijn slape loze nachten kan onderbreken? XD

Zowel links als rechts moeten aansluiten op de voetnoot... Any1?

www.gallengallrotterdam.nl

Voorbeeldje;)

Groeten
 
Eric Wagener

Eric Wagener

31/07/2011 14:28:00
Quote Anchor link
De position van sidebar is relative, dus top: -20px gaat niet werken. Als je de sidebar voor content-main zet, gaat het al beter.
Height 100% werkt inderdaad niet, maar daar zijn andere oplossingen voor. Misschien kun je hier iets mee.
 
Bart Willemsen

Bart Willemsen

31/07/2011 21:40:56
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie!

Het omwisselen van de sidebar werkte inderdaad om de ruimte daarboven weg te werken. :)

Voor het doorlopen heb ik een andere truc gebruikt. Jouw link ging namelijk uit van een design dat zo breed was als het scherm. Aangezien ik mijn website in het midden centreer, kom ik in de problemen te zitten aangezien hij dingen buiten het scherm schuift. Dat kan bij mij dus niet.

Op internet zag ik het trucje om de sidebar een enorme bottom-padding te geven. Daarna fop je als het ware de browser door bottom-margin een negatieve waarde te geven dat even groot is als de padding. Het is niet de meest mooie oplossing, maar het werkt.. :P

Bedankt voor de hulp!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.