Probleem met SQL query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joren

Joren

26/02/2009 11:40:00
Quote Anchor link
Hallo ! Sinds kort ben ik begonnen om op mezelf eens iets te proberen in MySQL & php. Het moet simpel blijven ; dus begin ik ook met iets dat me simpel leek... Echter zit ik al met een probleem: ik wil een waarde van mijn MySQL tabel weergeven.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
mysql_connect("localhost", "***********", "*****") or die("De verbinding met de database is mislukt.");
mysql_select_db("********") or die("Er is een fout tijdens de connectie opgetreden.");
$query = mysql_query("SELECT waarde FROM 'content' WHERE 'id'='1'");
print $query;
?>

Ik zou dus eigenlijk alleen maar de waarde van de tabel content waard id 1 is willen weergeven... Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe & ik krijg geen enkele foutmelding...
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 23:58:28
 
Frank -

Frank -

26/02/2009 11:54:00
Quote Anchor link
1) Je toont waarschijnlijk geen fouten op het scherm, heb je dat wel aangezet?
2) Een tabelnaam is geen string en hoort dus nooit tussen quotes ' of andere rotzooi te staan. Diegene die jou queries heeft getoond met vervloekte backticks `
Quote:
Abnormaal taalgebruik verwijderd.
SanThe.

3) Foutafhandeling! Je controleert nergens of de query wel is gelukt en krijgt dus nooit een foutmelding te zien. Alles wat fout kan gaan, zal ook fout gaan, zelfs al gaat het op dit moment goed. Foutafhandeling is de basis van ieder script.
4) Je vergeet te fetchen, het resultaat van een query moet je altijd fetchen
5) $query is bij jou geen query maar een resultset. $result is dan een betere naam

Tip: Zie de tutorials, vooral de beginners tutorials.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.