probleem met url

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Didier mercier

didier mercier

13/02/2009 08:33:00
Quote Anchor link
Hallo,
ik heb een probleem met het recupereren van url met als inhoud bv "pers=1 persoon".
als ik de $_GET value recupereert, is het ok. Ik doe een test om die te vergelijken met een bepaalde dynamic value. De test werkt perfect maar plots als ik de $_GET value terug wil gebruiken om een link van te maken, wordt het
"pers=1". Is gelijk dat de value truncated is vanaf de spatie tussen 1 en persoon.

Heb met htmlspecialchars geprobeerd maar het lukt niet.
Ik weet niet goed wat het probleem is en hoe dit op te lossen.
Iemand een idee?
Bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:02:19
 
Dbr Br

Dbr Br

13/02/2009 09:29:00
Quote Anchor link
Na het 3x te lezen is mij nog niet precies duidelijk wat je probleem is maar ik gok erop dat jij niet wilt dat die spatie afgekapt wordt. Vraag mij eerder af waarom jij een spatie in je URL wilt hebben. Dit is niet de normale gang van zaken, en als je meerdere gegevens wilt meegeven, zet ze dan bijvoorbeeld in een andere Get-variabele, zoals

?pers=1&txt=persoon

Nog beter zou zijn om alleen ?pers=1 te gebruiken, en bij het doel te achterhalen welke text erachter moet komen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/02/2009 09:38:00
Quote Anchor link
@didier

Gebruik geen spaties in je URL, dat gaat altijd tegen je werken. Maak er bijvoorbeeld 1-persoon van (vervang de spatie door een - ) en gebruik dat (of diezelfde waarde nadat je de - weer door een spatie hebt vervangen) voor het vergelijken.
 
Didier mercier

didier mercier

13/02/2009 10:11:00
Quote Anchor link
@Dbr en Robert,,
het is inderdaad niet het normaal gang van zaak, maar dacht dat er gemakelijkker zou zijn om zo te werken. Blijkbaar niet en zou het beter zijn met
bv : <option value="1">1 persoon</option>
<option value="2">2 personen</option>
Ik zal dus m'n DB moeten aanpassen en m'n vergelijkingstesten ook.. pff :)

By the way, ik heb ergens gelezen dat meer dan 3 parameters per URL niet goed is voor SEO. Is dit correct of maakt het niet zoveel uit. En als je een Mod-rewrite gebruikt, worden de parameters gecheckt door de 'bots'??

dank u
 
Robert Deiman

Robert Deiman

13/02/2009 10:23:00
Quote Anchor link
@didier

Des te meer parameters des te onbelangrijker ze worden gevonden. Daarom is mod-rewrite ook zo handig/ goed. De url's worden gezien als mappen, waarin een bestand zit. En (indien goed gedaan) omschrijven die mappen ook nog eens waar je precies zit.
 
Didier mercier

didier mercier

13/02/2009 10:58:00
Quote Anchor link
Robert,

ik heb al veel gelezen over Mod-rewrite maar moet zeggen dat het een beetje chinees is voor mij.
Weet jij soms een "for dummies"-tutorial??

Zal wel zelf proberen eruit te komen maar is wel zonder goede tuto niet zo eenvoudig..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.