Probleem met Wamp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 16:36:54
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Ik heb een best wel stom probleem. Mijn laptop ging niet meer aan dus moest het opnieuw installeren (met behoud van bestanden).

Wamp met al mijn projecten staat er nog op alleen deed het het niet. Om localhost/ te laten werken moest ik iets van een microsoft c++ bestand installeren, dat werkte. Alleen toen ging ik naar localhost/phpmyadmin en kreeg toen deze error
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqli_real_connect(): (HY000/2002): Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
.

Ook zag ik dat er maar 1 van de 3 wamp services actief was (waarschijnlijk localhost/ zelf).

Weet iemand hoe ik dit weer kan oplossen?

Stel ik wil een hele nieuwe verse wamp installatie, is er dan een mogelijkheid om door de bestanden te graven en een specifiek database .sql bestand terug te vinden(heb die juist nodig voor een project waar ik aan werkte). Als dat mogelijk is, kan ik mijn huidige project met zijn bijbehorende database overzetten naar een verse wamp installatie.

Ik hoor graag van jullie wat de beste oplossing is, en eventueel hoe ik zonder localhost/phpmyadmin open heb staan, hoe ik bij de database bestanden kan komen.
Gewijzigd op 22/03/2020 16:41:33 door Jorn Reed
 
PHP hulp

PHP hulp

17/04/2024 01:34:37
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 16:46:29
Quote Anchor link
Ik gok dat de firewall van Windows MySQL op poort 3306 niet toestaat.

MySQL slaat overigens de database niet 'bare' op, en deze is niet echt goed uitwisselbaar, maar je kan altijd via de mysql-binary met mysqldump al je database naar een *.sql file dumpen, om die later weer te importeren.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 16:49:36
Quote Anchor link
Wat is de mysql binary? Als ik dat weet dan kan ik dat even proberen, en anders moet ik even uitvogelen hoe ik bij die firewall gegevens kom om zo mysql toe te staan.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 16:56:11
Quote Anchor link
mysql.exe, mysqldump.exe zijn een aantal binaries die je kan gebruiken in de command-prompt. Ze staan in als het goed is in je /bin map van je /mysql.
Gewijzigd op 22/03/2020 16:57:15 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/03/2020 16:57:14
Quote Anchor link
> Stel ik wil een hele nieuwe verse wamp installatie, is er dan een mogelijkheid om door de bestanden te graven en een specifiek database .sql bestand terug te vinden(heb die juist nodig voor een project waar ik aan werkte). Als dat mogelijk is, kan ik mijn huidige project met zijn bijbehorende database overzetten naar een verse wamp installatie.

Ja er is een mogelijkheid maar die wordt niet aangeraden. Probeer eerst via de command prompt mysqldump uit. Hiermee kun je de database in een dumpfile zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqldump -u USERNAME -pWACHTWOORD --default-character-set=utf8 DATABASENAME -r dump.sql
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 16:58:35
Quote Anchor link
Hoe is dat niet aangeraden? mysqldump is namelijk de juiste manier om database te exporteren, om vervolgens met mysql weer te importeren.

En ja, het werkt voortreffelijker dan phpMyAdmin, en supersnel omdat je er geen limieten van je webserver/PHP erbij hebt.
Gewijzigd op 22/03/2020 16:59:05 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/03/2020 16:59:00
Quote Anchor link
USERNAME WACHTWOORD en DATABASENAME moet je wijzigen naar jouw eigen waardes en let er op dat je -p en je wachtwoord aan elkaar schrijft.


Toevoeging op 22/03/2020 17:00:20:

Dat is niet wat ik bedoel Ariën. Ik bedoel op het overzetten van de fysieke database bestanden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 17:00:24
Quote Anchor link
Je kan ook -pPASSWORD leeglaten, dan vraagt mysql(dump) zelf wel om een wachtwoord.
Net wat je fijn vindt.

Frank Nietbelangrijk op 22/03/2020 16:59:00:
Dat is niet wat ik bedoel Ariën. Ik bedoel op het overzetten van de fysieke database bestanden.


Ah zo, dan begrijpen we elkaar! :-)
Voor eenzelfde MySQL versie en configuratie kan het prima, er hoeft maar iets anders te zijn, en je bent de sjaak.
Daarom: dumpen en importeren die hap!
Gewijzigd op 22/03/2020 17:01:52 door - Ariën -
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:01:15
Quote Anchor link
'mysqldump' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Dit krijg ik als ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysqldump -u USERNAME -pWACHTWOORD --default-character-set=utf8 DATABASENAME -r dump.sql
uitvoer.

Moet ik nog in een specifieke map zitten of als het maar opdezelfde schijf is als wamp zelf?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/03/2020 17:01:41
Quote Anchor link
>> En ja, het werkt voortreffelijker dan phpMyAdmin, en supersnel omdat je er geen limieten van je webserver/PHP erbij hebt.

Zeker, zeker.

Toevoeging op 22/03/2020 17:03:01:

>> Moet ik nog in een specifieke map zitten of als het maar opdezelfde schijf is als wamp zelf?

Zou zeker kunnen. Misschien kun je verkenner eens door je WAMP directory laten zoeken naar een bestandsnaam "mysqldump"
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:05:44
Quote Anchor link
Heb even het een en ander geprobeert, inderdaad wat je zegt alles omzetten in mijn eigen waardes, maar krijg steeds `mysqldump' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.`
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 17:11:43
Quote Anchor link
Je kan ook het volledige pad gebruiken in je opdrachtprompt i.p.v. enkel de bestandsnaam op te roepen met de hoop dat die in de Windows environment als alias beschikbaar is. Ik heb even geen idee hoe je dit doet.
Hier heb ik het onder C:/xampp/mysql/bin/mysql.exe staan. Met de Verkenner kan je het eenvoudig even opzoeken.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:16:32
Quote Anchor link
Ik had even een path variabel aangemaakt zodat mysql commands werken, nu krijg ik wel deze error na het invoeren van het password `mysqldump: Got error: 2003: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) when trying to connect` zou dat zijn dat ik het verkeerde wachtwoord invul?
Gewijzigd op 22/03/2020 17:17:29 door Jorn Reed
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 17:19:33
Quote Anchor link
Ik vermoed van wel.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/03/2020 17:20:54
Quote Anchor link
Ja kan. Draait de Mysql server wel?
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:21:27
Quote Anchor link
ik had al root en wachtwoord leeg geprobeerd dus even kijken wat het wachtwoord ook alweer was haha.

Mocht ik hem echt vergeten zijn, hoe geef ik toestemming voor verbinding voor phpmyadmin?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/03/2020 17:21:39
Quote Anchor link
En als je als root inlogd zonder wachtwoord dan laat je natuurlijk die hele -pWACHTWOORD ook achterwege


Toevoeging op 22/03/2020 17:22:47:

>> Mocht ik hem echt vergeten zijn, hoe geef ik toestemming voor verbinding voor phpmyadmin?

Je hebt het vast nog wel ergens in een php script staan? en anders kunnen we een user aanmaken volgens mij.

Toevoeging op 22/03/2020 17:27:35:

Als je chrome gebruikt en google je wachtwoorden laat onthouden dan kun je ook nog even kijken op passwords.google.com
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:27:49
Quote Anchor link
root was het niet dus ben mijn wachtwoord stom genoeg vergeten. Ik kan ook niet het wachtwoord wat in phpmyadmin staat kopieren. En testen of dat wachtwoord wat automatisch daar in staat werkt, kan ik ook niet testen omdat die verbinding geweigerd word
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 17:30:56
Quote Anchor link
Op internet vind je wel truukjes om je root pass te resetten, of geforceerd als root in te loggen.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

22/03/2020 17:35:31
Quote Anchor link
`mysqld_safe --skip-grant-tables &` vind dit commando om uiteindelijk een wachtwoord te resetten, maar met dit krijg ik weer
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
'mysqld_safe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/03/2020 17:38:32
Quote Anchor link
idem dito als wat ik net zei! ;-)
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.