Probleem met zoeken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 11:16:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik heb een zoekfunctie die raar doet. Op mijn lokale webserver maakt het niet uit of het upper of lowercase is. Op mijn externe webserver waar mijn website op draait maakt het wel uit of het met hoofdletter is of niet.....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$sql = "SELECT *,
MATCH(veld1, veld2, veld3, veld4)
AGAINST ('$searchstring' IN BOOLEAN MODE) AS score FROM tbl_tabel
WHERE MATCH(veld1, veld2, veld3, veld4)
AGAINST ('$searchstring' IN BOOLEAN MODE) and status='active' ORDER BY score DESC";


Is het ook mogelijk om in 2 tabellen te zoeken????

De zoekfunctie is online te bekijken op: Link: http://www.koopeenpaard.nl/includes/page.php?page=5&name=Zoeken
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert-Jan
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 19:56:02
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/01/2007 11:26:00
Quote Anchor link
Of zoekresultaten hoofdlettergevoelig zijn hangt af van de collatie van je tabel. Dat zou je even na kunnen kijken in phpMyAdmin. Zoeken in twee tabellen kan prima, waarom niet?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 11:32:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2007 11:26:
Of zoekresultaten hoofdlettergevoelig zijn hangt af van de collatie van je tabel. Dat zou je even na kunnen kijken in phpMyAdmin. Zoeken in twee tabellen kan prima, waarom niet?


Je hebt gelijk, echter is de collatie allebij latin1_swedish_ci.... Als ik er op ga staan krijg ik als commentaar, hoofdletter gevoelig en niet hoofdlettergevoelig.

Hoe kan ik dit veranderen?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/01/2007 11:36:00
Quote Anchor link
Die ci aan het eind betekent Case Insensitive dus dat staat al goed. Misschien heeft het iets met die BOOLEAN MODE te maken. Je zou even kunnen testen wat er gebeurt als je die weghaalt. Vervelend is wel dat ie dan alleen nog maar hele strings vindt en niet delen van strings, maar dan weet je in ieder geval of het daaraan ligt.

Mocht dat zo zijn dan kun je alle strings bijvoorbeeld lowercase maken voordat je gaat zoeken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 11:43:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2007 11:36:
Die ci aan het eind betekent Case Insensitive dus dat staat al goed. Misschien heeft het iets met die BOOLEAN MODE te maken. Je zou even kunnen testen wat er gebeurt als je die weghaalt. Vervelend is wel dat ie dan alleen nog maar hele strings vindt en niet delen van strings, maar dan weet je in ieder geval of het daaraan ligt.

Mocht dat zo zijn dan kun je alle strings bijvoorbeeld lowercase maken voordat je gaat zoeken.


Als ik boolean mode weghaald doet hij helemaal niks meer....

Hoe zou ik trouwens in 2 tabellen kunnen zoeken ?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/01/2007 11:46:00
Quote Anchor link
Je hebt wel een FULLTEXT index aangemaakt in je tabel?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 11:49:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2007 11:46:
Je hebt wel een FULLTEXT index aangemaakt in je tabel?


Op mijn lokale webserver niet en op de externe webserver stond dit ook niet.

Ik heb een uur geleden het op de externe webserver aangezet, zodat dat het probleem verdween.....

Ofwel op de lokale webserver heb ik geen probleem en staat geen fulltext index op.... Dus dat is het probleem niet..
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

27/01/2007 11:51:00
Quote Anchor link
Vreemd, ik moet altijd een FULLTEXT index aanmaken, anders werkt het niet. Wat is de structuur van die twee tabellen waarin je wilt zoeken?
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 11:56:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 27.01.2007 11:51:
Vreemd, ik moet altijd een FULLTEXT index aanmaken, anders werkt het niet. Wat is de structuur van die twee tabellen waarin je wilt zoeken?


2 tabellen met 1 een verwijzing naar de andere primaire key
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 12:22:00
Quote Anchor link
Weet niemand de oplossing..... ?
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

27/01/2007 12:26:00
Quote Anchor link
Bumpen mag niet voor de 24 uur, zie hier,

maar goed als je hier in de tuts kijkt bij zoekfuncties staat dat je altijd een FULLTEXT index moet aanmaken, dus kijk even goed of dat het probleem echt niet is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
 
Robert-Jan

Robert-Jan

27/01/2007 12:28:00
Quote Anchor link
[quote=
maar goed als je hier in de tuts kijkt bij zoekfuncties staat dat je altijd een FULLTEXT index moet aanmaken, dus kijk even goed of dat het probleem echt niet is.[/quote]

Die is dus aangemaakt.... dat is het gekke. Op mijn lokale webserver staat hij niet eens aan en werkt nog.....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.