Probleem: MySQL extensie niet gestart door php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jelle

Jelle

24/03/2009 09:56:00
Quote Anchor link
Vraagje, ik draai op mijn win server 08 bakkie met Apache 2.2.11 en PHP 5.2.9-1, ik heb in apache de regels:
LoadModule php5_module c:/Apache2.2/php/php5apache2_2.dll
AddType application/x-httpd-php .php
AddType application/x-httpd-php-source .phps
PHPIniDir "C:/Apache2.2/php"

Toegevoegd en ik php heb ik:
extension=php_mysql.dll
de ";" weg gehaald.
en extension_dir geconfigureerd.

Als ik php info erbij pak staat MySQL er niet bij hij word dus gewoon niet gestart. Nou heb ik al heel veel sites afgezocht maar mijn probleem is nog steeds on opgelost.

Ik heb geprobeerd de DLL opnieuw te plaatsen te kijken of hij de DLL wel goed kan bereiken door de extension_dir te wijzigen maar ook die klopt gewoon.

HELP?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:03:50
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

24/03/2009 10:01:00
Quote Anchor link
Draait mySQL zelf wel?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
telnet server.ip.adres 3306
 
Jelle

Jelle

24/03/2009 10:29:00
Quote Anchor link
Ja die draait ik kan hem namelijk met Navicat beheren en ik kan hem via een andere computer waar lokaal op een USB drive XAMPP server staat geinstalleerd ook gewoon aanroepen in dezelfde site maar dan lokaal gehaald zonder enige problemen.

Deze fout melding geeft hij op mijn pagina dan:
Fatal error: Call to undefined function mysql_connect().

Hij kent mysql functie niet en dat is omdat hij de extensie niet draait aangezien hij ook niet in php info staat als actief staat.

Snelle reactie zeg, wow.
 
Wouter De Schuyter

Wouter De Schuyter

24/03/2009 10:32:00
Quote Anchor link
Jelle:
extension=php_mysql.dll
de ";" weg gehaald.


Lol daar gaat het bij mij altijd mis :p.. Vind nooit waar ik die ; moet weg hale, vind die lijst met extension=xxxxx nooit :p..
 
Jelle

Jelle

24/03/2009 10:40:00
Quote Anchor link
Wahahah, tjah ik heb een XAMPP config bestand erbij gepakt en even uitgezocht hoe de opbouw ongeveer zat, op verschillende sites waar gehele handleidingen stonden alles doorgelezen. Dus ik heb er wel aangedacht de ";" weg te halen. Maar desondanks werkt hij bij mij nog niet bepaald :(
 
Jelle

Jelle

02/04/2009 22:32:00
Quote Anchor link
Blijkbaar is een systeem variabelen heel erg van belang onder Windows Server 2008, dit veroorzaakte het probleem.

(Gesloten?)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.