Problemen met DIV

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kristof

Kristof

07/09/2006 13:24:00
Quote Anchor link
Ik heb al verscheidene tutorials afgelopen, maar ik heb nog steeds de positiebepaling van de DIV's niet volledig onder de knie.

Stel ik wil een site layout zoals in volgende tekening:
http://www.mobyhosting.com/div/
deze tekening is louter als voorbeeld, om op die manier de positiebepaling onder de knie te krijgen.
Zou er iemand de css file (enkel positie is voldoende) en de html eens willen uitschrijven?
Het nu van clear:both is me ook nog niet volledig duidelijk.
Alvast bedankt, en ik hoop dat het hierna duidelijk zal zijn voor mij.

edit: mmm, probleem met de link blijkbaar

edit2: nu zou de link moeten werken. Gewoon even klikken op layout.jpg. Werkt dit ook niet, misschien even de link http://www.mobyhosting.com/div/layout.jpg in de adresbalk copy pasten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kristof
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 17:57:01
 
Winston Smith

Winston Smith

07/09/2006 13:36:00
Quote Anchor link
Zoek even tussen de tutorials naar de CSS designs van Jan Koehoorn, die bieden een goede houvast.

clear:both gebruik je vaak bij liquid design: als je een div aan de linker- of rechterzijde float, en de volgende div moet eronder komen, dan kan je clear: both gebruiken.

Wat jij wil vind ik zelf ook lastig, met name het verticaal centreren. Voor het horizontaal centreren kan je hier eens kijken. Dat soort oplossingen werken overigens vaak alleen in Firefox.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

07/09/2006 14:12:00
Quote Anchor link
Ik heb een voorbeeldje gemaakt dat je kunt bestuderen.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

07/09/2006 16:42:00
Quote Anchor link
Euh, ik wordt gewoon elke keer naar www.mobyhosting.com teruggelinkt. Bestaat het bestand niet meer? Of is je beveiliging in dit geval een beetje te goed?
 
Kalle P

Kalle P

07/09/2006 17:28:00
Quote Anchor link
Als je naar eerst naar www.mobyhosting.com/div/ gaat en dan kan je op layout.jpg klikken

edit:
maar die div + code van wrapper kan weg laten. Die doet niks in het vbtje van Jan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kalle P
 
Kristof

Kristof

07/09/2006 20:19:00
Quote Anchor link
ok, ik snapte al niet wat dat gedeelte precies doet.
Ik ga het allemaal beetje uittesten, en als er nog problemen opduiken horen jullie het wel.
Alvast bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.